Közel hatezer középiskolás rúg labdába a Coca-Cola Cup focibajnokságon
329 iskola, 617 csapat, 5674 játékos. Ezzel a hihetetlen eredménnyel zárult pénteken az első középiskolás, amatőr focibajnokság, a Coca-Cola CUP két hónapos regisztrációs időszaka. Összesen 617 csapat jelentkezett országszerte a bajnokságra, ami azt jelenti, hogy a program közel 6000 középiskolás sportolásához járul hozzá.
A 15-18 éves korosztály számára a rendszeres testmozgást népszerűsítő programra a fővárosi 90 csapat után legtöbben Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéből jelentkeztek (62 csapat). Alapvetően elmondható, hogy Kelet-Magyarország aktívabb volt a csapatállításban, mint a nyugati országrész.
A legtöbb csapatot szegedi, székesfehérvári, szolnoki, salgótarjáni és kecskeméti intézmények állították ki, de olyan kisebb települések is beneveztek a bajnokságra, mint a csongrádi Pusztamérges vagy a Zala megyei Csapi község. A fiú- és lánycsapatok aránya természetesen a fiúk javára billen, de az 525 fiúcsapat mellett a 92 lánycsapat jelentkezése üdítő meglepetés. Összesen,közel 6000 fiatal már biztosan pályára lép decembertől, hogy összemérje focitudását. A kispályás amatőr csapatok az idei tanévben legalább két körzeti Coca-Cola CUP tornán vesznek majd részt a Magyar Labdarúgó Szövetség szervezésében. Az országos döntőt májusban rendezik.
Összehasonlításul; Ausztriában 150 csapat, több mint 2 000 fiatal vett részt tavaly az amatőr focibajnokságban. Szerbiában eddig összesen 7 000 fiatalt vontak már be a rendszeres testmozgásba. Érdekesség például, hogy itt a résztvevő fiatalok 30%-a lány. A legrégebbi múltra a lengyel program tekint vissza, ahol 1999 óta folynak a bajnokságok nagy sikerrel. Ez utóbbi programsorozatban több olyan tehetséget is felfedeztek, akik a későbbiekben külföldön játszó, elismert labdarúgók lettek, mint például Robert Lewandowski, aki jelenleg a Borussia Dortmund és a lengyel válogatott játékosa.
A Coca-Cola CUP azoknak a középiskolás fiataloknak, lányoknak és fiúknak biztosít mozgási lehetőséget, akik szeretik ezt a sportot, vágynak a rendszeres megmérettetésre, de nem akarnak hivatásos futballisták lenni. A Coca-Cola által támogatott eseményhez az MLSZ a legrangosabb szervezői és szakmai gárdáját biztosítja annak érdekében, hogy a program sikeresen működjön a következő években. Fontos az MLSZ számára, hogy aki nem lesz hivatásos labdarúgó, az is kapcsolódjon a szövetség rendszeréhez, és időről-időre labdába rúgjon, például az elmúlt hónapokban átadott műfüves pályák egyikén.
A folyamatosan frissülő további információk pedig a program Facebook oldalán találhatók:
http://www.facebook.com/CocaColaCupMagyarorszag
A Coca-Cola Magyarország természetesen nemcsak a fociprogramban résztvevő játékosokat jutalmazza, hanem a felkészítő testnevelő tanárokat, sőt a legelszántabb szurkolókat is. A
Coca-Cola CUP lebonyolításánál fontos szempont az is, hogy jól illeszthető legyen az oktatási intézmények pedagógiai programjához, egyúttal az MLSZ sportágfejlesztési stratégiájával is összhangban legyen. A cél az, hogy a Coca-Cola Magyarország és az MLSZ támogatásával elősegítsék azt, hogy a középiskolások rendszeresen mozogjanak, fizikai fejlődésük szempontjából hasznosan és jókedvűen töltsék együtt a szabadidejüket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >