Közel 5 milliárd euróval járul hozzá a spanyol gazdasághoz a Heineken
A Heineken 2023-ban 4,84 milliárd euróval járult hozzá a spanyol gazdasághoz, ami az ország GDP-jének 0,3%-át teszi ki – derül ki a PwC által a Heineken Heineken España számára készített jelentésből – írja az ESM.
A Heineken, Cruzcampo, Amstel és El Águila márkákat jegyző sörgyártó minden egyes eurónyi bevétele után 11 eurót tesz hozzá a spanyol gazdaság egészéhez.
Hosszú távú jelenlét és helyi gyártás
A Heineken több mint 120 éve van jelen Spanyolországban, amely a második legnagyobb piaca Európában és a hatodik legnagyobb a világon. Az országban értékesített sörök és ciderek 98%-a helyben, madridi, sevillai, valenciai és jaéni üzemeiben kerülnek előállításra.
Az elmúlt három évben a Heineken közel 190 millió eurót fektetett be a spanyol piacon, további 30 millió eurót fenntarthatósági és társadalmi kezdeményezésekre, valamint több mint 700 millió eurót a vendéglátóipar versenyképességének növelésére fordított.
Fenntarthatóság és foglalkoztatás
A cég működése révén több mint 85.000 munkahelyet támogatott, ami az nemzeti foglalkoztatottság 0,4%-ának felel meg. Ezek 70%-a a vendéglátó- és élelmiszeriparhoz kapcsolódik. A vállalat a Cruzcampo Alapítványon keresztül külön hangsúlyt fektet a fiatalok foglalkoztatására és tehetséggondozására.
A fenntarthatósági célok terén a Heineken 2023 végére energiafelhasználásának 51%-át – beleértve az villamosenergia 100%-át – megújuló forrásokból biztosította, termelési tevékenységének karbonlábnyomát 43%-kal csökkentette, és valamennyi gyára megkapta a hulladékmentességről szóló tanúsítványt.
Kapcsolódó cikkeink
Sörszövetség: tavaly újra nőtt a magyarországi sörfogyasztás
A Covid-járvány időszakát idéző, 2023. évi 10 százalékos forgalomcsökkenés után…
Tovább olvasom >Rekordmennyiségű sört exportált tavaly Csehország
Rekordmennyiségű, 6,13 millió hektoliter sört exportáltak tavaly a csehországi sörgyárak…
Tovább olvasom >Több száz termék árát csökkentette mintegy 40%-kal a spanyol DIA
A spanyol DIA szupermarket-lánc több mint 200 termék árát csökkentette…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >