Közel 1000 milliárdos aktívum a külkereskedelmi mérlegben
2010. január–augusztusban a külkereskedelmi mérleg többlete 956 milliárd forintot (3493 millió eurót) tett ki, 355 milliárd forinttal (1413 millió euróval) többet, mint 2009 azonos időszakában – olvasható a KSH jelentésében.
Folyó áras adatokból számítva az export forintértéke 17, az importé 15%-kal bővült; euróban ez a növekedés 22, illetve 19% volt.
Az év első nyolc hónapjában az export értéke 12 496 milliárd forint (45,5 milliárd euró), az importé 11 540 milliárd forint (42 milliárd euró) volt.
A forint a főbb devizákhoz képest 3,5%-kal erősödött, ezen belül a dollárhoz viszonyított felértékelődése 1,3%, az euróhoz mért pedig 3,9% – írja a KSH.
2010 első nyolc hónapjában az élelmiszerek, italok, dohánytermékek kivitelének volumene 7%-kal nőtt, míg a behozatal szinten maradt. A kivitelben legnagyobb részarányú árucsoport, a gabona és gabonakészítmények exportvolumene az időszak egészére vonatkozóan tizedével maradt el az előző évi szinttől, bár júniustól már jelentős a növekedés a fokozatosan emelkedő gabonaárak és az értékesített mennyiségek miatt. Az előzővel szemben átlagot meghaladó mértékben bővült a hús és húskészítmény (ezen belül is a sertéshús), illetve tejtermék és tojás exportja. Kiugró mértékű volt az augusztusi behozatal volumene a zöldségféle és gyümölcs, illetve az állati takarmány árucsoportokban.
Az Európai Unió országaival folytatott kereskedelem volumene 2010 első nyolc hónapjában a kivitelben 17, a behozatalt tekintve 15%-kal haladta meg a bázisidőszaki szintet.
Dinamikusabban bővült az EU-n kívüli országokba irányuló forgalom: az export volumene 26, az importé 18%-kal haladta meg az elmúlt évi szintet.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >