Közel 30 éves csúcson az infláció Németországban
Nőttek a fogyasztói árak szeptemberben is Németországban, 1993 decembere óta a legmagasabb szintre emelkedtek.

Négy százalék fölötti a drágulás Németországban
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) szerdán azt közölte, hogy az egy évvel korábbihoz képest 4,1 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak szeptemberben az augusztusi 3,9 százalék után.
Január óta folyamatosan, egyre gyorsuló ütemben emelkednek az árak Németországban, júliusban 3,8 százalékon, júniusban pedig még 2,7 százalékon állt a mutató.
Tavaly szeptemberhez képest az árucikkek 6,1 százalékkal, a szolgáltatások pedig 2,5 százalékkal drágultak. A háztartási energia és az üzemanyagok ára 14,3 százalékkal emelkedett, az élelmiszerek pedig 4,9 százalékkal drágultak.
Az előző hónaphoz képest stagnáltak a fogyasztói árak szeptemberben, csakúgy, mint augusztusban.
Az uniós harmonizált fogyasztói árindex (HICP) ugyancsak 4,1 százalékkal nőtt az előző év szeptemberéhez képest, ami a 2008 júliusába mért 3,40 százalék óta a legnagyobb érték. A HICP augusztusban 3,4 százalék volt.
Havi összevetésben 0,3 százalékkal nőtt a mutató az előző havi 0,1 százalékos emelkedés után.
Az euróövezet legnagyobb gazdaságának inflációs adatait nagy figyelem övezi, mert erős hatást gyakorol az Európai Központi Bank (EKB) monetáris politikájára. Az EKB elsődleges célja az árstabilitás fenntartása, ennek jegyében arra törekszik, hogy az éves harmonizált fogyasztóiár-index középtávon 2 százalékos legyen. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A gazdasági fellendülés ellenére nőtt a fizetésképtelenségek száma a közép-kelet-európai régióban
Ellentmondásos képet fest a Coface nemzetközi hitelbiztosító éves Közép- és…
Tovább olvasom >Közös tisztítószercsomagokat kínál a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban
Stratégiai együttműködésre lép a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >Bemutatjuk a média és marketingkommunikációs szakmai AI Guide-ot
A legjelentősebb hazai kommunikációs szakmai szervezetek példaértékű együttműködésében készült el…
Tovább olvasom >Példaértékű klímabarát erdőgazdálkodási gyakorlatokat díjazott a WWF Magyarország
Három kategóriában összesen nyolc erdőgazdálkodó vehette át a Klímabarát Erdőgazdálkodó…
Tovább olvasom >