Közel 5%-os forgalombővülést ért el tavaly a SPAR Magyarország

Szerző: Glázer Szilvia Dátum: 2025. 04. 10. 14:01

Összesen 1111,6 milliárd forint forgalmat ért el 2024-ben a SPAR Magyarország, ami 4,8%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A folyamatosan fejlődő franchise hálózat pedig 165,7 milliárd forintnyi forgalmat könyvelhetett el.

A kiskereskedelmi szektort tavaly továbbra is nehézségek jellemezték, ugyanakkor a SPAR Magyarország több tekintetben is sikeres évet zárt. A vállalat több, mint 5 milliárd forintot fordított üzlethálózata fejlesztésére, két új áruházat nyitott (Békéscsabán és Hajdúböszörményben) és 16 további egységet modernizált. Kiemelkedő sikert könyvelhettek el a saját húsüzemek: a bicskei Regnum Húsüzem nettó 65,34, a Regnum Húsüzem Perbál nettó 12, a SPAR enjoy convenience üzem pedig nettó 3,37 milliárd forint forgalmat ért el. Ezzel kapcsolatban Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország elnök-ügyvezető igazgatója elmondta: „A saját feldolgozó húsüzemeikre különösen büszkék vagyunk, hiszen szinte nincs olyan magyar család, ahol ne lennének megtalálhatók az innen kikerülő termékek, ráadásul, ha a húsiparban független üzemként működne a Regnum, akkor a második legnagyobb feldolgozónak számítana Magyarországon.” A SPAR márka égisze alat t17.000 kereskedelmi szakember dolgozott tavaly. A vállalat 2017 és 2024 között 74,3 milliárd forint értékű, saját forrású bérfejlesztést hajtott végre, 2024-ben pedig erre a célra a vállalat 17 milliárd forintot fordított. Az elmúlt évben is folytatódott a SPAR Hűségprogram, megmaradt a Medicover egészségcsomag, a 13. havi és a jubileumi juttatás, a 15%-os dolgozói vásárlási kedvezmény, és emelkedett a SZÉP-kártya-kifizetések mértéke, valamint a különböző továbbképzési programok is folytatódtak

A SPAR Magyarországnál egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a franchisehálózat bővítésére. Tavaly összesen 652 áruház tartozott a SPAR-hoz, amelyből 305 volt franchise partnerüzlet. Az elmúlt évben 35 új SPAR partner üzlet nyitotta meg kapuit, amelyek nagyszabású felújításon és korszerűsítésen estek át. A mérföldkőnek számító 300. üzlet Lentiben nyílt meg. A csaknem négyezer szakembernek munkát adó franchise-hálózat a tavaly csatlakozó üzletekkel együtt már összesen 305 tagot számlált, közéjük 56 SPAR partner, 92 SPAR market, 87 OMV-SPAR express és 70 Orlen-DESPAR áruház tartozott. A hálózat éves forgalma 2024-ben 165,7 milliárd forintot tett ki.

A SPAR üzletekben 2024-ben összesen több mint 224 millió vásárlási tranzakció zajlott. Tavaly egyébként már megfordult a korábbi trend és a fogyasztók már nem keresik oly mértékben a saját márkás termékeket. Ebből adódóan a saját márkás termékek részesedése nem bővült tovább, továbbra is 33% körül alakult, ugyanakkor a branded termékek kategóriája dinamikusan növekedett. A SPAR saját márkás termékkínálata igen változatos, tavaly 4 500 saját márkás árucikkel rendelkeztek. Az év a fogyasztók számára látványos eredményt hozó munkával telt: termékcsaládok bújtak új köntösbe, egy ismert kozmetikai márka, az ISANA is megjelent a kínálatban, miközben a saját márkás élelmiszer és kozmetika-vegyi áru termékkör egy év alatt több mint 400 új termékkel bővült. A SPAR széleskörű termékválasztékának egyik kulcsa a Régiók Kincsei program, amelyben kiemelt jelentőséggel bírnak a magyar élelmiszeripari termelők, családi és kisvállalkozások, hazai termékek. A Régiók Kincsei programban résztvevő 119 beszállító partner 2024-ben több mint 600 főt foglalkoztatott és 573 termékük jelent meg a SPAR polcain. Heiszler Gabriella hozzátette: „Ez a változatos és rugalmas beszállítói közösség teszi lehetővé azt, hogy minél gyorsabban tudjunk reagálni a piac aktuális igényeire, erre kiváló példa a tavaly rendkívül divatosnak számító Dubaj csokoládé ízű jégkrém megjelenése az üzlethálózatban, ami egy független, kisebb beszállítótól kerül az üzletek hűtőibe.”

Felelős vállalatként a SPAR számos módon tesz a környezetvédelemért, beruházásait, mindennapi működését, eseményeit környezeti fenntarthatósági szempontok szerint szervezi. A tavalyi év pénzügyi eredményeiről szóló 2025. április 10-én megtartott sajtóeseményt is karbontudatossá tették, amelynek során még azt is dokumentálták a cél elérése érdekében, hogy a meghívott újságírók milyen közlekedési eszközzel érkeztek az eseményre. A SPAR kereskedelmi műanyaghulladékának csökkentésére egy körforgásos modellt vezetett be. A németországi Papier-Mettler gyárral közösen éves szinten közel 150 tonna használt hulladékfólia újrahasznosítása történik meg. A cég egyedülálló módon az egyszer használatos csomagolásból többször használatos bevásárlótáskát állít elő a SPAR számára, ezzel is csökkentve a vállalat szén-dioxid-kibocsátását és ökológiai lábnyomát. A sikeres tesztüzem után 2024-től újfajta, IFCO-rekeszekben érkeznek a zöldségek és gyümölcsök a SPAR üzletek polcaira. A könnyen tisztítható, strapabíró és újrahasznosítható szállítóeszközök nemcsak esztétikusabb megjelenést biztosítanak az üzletekben, de jelentősen csökkentik a logisztikai költséget is azzal, hogy üres állapotukban összecsukva szállíthatók. A SPAR tavaly a „Műanyagmentes július” kezdeményezés keretében szemléletformáló kampánnyal szólította meg a vásárlóit és több mint 14 ezer saját munkatársát, hogy felhívja a figyelmüket a műanyaghulladékok csökkentésének fontosságára.

Címkék: , ,

Kapcsolódó cikkeink