Közel hároméves mélypontra lassult a német infláció márciusban
Az előzetesen közölttel összhangban közel hároméves mélypontra lassult a németországi infláció márciusban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis pénteken közzétett végleges adatai szerint.
Márciusban a fogyasztói árindex 2,2 százalékkal, 2021 májusa óta a legkisebb mértékben haladta meg az egy évvel korábbit. Egy hónappal korábban, februárban 2,5 százalékon állt az infláció Németországban.
Havi bázison ugyancsak az előzetesen közölttel összhangban 0,4 százalékkal nőtt a fogyasztói árindex márciusban, miután februárban is azonos mértékben, 0,4 százalékkal emelkedett.
Németországban az energiaárak 2,7 százalékkal estek márciusban az egy évvel korábbihoz képest, miután februárban kisebb mértékben, 2,4 százalékkal csökkentek, míg az élelmiszerárak 0,7 százalékkal maradtak el a tavaly márciusitól, egy hónappal korábban, februárban azonban még 0,9 százalékkal emelkedtek éves szinten.
A gyakran volatilis energiaárak és élelmiszerárak nélkül számított maginfláció márciusban 3,3 százalék, 2022 júniusa óta a legalacsonyabb volt a februári 3,4 százalékot követően.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált HICP harmonizált fogyasztói árindex-emelkedés márciusban éves bázison 2,3 százalékra csökkent a februári 2,7 százalékról, havi bázison pedig márciusban is a februárival megegyező 0,6 százalékos volt.
Kapcsolódó cikkeink
Virág Barnabás: továbbra is fegyelmezett inflációellenes politika indokolt
A globális befektetői hangulatot a decemberi kamatdöntés óta nagyfokú bizonytalanság…
Tovább olvasom >NGM: a kormány kiemelt figyelmet fordít a tejek és tejtermékek árának alakulására
A kormány kiemelt figyelmet fordít a tejek és tejtermékek árának…
Tovább olvasom >A Globus hipermarketek a helyben készült termékekkel különbözteti meg magát
Jól boldogulnak a német Globus hipermarketek a diszkontok és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >