Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles feltüntetni a kereskedő weboldalán és applikációjában szereplő termékeinek Nutri-Score értékét.
Azok a gyártók, akik az előírást nem teljesítik, szankciókra számíthatnak.
A kiskereskedelmi lánc három hónapot adott a gyártóknak, hogy minden terméknél feltüntessék a Nutri-Score értéket – számolt be a RetailDetail Alexander Bompard a Le Parisien által idézett levelére hivatkozva. Amennyiben ez nem történik meg, a Carrefour maga számolja ki az értéket. Az e kötelezettséget vállalni nem hajlandó gyártók termékei nem kerülhetnek be a weboldalon található „mieux manger” („táplálkozz egészségesebben”) eszközbe, amely a vásárlókat az egészségesebb élelmiszer-választásban hivatott segíteni.
A Nutri-Score bevezetése a Carrefour „Act for Food” programjának fontos része, amely fenntartható és egészséges táplálkozásra ösztönöz. Az algoritmus közelmúltbeli felülvizsgálata óta azonban több márkagyártó ellenállást mutat. A Danone például megszüntette a Nutri-Score használatát egyes termékein, míg a Coca-Cola, Ferrero, Mars és Mondelez sosem vezette be a rendszert.
Kapcsolódó cikkeink
Franciaországban és Olaszországban is elindul a Kaufland online piactere
A Kaufland online piactere 2025 késő nyarától Franciaországban és Olaszországban…
Tovább olvasom >Visszatérnek a Coca-Cola ikonikus „neves” palackjai!
Emlékszel még arra, amikor a saját vagy szeretteid nevét szúrhattad…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >