Közel 10 százalékos forgalomnövekedésre számít idén a játékkereskedő Formatex
A játékkereskedő és importőr Formatex Kft. idén 3,837 milliárd forint nettó árbevételre számít, ami a tavalyi évhez képest csaknem 10 százalékos növekedésnek felel meg – közölte a cég az MTI-vel.
A közlemény idézi Borhi János ügyvezetőt, aki elmondta: az éves árbevétel 60-70 százaléka az év végi ünnepek előtt realizálódik. A cég várakozása szerint az idén az előző évhez képest 8 százalékkal nőhet a karácsonyi forgalom, az online felületeken pedig 230 százalékos fejlődés tapasztalható.
Az idén 20 éves, magyar tulajdonú Formatex Kft. a magyarországi játékpiac harmadik legnagyobb szereplője. A 8 üzlettel rendelkező cég a 35-40 milliárdosra becsült magyarországi játékpiacon bevétele alapján nagyjából 10 százalékos részesedéssel rendelkezik. A társaság 2012-ben megvásárolta a Játéksziget bolthálózatot. A vállalat az elmúlt két évtized alatt 2 főről 108-ra növelte munkatársainak számát.
A Formatexet a Tesco nemcsak magyarországi, hanem közép-európai központi játékbeszállítójának is választotta, így a cseh, a szlovák és a lengyel Tesco-hálózatot is ellátják. Mivel a lengyel játékpiac az elmúlt években 10 százalék fölötti növekedést mutatott fel, míg a magyar piacon ez az érték egyszámjegyű maradt, ezért a Formatex úgy döntött, hogy Lengyelországba nemcsak a Tescón, hanem más bolthálózatokon keresztül is értékesít. A cég árbevételének 22 százalékát a külföldi piacokról tervezi elérni – közölte a Formatex. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Spielwarenmesse: a játékpiac legjobbjait jutalmazták
A Spielwarenmesse második napja ünnepi hangulatban kezdődött, amikor hat különösen…
Tovább olvasom >Randstad: az FMCG és a HORECA szektor a legbizakodóbb árbevétel emelkedés terén
A megkérdezett magyarországi vállalatok 50 százaléka nettó árbevételének emelkedésére számít…
Tovább olvasom >A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így kedveskedett fogyasztóinak a Kinley Valentin-nap alkalmából
Az idei Valentin-napon a Kinley különleges programokkal lepte meg fogyasztóit.…
Tovább olvasom >Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >