Közel jár az IKEA a kitűzött energiacéljaihoz
Az IKEA ez év végére várhatóan meghaladja a megújuló energiaforrásokra vonatkozó célját, azaz hogy megtermeljen annyi energiát, mint amennyit elfogyaszt – írja a reuters nyomán az origo.
Az Ingka Group, amely a legtöbb IKEA-áruházat birtokolja, év végére eléri az eredetileg 2020-ra kitűzött célt, amely szerint annyi megújuló energiát kell előállítania, mint amennyi energiát fogyaszt – jelentette be az Ingka vezérigazgatója, Jesper Brodin.
Az Ingka Csoport az elmúlt évtizedben 2,5 milliárd eurót (2,8 milliárd dollárt) költött szélerőműparkokra, tetőtéri napelemekre üzleteiben és raktáraiban, valamint a legújabb, telephelyen kívüli napelemes parkjaiban – közölte a cég.
A vállalatcsoport friss bejelentése szerint 49 százalékos részesedést szereznek két egyesült államokbeli napenergia-parkban, amelyek várhatóan az elkövetkező hónapokban állnak majd üzembe. Brodin elmondta a Reutersnek, hogy Ingka a jövőben további szélerőmű parkokba és a napenergia parkokba kíván befektetni, mert ezt jó üzletnek tartja.
Több mint 400 cég, köztük az IKEA, a H&M, a Coca-Cola és a Sony vállalta az Egyesült Államok által támogatott kezdeményezést, hogy segítse a globális felmelegedés 2 Celsius fok alá korlátozását.
Az Ingka szerint a megújuló energiafogyasztás több mint 1,7 gigawatt (GW) energiával ér fel, mely 14 országban 920 ezer napelemmodul és 534 szélturbina termel meg, továbbá 700 ezer napelem, melyet az Egyesült Államokban szerelnek össze jelenleg.
A cég eddigi két legnagyobb beruházása az amerikai szélerőműpark 2014. évi megvásárlása volt 300 millió dollárért, a másik pedig egy németországi tengerparti szélerőműparkban meglévő részesedésük, amely már meghaladja a 200 millió eurót – közölte az Ingka szóvivője.
Az Ingka, a korábbi IKEA csoport, 367 IKEA üzlet, 23 kisebb méretű bemutatóterem és 44 bevásárlóközpont tulajdonosa 30 piacon. Céljuk, hogy 2025-ig a jelenlegi 7 országról a teljes globális piacukra kiterjesszék a lakosság számára értékesített napelemek kínálatát üzleteikben.
A Franchisor Inter IKEA, amely a termékfejlesztésért és az ellátásért felel, arra törekszik, hogy az IKEA egészében csökkentsék az IKEA értéklánca által kibocsátott üvegházhatású gázok kibocsátását. (origo, Reuters)
Kapcsolódó cikkeink
IKEA Soroksár: A jövő áruháza
Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Az IKEA a vásárlók oldalán állva több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be az árak csökkentésébe
Ma az Ingka Csoport 39,6 milliárd eurós IKEA kiskereskedelmi forgalomról adott hírt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >