Közel hároméves mélypontra lassult a német infláció márciusban
Az előzetesen közölttel összhangban közel hároméves mélypontra lassult a németországi infláció márciusban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis pénteken közzétett végleges adatai szerint.
Márciusban a fogyasztói árindex 2,2 százalékkal, 2021 májusa óta a legkisebb mértékben haladta meg az egy évvel korábbit. Egy hónappal korábban, februárban 2,5 százalékon állt az infláció Németországban.
Havi bázison ugyancsak az előzetesen közölttel összhangban 0,4 százalékkal nőtt a fogyasztói árindex márciusban, miután februárban is azonos mértékben, 0,4 százalékkal emelkedett.
Németországban az energiaárak 2,7 százalékkal estek márciusban az egy évvel korábbihoz képest, miután februárban kisebb mértékben, 2,4 százalékkal csökkentek, míg az élelmiszerárak 0,7 százalékkal maradtak el a tavaly márciusitól, egy hónappal korábban, februárban azonban még 0,9 százalékkal emelkedtek éves szinten.
A gyakran volatilis energiaárak és élelmiszerárak nélkül számított maginfláció márciusban 3,3 százalék, 2022 júniusa óta a legalacsonyabb volt a februári 3,4 százalékot követően.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált HICP harmonizált fogyasztói árindex-emelkedés márciusban éves bázison 2,3 százalékra csökkent a februári 2,7 százalékról, havi bázison pedig márciusban is a februárival megegyező 0,6 százalékos volt.
Kapcsolódó cikkeink
Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >A gazdasági fellendülés ellenére nőtt a fizetésképtelenségek száma a közép-kelet-európai régióban
Ellentmondásos képet fest a Coface nemzetközi hitelbiztosító éves Közép- és…
Tovább olvasom >Közös tisztítószercsomagokat kínál a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban
Stratégiai együttműködésre lép a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >Tojásválság küszöbén állunk?
Az amerikai és európai piacokon egyaránt áremelkedést tapasztalnak – a…
Tovább olvasom >Owen Wilson a Wolt nemzetközi kampányának új arca
Owen Wilsonnal indította első márkanagyköveti kampányát a Wolt. Az egyéves…
Tovább olvasom >