Közel jár az IKEA a kitűzött energiacéljaihoz
Az IKEA ez év végére várhatóan meghaladja a megújuló energiaforrásokra vonatkozó célját, azaz hogy megtermeljen annyi energiát, mint amennyit elfogyaszt – írja a reuters nyomán az origo.
Az Ingka Group, amely a legtöbb IKEA-áruházat birtokolja, év végére eléri az eredetileg 2020-ra kitűzött célt, amely szerint annyi megújuló energiát kell előállítania, mint amennyi energiát fogyaszt – jelentette be az Ingka vezérigazgatója, Jesper Brodin.
Az Ingka Csoport az elmúlt évtizedben 2,5 milliárd eurót (2,8 milliárd dollárt) költött szélerőműparkokra, tetőtéri napelemekre üzleteiben és raktáraiban, valamint a legújabb, telephelyen kívüli napelemes parkjaiban – közölte a cég.
A vállalatcsoport friss bejelentése szerint 49 százalékos részesedést szereznek két egyesült államokbeli napenergia-parkban, amelyek várhatóan az elkövetkező hónapokban állnak majd üzembe. Brodin elmondta a Reutersnek, hogy Ingka a jövőben további szélerőmű parkokba és a napenergia parkokba kíván befektetni, mert ezt jó üzletnek tartja.
Több mint 400 cég, köztük az IKEA, a H&M, a Coca-Cola és a Sony vállalta az Egyesült Államok által támogatott kezdeményezést, hogy segítse a globális felmelegedés 2 Celsius fok alá korlátozását.
Az Ingka szerint a megújuló energiafogyasztás több mint 1,7 gigawatt (GW) energiával ér fel, mely 14 országban 920 ezer napelemmodul és 534 szélturbina termel meg, továbbá 700 ezer napelem, melyet az Egyesült Államokban szerelnek össze jelenleg.
A cég eddigi két legnagyobb beruházása az amerikai szélerőműpark 2014. évi megvásárlása volt 300 millió dollárért, a másik pedig egy németországi tengerparti szélerőműparkban meglévő részesedésük, amely már meghaladja a 200 millió eurót – közölte az Ingka szóvivője.
Az Ingka, a korábbi IKEA csoport, 367 IKEA üzlet, 23 kisebb méretű bemutatóterem és 44 bevásárlóközpont tulajdonosa 30 piacon. Céljuk, hogy 2025-ig a jelenlegi 7 országról a teljes globális piacukra kiterjesszék a lakosság számára értékesített napelemek kínálatát üzleteikben.
A Franchisor Inter IKEA, amely a termékfejlesztésért és az ellátásért felel, arra törekszik, hogy az IKEA egészében csökkentsék az IKEA értéklánca által kibocsátott üvegházhatású gázok kibocsátását. (origo, Reuters)
Kapcsolódó cikkeink
Az IKEA a vásárlók oldalán állva több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be az árak csökkentésébe
Ma az Ingka Csoport 39,6 milliárd eurós IKEA kiskereskedelmi forgalomról adott hírt…
Tovább olvasom >Az IKEA új kollekciója elhozza otthonainkba a svéd természetet
A gyermekeknek szóló, SKOGSDUVA kollekciót a varázslatos svéd erdők ihlették,…
Tovább olvasom >Itt az IKEA karácsonyi kalendáriuma: Drágulás és meglepetések
Az IKEA karácsonyi kalendáriuma, a „Vintersaga” idén is kapható a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >