Közel 5 százalékos zsugorodás a kiskereskedelmi forgalomban
A kiskereskedelmi forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2010. első félévében 4,7, júniusban 4,6%-kal csökkent az előző év azonos időszakában mérthez képest – jelenti a KSH.
A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a júniusi értékesítés volumene lényegében az előző hónap szintjén maradt.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban és a csomagküldő kiskereskedelemben az idei első félévben 3398 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, ebből júniusban 630 milliárd forint realizálódott.
A kiskereskedelmi eladások 45%-a élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 17%-a üzemanyag-, 13%-a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 25% volt.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek 2010 I. félévében 3,8, júniusban 3,2%-kal kisebb volumenű forgalmat értek el, mint az előző év azonos időszakában. 2010 júniusában az eladások jelentős részét (90%-át) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) eladásai 3,9%-kal csökkentek a 2009. júniusihoz képest. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem júniusi volumene lényegében az előző hónap szintjén maradt.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem értékesítésének volumene 2010 I. félévében 4,0, júniusban 4,5%-kal csökkent az előző év azonos időszakihoz viszonyítva. 2010 júniusában a textil-, ruházati és lábbeliüzletek, valamint az összes forgalomból kis súlyt képviselő illatszerüzletek és a csomagküldő hálózat eladásai nőttek, a többi üzlettípusban bonyolított forgalom volumene mérséklődött. A legnagyobb mértékű visszaesés az iparcikk jellegű vegyes üzletekben és a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-üzletekben jelentkezett.
Az Eurostat gyorsbecslése szerint – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2010. júniusban az Európai Unió 27 tagállamában az előző év azonos időszakához mérten átlagosan 0,5, az eurózóna országaiban 0,4%-kal növekedtek a kiskereskedelmi eladások.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >