Közel 8 millió forint támogatás gyűlt össze a nélkülözők számára
A Tesco és a Mars május 16-tól május 30-ig tartó akciója során a vásárlóknak köszönhetően összesen 7,7 millió forintot adományozott a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek, akik a felajánlásból élelmiszercsomagok összeállítását, és a nélkülözőkhöz való eljuttatását finanszírozzák.
A vásárlók a kijelölt Tesco hipermarketek polcain található Mars termékek, például rágógumik, csokoládék, állateledelek vagy szószok megvásárlásával támogathatták a rászoruló családokat. Az akció során a Mars felajánlotta minden, az akcióban szereplő eladott termék árának egy százalékát, melyet a Tesco ugyanekkora összeggel kiegészített. A termékek értékesítéséből összesen 7,7 millió forinttal támogatták a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkáját. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület az összegből összesen közel 140 000 – a vállalati partnerei által adományozott – nem értékesíthető, de emberi fogyasztásra tökéletesen alkalmas élelmiszerekből álló csomag összeállítását, és azok rászorulókhoz való eljuttatását finanszírozza.
„Nagyon büszkék vagyunk a megvalósult együttműködésre. A Mars és a Tesco nem csak ebben a sikeres akcióban partnerünk, de az élelmiszermentésben is folyamatosan dolgozunk együtt, így külön öröm, hogy egyre többféle módon tudjuk segítségükkel támogatni a nélkülözőket. Hálásak vagyunk mindenkinek, aki vásárlásával járult hozzá az akció sikeréhez. Köszönjük!” – mondta Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke.
A két vállalat több mint 10 éve támogatja az Élelmiszerbank munkáját. Az Egyesület a Marssal az eddigi évek során összesen közel 24 tonna élelmiszer-felesleget mentett meg. A Tesco az Élelmiszerbankkal közösen üzemeltetett élelmiszermentő program keretén belül 2014 szeptembere óta összesen több mint 21 000 tonna élelmiszert adományozott a rászorulóknak. Az áruházlánc az Élelmiszerbank stratégiai partnereként részt vesz a karácsonyi tartós élelmiszergyűjtésben is, illetve több partnerével közösen indított 1%-os kampányt folytatott már az Egyesület javára. A Tesco tavaly ősszel jármű adományozással is segített az adományok kiszállításában.
„Nagyon örülünk annak, hogy a Marssal közös akcióban ilyen szép összeget sikerült összegyűjtenünk, és hogy ezzel közel 140 000 nélkülöző életét tehettük kicsit könnyebbé. Úgy gondolom, hogy felelős vállalatként példát kell mutatnunk és ösztönözni versenytársainkat is arra, hogy részt vegyenek ilyen és hasonló kezdeményezésekben. Ezzel nemcsak a rászorulókon segítünk, de nagyon sokat teszünk az élelmiszer-pazarlás ellen is” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs vezetője.
„A Marsnál hiszünk abban, hogy a világ, amit holnapra szeretnénk, azzal kezdődik, ahogyan ma cselekszünk és teszünk érte, és tudjuk azt, hogy a termékeink, partnereink és fogyasztóink segítségével minden nap fel tudjuk venni a harcot az élelmiszerpazarlás ellen, és tenni tudunk a fenntarthatóságért. Rendkívül büszkék vagyunk erre a kampányra, mert remek példája annak, hogyan dolgozunk együtt egy jó célért olyan partnereinkkel mint a Tesco és az Élelmiszerbank Egyesület.” – mondta Zuzana Losakova, a Mars Közép-Európa Corporate Affairs igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >