Közel 310 milliárd forint a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok éves piaca
Háztartási vegyiárukból és kozmetikumokból a kiskereskedelem forgalma értékben 2 százalékkal emelkedett idén január-április során, a múlt évi hasonló időszakhoz viszonyítva. Mennyiséget tekintve 2 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat, négyhónapos összehasonlításban.
– Jó néhány terméknél növekedést tapasztalunk a tavaly január-áprilisi időszakhoz képest – állapítja meg Melisek Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Például a hazai kiskereskedelem 3-7 százalékkal nagyobb bevételt ért el a legkeresettebb tíz vegyiáru kategória közül, egyik január-áprilisi periódusról a másikra a következőkből: pelenka, öblítő, papír zsebkendő, mosogatószer, fogkrém és tusfürdő.
Ami a vásárlások helyszínét illeti: Átlag felett nőtt a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna, a drogéria, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek forgalma.
A Nielsen által mért 60 vegyi termékcsoport kiskereskedelmi eladásából a legnagyobb arány továbbra is hipermarketekre jut. Piaci részesedésük azonban 38 százalékról 36-ra csökkent a legutóbbi négy hónap során, múlt év január-áprilishoz viszonyítva, érték szempontjából.
– Ezzel szemben a 401-2 500 négyzetméteres üzletek mutatója 17-ről 19 százalékra nőtt – tájékoztat Melisek Eszter. – Ebben a csatornában különösen sok fogyasztó szerzi be a mosószert, toalett papírt, papírzsebkendőt és mosogatószert. Az említett termékek piaci részesedése 27-34 százalék, értéket tekintve, idén január-április során, a 401-2 500 négyzetméteres boltokban.
A drogéria piaci részesedése stabilan 27 százalék, érték szempontjából. Ebben a bolttípusban kiemelkedő, 34-44 százalékos piaci részesedést ért el többek között a pelenka, dezodor és fogkrém, a legutóbbi négy hónap alatt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >