Hat százalékkal nőtt a Tesco forgalma Magyarországon
Hét új áruház nyitása, két hipermarket megújítása és a vásárlók kényelmét szolgáló innovációk is bizonyítják, hogy a Tesco elkötelezettsége Magyarország iránt töretlen. A vállalat minden eddiginél nagyobb hangsúlyt helyezett a magyar beszállítók arányának növelésére és a hazai árucikkek exportjának támogatására.
A Tesco tavalyi évről szóló előzetes beszámolójából kiderül, hogy a szolgáltatások bővítése és az innováció eredményeképpen a vállalat közel 6%-kal növelte forgalmát 2011-12-es üzleti évben. Emellett hét új üzlettel, összesen mintegy 11 ezer négyzetméterrel bővült a Tesco eladótere hazánkban. Az elhúzódó gazdasági válság ellenére a cég közel félezer új munkahelyet hozott létre, ami hozzájárult a magyar kormány munkahely-teremtési törekvéseihez. A vállalat magyarországi bruttó árbevétele 705,2 Mrd Ft volt. Működése során 2011-ben a Tesco összesen 80,5 Mrd Ft adót fizetett be, amely tíz milliárd forinttal haladja meg az előző évi befizetéseket. Az összes adóból 12,2 Mrd forint volt a válságadó összege (ami a tavalyi évhez hasonlóan a legmagasabb befizetés a kereskedelmi vállalatok között).
„Vállalatunk tavaly közel 19 Mrd forintnyi beruházást eszközölt Magyarországon. Ezáltal, a jelentős mértékű adóbefizetésen túl is hozzájárultunk az ország gazdasági növekedéséhez, a magyar építőipari kis- és középvállalkozások fenntartásához. Növelni tudtuk a magyar beszállítók számát és súlyát áruházainkban, és ismét nőtt a Tesco csoport más országaiba irányuló export volumene is Magyarországról. A magyar gazdaság fejlődése közös érdekünk, felelős vállalatként ez a cél áll döntéseink középpontjában” – mondta el Gerry Gray, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója.
A tavaly év egyik kiemelt projektje éppen a 100% magyar baromfi program volt, amely szeptemberben indult a Tesco üzleteiben. A bevezetésre hosszú előkészítő munka után került sor, melynek során biztosítani kellett, hogy a magyar beszállítók mindenkor el tudják látni az áruházlánc 212 üzletének igényeit, ne keletkezzen hiány baromfihúsból a hazai kapacitás korlátai miatt. A program kedvező vásárlói fogadtatását jelzi, hogy a baromfihús forgalma 15%-kal emelkedett a bevezetés után. Az áruházlánc havonta 1800 tonna baromfit és 1500 tonna sertéshúst vásárol magyar szállítóktól. A Tesco más termékkörök esetében is arra törekszik, hogy teljes mértékben magyar beszállítóktól származó áruval elégíthesse ki a vásárlói igényeket, de a beszállítói kapacitás megteremtése időigényes folyamat. Jelenleg ez az arány a legjelentősebb élelmiszeripari termékkörök esetében – a Századvég Gazdaságkutató Zrt. kutatása szerint – 74%*. Az áruházlánc nem csak a magyar piacra vásárol hazai termelőktől, de évről-évre növekvő volumenben exportál is – elsősorban élelmiszeripari – termékeket.
A vállalat folytatta a Fogarasi úti üzletéből már ismert Tesco Extra felújítási programját. Ennek köszönhetően Szegeden a Rókusi körúti, Budapesten pedig a Váci úti Tesco áruház újult meg és várja a látogatókat a vásárlás extra élményével.
2011-ben a vállalat folytatta a Regionális Beszállítói Fórum sorozatát, amelynek keretében magyar kis- és középvállalatoknak segít abban, hogy termékeikkel akár regionális, akár országos szinten a Tesco beszállítóivá váljanak. Visegrádon és Szegeden összesen hat megye élelmiszeripari vállalkozásait fogadták a Tesco beszerzői egy bemutatkozó beszélgetésre, amelynek eredményeképpen immár 98 regionális beszállító több mint 300 terméke kapható egy vagy több Tesco áruházban. A program 2009-es indítása óta számos példa van arra, hogy regionális szállítóból országossá tudott válni a Tesco partnere. Néhány cégnek sikerült exportpiacra is értékesítenie termékeit, aminek köszönhetően jelentős kapacitásbővítést tudtak végrehajtani.
A Tesco és a Budapest Bank együttműködésével 2011 júniusában hitelkártya-szolgáltatással bővült a kereskedelmi lánc törzsvásárlói programja: a pénzintézet által kibocsátott Tesco Vásárlókártya a plasztikkal való költéseket pontgyűjtéssel jutalmazza, amelyeket az áruházlánc automatikusan jóváír az ügyfél Tesco Clubcard egyenlegén. Az együttműködés sikerét bizonyítja, hogy a co-branded kártya a hazai piac egyik vezető vásárlókártyájává vált.
A Tesco 2011-ben is folytatta a helyi közösségek segítését, az áruházaiban dolgozó közösségi nagykövetek segítségével több mint 18 millió forinttal támogatta a rászorulókat. Az „Év támogatottja” program keretében a vállalat 20 millió forinttal segítette az Ökumenikus Segélyszervezet munkáját, amelyet a Szervezet hátrányos helyzetű gyermekek fejlesztésére fordít. Az Adventi kuponos adománygyűjtés során a Tesco vásárlóinak köszönhetően további 20 millió forintot utalhatott át az áruházlánc a Segélyszervezet számára. Ruhaadományt több mint 90 millió forint értékben juttatott el a rászorulóknak a cég, míg a karácsonyi tartós élelmiszergyűjtéseknek köszönhetően a Magyar Vöröskereszt és a Magyar Élelmiszerbank Egyesület összesen 7,6 millió forintnyi terméket kapott.
A 2012-13-as üzleti évben a vállalat bővíteni kívánja kiskereskedelmi szolgáltatásait. Az üzleti év első napján indult a Tesco Mobile szolgáltatása, amely a Vodafone-nal közös vállalkozásban, negyedik mobilszolgáltatóként lépett a magyar piacra. A Tesco célja, hogy piacvezetői pozícióját megőrizve, új szolgáltatásai és innovációi révén továbbra is a legjobb vásárlási élményt kínálja a magyar fogyasztóknak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >