Közel 8 millió forint támogatás gyűlt össze a nélkülözők számára
A Tesco és a Mars május 16-tól május 30-ig tartó akciója során a vásárlóknak köszönhetően összesen 7,7 millió forintot adományozott a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek, akik a felajánlásból élelmiszercsomagok összeállítását, és a nélkülözőkhöz való eljuttatását finanszírozzák.
A vásárlók a kijelölt Tesco hipermarketek polcain található Mars termékek, például rágógumik, csokoládék, állateledelek vagy szószok megvásárlásával támogathatták a rászoruló családokat. Az akció során a Mars felajánlotta minden, az akcióban szereplő eladott termék árának egy százalékát, melyet a Tesco ugyanekkora összeggel kiegészített. A termékek értékesítéséből összesen 7,7 millió forinttal támogatták a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkáját. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület az összegből összesen közel 140 000 – a vállalati partnerei által adományozott – nem értékesíthető, de emberi fogyasztásra tökéletesen alkalmas élelmiszerekből álló csomag összeállítását, és azok rászorulókhoz való eljuttatását finanszírozza.
„Nagyon büszkék vagyunk a megvalósult együttműködésre. A Mars és a Tesco nem csak ebben a sikeres akcióban partnerünk, de az élelmiszermentésben is folyamatosan dolgozunk együtt, így külön öröm, hogy egyre többféle módon tudjuk segítségükkel támogatni a nélkülözőket. Hálásak vagyunk mindenkinek, aki vásárlásával járult hozzá az akció sikeréhez. Köszönjük!” – mondta Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke.
A két vállalat több mint 10 éve támogatja az Élelmiszerbank munkáját. Az Egyesület a Marssal az eddigi évek során összesen közel 24 tonna élelmiszer-felesleget mentett meg. A Tesco az Élelmiszerbankkal közösen üzemeltetett élelmiszermentő program keretén belül 2014 szeptembere óta összesen több mint 21 000 tonna élelmiszert adományozott a rászorulóknak. Az áruházlánc az Élelmiszerbank stratégiai partnereként részt vesz a karácsonyi tartós élelmiszergyűjtésben is, illetve több partnerével közösen indított 1%-os kampányt folytatott már az Egyesület javára. A Tesco tavaly ősszel jármű adományozással is segített az adományok kiszállításában.
„Nagyon örülünk annak, hogy a Marssal közös akcióban ilyen szép összeget sikerült összegyűjtenünk, és hogy ezzel közel 140 000 nélkülöző életét tehettük kicsit könnyebbé. Úgy gondolom, hogy felelős vállalatként példát kell mutatnunk és ösztönözni versenytársainkat is arra, hogy részt vegyenek ilyen és hasonló kezdeményezésekben. Ezzel nemcsak a rászorulókon segítünk, de nagyon sokat teszünk az élelmiszer-pazarlás ellen is” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs vezetője.
„A Marsnál hiszünk abban, hogy a világ, amit holnapra szeretnénk, azzal kezdődik, ahogyan ma cselekszünk és teszünk érte, és tudjuk azt, hogy a termékeink, partnereink és fogyasztóink segítségével minden nap fel tudjuk venni a harcot az élelmiszerpazarlás ellen, és tenni tudunk a fenntarthatóságért. Rendkívül büszkék vagyunk erre a kampányra, mert remek példája annak, hogyan dolgozunk együtt egy jó célért olyan partnereinkkel mint a Tesco és az Élelmiszerbank Egyesület.” – mondta Zuzana Losakova, a Mars Közép-Európa Corporate Affairs igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Februárban kezdődik a hazai dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre több ezer tonna magyar termesztésű görögdinnyével…
Tovább olvasom >A brit szupermarketek közül elsőként a Lidl kezd értékesíteni a TikTok Shopon
A Lidl február 20-án 9 órától kezd értékesíteni a TikTok…
Tovább olvasom >2030-ra csak teljesen szegregált fenntartható kakaót használ termékeiben a Mars
A vállalat kizárólag a programjában részt vevő vagy az általa…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >