Közel 10 százalékos forgalomnövekedésre számít idén a játékkereskedő Formatex
A játékkereskedő és importőr Formatex Kft. idén 3,837 milliárd forint nettó árbevételre számít, ami a tavalyi évhez képest csaknem 10 százalékos növekedésnek felel meg – közölte a cég az MTI-vel.
A közlemény idézi Borhi János ügyvezetőt, aki elmondta: az éves árbevétel 60-70 százaléka az év végi ünnepek előtt realizálódik. A cég várakozása szerint az idén az előző évhez képest 8 százalékkal nőhet a karácsonyi forgalom, az online felületeken pedig 230 százalékos fejlődés tapasztalható.
Az idén 20 éves, magyar tulajdonú Formatex Kft. a magyarországi játékpiac harmadik legnagyobb szereplője. A 8 üzlettel rendelkező cég a 35-40 milliárdosra becsült magyarországi játékpiacon bevétele alapján nagyjából 10 százalékos részesedéssel rendelkezik. A társaság 2012-ben megvásárolta a Játéksziget bolthálózatot. A vállalat az elmúlt két évtized alatt 2 főről 108-ra növelte munkatársainak számát.
A Formatexet a Tesco nemcsak magyarországi, hanem közép-európai központi játékbeszállítójának is választotta, így a cseh, a szlovák és a lengyel Tesco-hálózatot is ellátják. Mivel a lengyel játékpiac az elmúlt években 10 százalék fölötti növekedést mutatott fel, míg a magyar piacon ez az érték egyszámjegyű maradt, ezért a Formatex úgy döntött, hogy Lengyelországba nemcsak a Tescón, hanem más bolthálózatokon keresztül is értékesít. A cég árbevételének 22 százalékát a külföldi piacokról tervezi elérni – közölte a Formatex. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >A Lego továbbra is a fenntarthatóság útján: jelentős növekedés és zöld beruházások
A Lego cég az elmúlt időszakban kiemelkedő üzleti eredményeket ért…
Tovább olvasom >Jól boldogul a Beiersdorf a Niveának köszönhetően
Komoly növekedésbe lendült a Nivea az év első felében, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >