Közel 570 millió forint több mint 2200 helyi projektre
Újabb mintegy 39 millió forintos támogatás talált gazdára a helyi kis közösségeknél a Tesco „Ön választ, mi segítünk” pályázati programjának 15., jubileumi fordulójában. A vállalat 2016 óta így összesen már közel 570 millió forintot biztosított országszerte több mint 2200 környezetszépítő, oktatási és képesség-fejlesztési, illetve egészséges életmódra ösztönző projekt kivitelezéséhez. A vásárlók ezúttal 2,4 millió szavazattal döntöttek az áruházakban 152 kezdeményezés sorsáról. A közösségi program 15 forduló után ősszel megújul, hogy új formában nyújtson támogatást a fontos helyi ügyek megvalósításához.
Az „Ön választ, mi segítünk” pályázati programjában a Tesco a vásárlókra bízza, hogy döntsenek a saját környékükön megvalósuló közösségi programok támogatásának szétosztásáról. A július 15-től augusztus 11-ig tartó szavazási szakaszban többek között irodalomterápiás programsorozat szervezésére, szabadtéri tanterem létesítésére, sérült vadállatok felépülését szolgáló lábadozó kialakítására, fogyatékkal élők élményfotózására, valamint falusi gasztroműhely létesítésére is voksolhattak a Tesco vásárlói. Az áruházakban található gyűjtőkbe több mint 2,4 millió zsetont dobtak be, a legtöbb szavazatot pedig a szegedi Tesco Extrában adták le.
A zsetonok száma alapján a vállalat országszerte mintegy 39 millió forinttal támogat 152 pályázó szervezetet, külön is díjazva a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei Bábonyibérci Önsegítő Közösség Egyesület, a Vas vármegyei Műszaki és Természettudományi Kultúráért Egyesület, a Nógrád vármegyei Tarisznya Táborok Alapítvány, a Pest vármegyei Köszi, önkéntes! Egyesület, valamint a Heves vármegyei Életfa Környezetvédő Szövetség kezdeményezését azok kreativitásáért és átfogó megközelítéséért.
A 15. fordulóban 53 körzetből érkeztek pályázatok az oktatást, képesség-fejlesztést támogató, egészséges életmódra ösztönző, valamint környezetvédő és -szépítő kezdeményezések kategóriában, melyek közül az Effekteam Egyesület független szakértői választották ki azokat, amelyek továbbjutottak a szavazási szakaszba. Körzetenként a legtöbb szavazatot összegyűjtőket 400 ezer, a második legtöbb zsetonnal rendelkezőket 200 ezer, a harmadik helyezetteket 100 ezer forintos támogatással díjazza a Tesco, míg a különdíjasokat pályázatonként további 400 ezer forinttal jutalmazza.
Országszerte a legtöbb, több mint 127 ezer szavazatot a mosonmagyaróvári Lehetőség Családoknak 2005 Alapítvány hátrányos helyzetű gyermekeknek szóló adventi kreatív programok megszervezését célzó pályázata kapta, amely olyan élményekkel szeretné gazdagítani a Családok Átmeneti Otthonában élőket, amelyeket anyagi helyzetükből adódóan nem engedhetnének meg maguknak.
„Több mint 5500 beérkezett pályázat, 2200-nál is több támogatott projekt és közel 570 millió forint segítség a helyi közösségek számára. Ez az Ön választ, mi segítünk 15 fordulójának mérlege. 2016 óta a pályázók rendkívül változatos kezdeményezéseket valósítottak meg a Tesco támogatásával, közel fele arányban gyerekek oktatásával, környezetének, illetve képességeinek fejlesztésével, valamint egészségük fejlesztésével kapcsolatos programokat. Rendkívül büszkék vagyunk erre az eredményre. Úgy érezzük, 15 forduló után ideje frissíteni a programon, hogy még célzottabban tudjuk felkarolni azokat a jó ügyeket, amik vásárlóinknak és munkatársainknak fontosak. A részletekről hamarosan bővebben is beszámolunk, annyit azonban már most elmondhatok, hogy továbbra is a helyi szinten fontos ügyek számára fogunk kezdőlökést adni, és a támogatás odaítéléséről szóló döntési folyamatba a jövőben is bevonjuk vásárlóinkat, hiszen ők ismerik a leginkább a helyi körülményeket”– mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >Átadták a Tesco új 100 ezer négyzetméteres magyarországi logisztikai központját
November 27-én ünnepélyes keretek között adta át a CTP Magyarország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >