Közel 5 százalékos zsugorodás a kiskereskedelmi forgalomban
A kiskereskedelmi forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2010. első félévében 4,7, júniusban 4,6%-kal csökkent az előző év azonos időszakában mérthez képest – jelenti a KSH.
A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a júniusi értékesítés volumene lényegében az előző hónap szintjén maradt.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban és a csomagküldő kiskereskedelemben az idei első félévben 3398 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, ebből júniusban 630 milliárd forint realizálódott.
A kiskereskedelmi eladások 45%-a élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 17%-a üzemanyag-, 13%-a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 25% volt.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek 2010 I. félévében 3,8, júniusban 3,2%-kal kisebb volumenű forgalmat értek el, mint az előző év azonos időszakában. 2010 júniusában az eladások jelentős részét (90%-át) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) eladásai 3,9%-kal csökkentek a 2009. júniusihoz képest. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem júniusi volumene lényegében az előző hónap szintjén maradt.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem értékesítésének volumene 2010 I. félévében 4,0, júniusban 4,5%-kal csökkent az előző év azonos időszakihoz viszonyítva. 2010 júniusában a textil-, ruházati és lábbeliüzletek, valamint az összes forgalomból kis súlyt képviselő illatszerüzletek és a csomagküldő hálózat eladásai nőttek, a többi üzlettípusban bonyolított forgalom volumene mérséklődött. A legnagyobb mértékű visszaesés az iparcikk jellegű vegyes üzletekben és a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-üzletekben jelentkezett.
Az Eurostat gyorsbecslése szerint – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2010. júniusban az Európai Unió 27 tagállamában az előző év azonos időszakához mérten átlagosan 0,5, az eurózóna országaiban 0,4%-kal növekedtek a kiskereskedelmi eladások.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >