Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles feltüntetni a kereskedő weboldalán és applikációjában szereplő termékeinek Nutri-Score értékét.
Azok a gyártók, akik az előírást nem teljesítik, szankciókra számíthatnak.
A kiskereskedelmi lánc három hónapot adott a gyártóknak, hogy minden terméknél feltüntessék a Nutri-Score értéket – számolt be a RetailDetail Alexander Bompard a Le Parisien által idézett levelére hivatkozva. Amennyiben ez nem történik meg, a Carrefour maga számolja ki az értéket. Az e kötelezettséget vállalni nem hajlandó gyártók termékei nem kerülhetnek be a weboldalon található „mieux manger” („táplálkozz egészségesebben”) eszközbe, amely a vásárlókat az egészségesebb élelmiszer-választásban hivatott segíteni.
A Nutri-Score bevezetése a Carrefour „Act for Food” programjának fontos része, amely fenntartható és egészséges táplálkozásra ösztönöz. Az algoritmus közelmúltbeli felülvizsgálata óta azonban több márkagyártó ellenállást mutat. A Danone például megszüntette a Nutri-Score használatát egyes termékein, míg a Coca-Cola, Ferrero, Mars és Mondelez sosem vezette be a rendszert.
Kapcsolódó cikkeink
Franciaországot 100 millió külföldi turista kereste fel tavaly
Franciaország 100 millió külföldi látogatót fogadott 2024-ben, a párizsi olimpiai…
Tovább olvasom >Kivonul a Carrefour Ománból
Közel három évtizednyi működés után kivonul a Carrefour Ománból –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenkilenc havi mélyponton a GKI konjunktúra indexe
Az idei év első hónapjában folytatódott az enyhén negatív trend:…
Tovább olvasom >Megvan az itthoni vendéglátóipari költés lélektani határa
Többek között ez is kiderül abból a reprezentatív kutatásból, amely…
Tovább olvasom >Újratervezésben élik mindennapjaikat a vezérigazgatók
A világ vezérigazgatóinak közel 60%-a arra számít a következő 12…
Tovább olvasom >