Közel 16 ezer kilogramm száraz tápot adományoztak a SPAR vásárlói a kisállatoknak
Eredményesen zárult az Országos Állatvédőrség Alapítvány és a SPAR Magyarország szervezésében megvalósult kétnapos állateledelgyűjtő akció. 2021. május 15-16-án az INTERSPAR áruházakban a „Mancs a bajban!” elnevezésű kezdeményezés során kutya száraz tápból több mint 14 ezer kilogramm, macska száraz tápból pedig mintegy 2 ezer kilogramm gyűlt össze a vásárlók adományainak köszönhetően.

A képen balról-jobbra: Maczelka Márk kommunikációs vezető (SPAR Magyarország) és Ovádi Péter a Nemzeti Állatvédelmi Program megújításáért és végrehajtásáért felelős miniszteri biztos (Agrárminisztérium)
„A SPAR vevőközönsége ismét bebizonyította a fontos társadalmi ügyek iránti érzékenységét, önzetlenségét és elkötelezettségét. Örömmel tölt el bennünket, hogy az első ízben megrendezett országos állateledelgyűjtő kampányunk során különösen nagy mennyiségű száraz táppal és konzervvel támogatták vásárlóink a magyar állatvédő szervezetek fontos tevékenységét. Az eredményes akció megerősítette elhatározásunkat, hogy a jövőben rendszeressé tesszük az országos gyűjtést, és minél több helyszínt biztosítva bővítjük a részt vevő áruházaink számát. A SPAR amellett, hogy helyszínt és nyilvánosságot biztosított az akcióhoz, 1 millió forinttal támogatja az Országos Állatvédőrség munkáját, hogy a szervezet a jövőben is minél több bajba jutott állatnak tudjon segítséget nyújtani” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A 2021. május 15-16-i „Mancs a bajban!” állateledelgyűjtő kampány a SPAR Magyarország és az Országos Állatvédőrség Alapítvány közös szervezésében valósult meg. A kijelölt INTERSPAR-okban 34 állatvédő szervezet önkéntesei vették át a vásárlók felajánlásait. Az állateledelgyűjtő akció két napja alatt a civil szervezetek munkatársai a kutyáknak több mint 14 ezer kilogramm száraz tápot, 5 826 darab konzervet, 511 darab jutalomfalatot és 436 darab kutyaszalámit gyűjtöttek. A macskáknak pedig 1 695 kilogramm száraz táp, 7 761 darab konzerv és 1 162 kilogramm macskaalom gyűlt össze.
„Az állatvédelem értékközössége a felelősség gondolata köré szerveződik. A társadalmi felelősségvállalás szellemisége mögött egységet alkotnak a civilek, a vállalati szféra képviselői, a kormányzati szereplők és mindazok, akik egy élhetőbb Magyarország megteremtésén dolgoznak. Köszönettel tartozunk nekik, hiszen nemcsak a jelent, hanem a jövőt is építik a felelős állattartás jegyében” – mondta Ovádi Péter a Nemzeti Állatvédelmi Program megújításáért és végrehajtásáért felelős miniszteri biztos, aki üdvözölte a SPAR és az Országos Állatvédőrség Alapítvány közös szervezésében megvalósuló kampányt, majd hangsúlyozta, a felelősséggel kötelezettséget is vállalunk a minket körülvevő környezet iránt, hiszen közös ügyünk az állatvédelem.
A vállalat és az alapítvány kezdeményezése az állateledel-gyűjtés mellett sikerrel teljesítette azt a célját is, hogy minél több vásárlót bevonva ráirányítsa a figyelmet a felelős állattartás és az állatvédelem fontosságára. Mindemellett sikerült az állatvédő szervezetek értékes munkájával is jobban megismertetni az embereket.
A SPAR több mint tíz éve segíti adományokkal az itthoni menhelyek, illetve az állat- és vadasparkok gondozómunkáját. 2011-től az áruházakban feleslegessé váló, kereskedelmi forgalomba nem hozható vagy onnan kivont termékeket ezeknek a szervezeteknek ajánlja fel. A vállalat 8. éve működik együtt az Országos Állatvédőrség Alapítvánnyal, amely a partnerszervezeteivel havi rendszerességgel szervez állateledel-gyűjtéseket a SPAR üzleteiben. Ezek az akciók azért is jelentenek nagy segítséget a részt vevő szervezeteknek, mert a támogatásnak köszönhetően más fontos tevékenységre, nélkülözhetetlen eszközök vásárlására, életmentő állatorvosi kiadásokra és a telephelyeik fejlesztésre is maradhat hasznosítható forrásuk.
Kapcsolódó cikkeink
Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >Egyre több a hazai saját márkás termék a nemzetközi SPAR polcokon
2023-hoz képest ötször több, összesen 3,3 ezer tonna terméket exportált…
Tovább olvasom >Közel 5%-os forgalombővülést ért el tavaly a SPAR Magyarország
Összesen 1111,6 milliárd forint forgalmat ért el 2024-ben a SPAR…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >