Közel három évtizedes csúcson a német infláció
A németországi infláció októberben 28 éves csúcsra emelkedett a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis előzetes adatokon alapuló jelentése alapján.

Elszabadultak az árak Németországban
Októberben 4,5 százalékra, 1993 októbere óta a legmagasabbra emelkedett a fogyasztói árak emelkedésének éves mértéke Németországban az előző havi 4,1 százalékról. Piaci elemzők 4,4 százalékot vártak októberre.
Az előző havihoz képest 0,5 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak októberben a szeptemberi 0,3 százalékos havi áremelkedés után, szemben a 0,4 százalékos piaci várakozásokkal.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált árindex, a HICP októberben 4,6 százalék lett a szeptemberi 4,1 százalék után és a várt 4,5 százalék helyett.
A termékek és árucikkek körében az éves áremelkedés mértéke 7,0 százalékra nőtt a szeptemberi 6,1 százalékról, a szolgáltatások áremelkedésének a mértéke viszont 2,4 százalékra mérséklődött októberben a szeptemberi 2,5 százalékról.
A termékárak körében az energiaárak növekedtek októberben a legnagyobb mértékben, 18,6 százalékkal éves bázison, meghaladva a szeptemberi 14,3 százalékos éves növekedést. Az élelmiszerárak éves növekedési üteme viszont októberben 4,4 százalékra mérséklődött a szeptemberi 4,9 százalékról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >Törökországban némileg lassult az élelmiszerinfláció áprilisban
Törökországban 2021 decembere óta legalacsonyabbra, 37,86 százalékra lassult az éves…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >