Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles feltüntetni a kereskedő weboldalán és applikációjában szereplő termékeinek Nutri-Score értékét.
Azok a gyártók, akik az előírást nem teljesítik, szankciókra számíthatnak.
A kiskereskedelmi lánc három hónapot adott a gyártóknak, hogy minden terméknél feltüntessék a Nutri-Score értéket – számolt be a RetailDetail Alexander Bompard a Le Parisien által idézett levelére hivatkozva. Amennyiben ez nem történik meg, a Carrefour maga számolja ki az értéket. Az e kötelezettséget vállalni nem hajlandó gyártók termékei nem kerülhetnek be a weboldalon található „mieux manger” („táplálkozz egészségesebben”) eszközbe, amely a vásárlókat az egészségesebb élelmiszer-választásban hivatott segíteni.
A Nutri-Score bevezetése a Carrefour „Act for Food” programjának fontos része, amely fenntartható és egészséges táplálkozásra ösztönöz. Az algoritmus közelmúltbeli felülvizsgálata óta azonban több márkagyártó ellenállást mutat. A Danone például megszüntette a Nutri-Score használatát egyes termékein, míg a Coca-Cola, Ferrero, Mars és Mondelez sosem vezette be a rendszert.
Kapcsolódó cikkeink
Megéri fenntartható csomagolásra váltani?
A globális élelmiszeriparban a radikális innovációk száma 2007 óta folyamatosan…
Tovább olvasom >Minden jó, ha a kezdete jó
Nem csak reggel, nem csak napindító étkezésként, nem csak a…
Tovább olvasom >Áruveszteség-csökkentő megoldás
A francia Groupement Les Mousquetaires, mely olyan márkákat képvisel, mint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bővülhet az online árfigyelő
A családok védelme, az infláció alacsony szinten tartása és a…
Tovább olvasom >Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >