Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles feltüntetni a kereskedő weboldalán és applikációjában szereplő termékeinek Nutri-Score értékét.
Azok a gyártók, akik az előírást nem teljesítik, szankciókra számíthatnak.
A kiskereskedelmi lánc három hónapot adott a gyártóknak, hogy minden terméknél feltüntessék a Nutri-Score értéket – számolt be a RetailDetail Alexander Bompard a Le Parisien által idézett levelére hivatkozva. Amennyiben ez nem történik meg, a Carrefour maga számolja ki az értéket. Az e kötelezettséget vállalni nem hajlandó gyártók termékei nem kerülhetnek be a weboldalon található „mieux manger” („táplálkozz egészségesebben”) eszközbe, amely a vásárlókat az egészségesebb élelmiszer-választásban hivatott segíteni.
A Nutri-Score bevezetése a Carrefour „Act for Food” programjának fontos része, amely fenntartható és egészséges táplálkozásra ösztönöz. Az algoritmus közelmúltbeli felülvizsgálata óta azonban több márkagyártó ellenállást mutat. A Danone például megszüntette a Nutri-Score használatát egyes termékein, míg a Coca-Cola, Ferrero, Mars és Mondelez sosem vezette be a rendszert.
Kapcsolódó cikkeink
Új stratégiával támogatja az Intermarché a francia mezőgazdaságot
A francia Intermarché kiskereskedelmi lánc bejelentette, hogy csak akkor kezdi…
Tovább olvasom >“A világnak több Mikulásra van szüksége” szlogennel nyitja meg itthon is a karácsonyi időszakot a Coca-Cola
A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy ünnep, hanem…
Tovább olvasom >A francia élelmiszerbankokat támogatja a Carrefour
A Carrefour 1,5 millió euróval támogatja a Francia Élelmiszerbankok Szövetségét…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >