Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles feltüntetni a kereskedő weboldalán és applikációjában szereplő termékeinek Nutri-Score értékét.
Azok a gyártók, akik az előírást nem teljesítik, szankciókra számíthatnak.
A kiskereskedelmi lánc három hónapot adott a gyártóknak, hogy minden terméknél feltüntessék a Nutri-Score értéket – számolt be a RetailDetail Alexander Bompard a Le Parisien által idézett levelére hivatkozva. Amennyiben ez nem történik meg, a Carrefour maga számolja ki az értéket. Az e kötelezettséget vállalni nem hajlandó gyártók termékei nem kerülhetnek be a weboldalon található „mieux manger” („táplálkozz egészségesebben”) eszközbe, amely a vásárlókat az egészségesebb élelmiszer-választásban hivatott segíteni.
A Nutri-Score bevezetése a Carrefour „Act for Food” programjának fontos része, amely fenntartható és egészséges táplálkozásra ösztönöz. Az algoritmus közelmúltbeli felülvizsgálata óta azonban több márkagyártó ellenállást mutat. A Danone például megszüntette a Nutri-Score használatát egyes termékein, míg a Coca-Cola, Ferrero, Mars és Mondelez sosem vezette be a rendszert.
Kapcsolódó cikkeink
A francia élelmiszerbankokat támogatja a Carrefour
A Carrefour 1,5 millió euróval támogatja a Francia Élelmiszerbankok Szövetségét…
Tovább olvasom >Új italipari szövetség gyorsítaná fel a megújulóenergia-használatot az értékláncban
A Diageo és a Coca-Cola vezetésével több nagy italipari vállalat,…
Tovább olvasom >A Maerskkel társulva csökkenti a tengeri szállítási kibocsátását a Danone
Együttműködésbe kezdett a Danone a Maerskkel a tengeri logisztikai kibocsátások…
Tovább olvasom >További cikkeink
10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >Ünnepi vacsora négy személyre egy csomagban
November 15. és 17. között 150 Tesco áruházban gyűjtik a…
Tovább olvasom >77 ezer forint: ennyit terveznek idén költeni a magyarok karácsonyi ajándékra
Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban…
Tovább olvasom >