Közel kétezren korcsolyáztak a jegesmedvékért a hétvégén
Közel kétezren korcsolyáztak a jegesmedvék élőhelyének megóvásáért a Városligeti Műjégpályán. Ez az esemény része a Coca-Cola és a WWF közös, Arctic Home elnevezésű kampányának, amellyel felhívják a figyelmet a jegesmedvék élőhelyét és az egész világot is fenyegető klímaváltozás veszélyeire.
A szombati nap a jegesmedvékről szólt a Városligeti Műjégpályán. Közel kétezer jegesmedve álarcot viselő korcsolyázó csatlakozott az Északi-sarkvidék megóvására indított kampányhoz. A korcsolyázók között olyan X-Faktoros sztárvendégek is voltak, mint Oláh Gergő és Muri Enikő.
Istenes Bence elmondta: „Nyáron, ha tehetem, a városban biciklivel közlekedem. Azt gondolom, ha sokan csak ilyen kis lépéseket teszünk, akkor közösen harcolhatunk a klímaváltozás hatásai ellen, és így segíthetjük a jegesmedvék természetes élőhelyének megóvását is.”
Muri Enikő: „Ma itt a jégpályán nagyon sok gyerek korcsolyázott a szüleikkel. Az ilyen rendezvények nagyon jó alkalmat jelentenek, hogy már gyerekként is megismerkedjenek a környezetvédelem fontosságával.”
Oláh Gerő: „Két gyerekem van, és a feleségemmel már az elején eldöntöttük, hogy nemcsak hogy felhívjuk figyelmük a világunkat érintő problémákra, hanem tudatosságra is neveljük őket.”
A korcsolyázókat olyan jegesmedvés programok is várták a Városligeti Műjégpályán, mint például fotózás egy életnagyságú jegesmedve-családdal, vagy a jegesmedvéket és az Északi-sarkvidéket bemutató mini-kiállítás. A résztvevőknek lehetőségük volt a WWF szakértőivel is találkozni, így többet megtudni a jegesmedvékről és élőhelyükről, vagy akár adományozni is lehetett a www.arctichome.hu weboldalon.
A rendezvény egyik különlegessége volt a „polar bearing” aktivitás. A planking napjaink egyik legnépszerűbb őrülete, amelynek lényege, hogy a legkülönbözőbb felületeken kell mozdulatlanul feküdni egy kép erejéig. Az Arctic Home kampánynak köszönhetően a látogatók szombaton, a Városligeti Műjégpályán, és az azt megelőző napokban Budapest több pontján is kipróbálhatták a planking nyomán született „polar bearing”-et vagyis a „pózolj jegesmedvével” aktivitást. A „polar bearing” célja szintén az volt, hogy a résztvevők felhívják a figyelmet a jegesmedvék élőhelyének megóvására.
Az Arctic Home kampányt a WWF és a Coca-Cola indították útjára Közös céljuk a sarki jégtakaró megőrzése, egyedülálló élővilágának megóvása, és a figyelem felhívása a klímaváltozás veszélyeire, hiszen a globális problémákat csak közösen, összefogással lehet megoldani.
A Coca-Cola európai szinten 2013-ban és az azt követő 2 évben 1-1 millió euró értékben támogatja a WWF munkáját. A magyar kampányhoz bárki csatlakozhat a www.arctichome.hu oldalon.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >