Kóstoltatással népszerűsíti a magyar almát a SPAR
A magyar alma fogyasztását támogató országos kampány részeként a SPAR hálózatában is áruházi kóstoltatások kezdődtek. A népszerűsítő esemény ünnepélyes indításánál jelen volt dr. Budai Gyula a Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkára, valamint Bölcskei György almatermelő is.
A magyar alma népszerűsítését szolgáló SPAR áruházi kóstoltatások sajtótájékoztatóval egybekötött ünnepélyes kezdetére 2012. szeptember 28-án 13 órakor került sor az Allee bevásárlóközpontban lévő INTERSPAR áruházban. Az eseményen jelen volt és tájékoztatójában a magyar alma fogyasztására ösztönzött Dr. Budai Gyula a Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára, kiemelve a gyümölcs összetett nemzetgazdasági jelentőségét, táplálkozásban betöltött fontosságát. A rendezvényen megjelent még Bölcskei György termelő a Nagykálló-Tész Kft. képviseletében, valamint Dr. Mártonffy Béla a FruitVeB elnöke, akik az almatermesztés aktualitásairól és a terméskilátásokról tájékoztatták a sajtótájékoztatón jelenlévőket.
Az eseményen Gála, Golden, Jonathan, Red Chief és Idared fajták kerültek kóstoltatásra. Szeptember 28-án és 29-én öt INTERSPAR áruházban (Árkád, Allee, Europark, Eurocenter és Pesterzsébet) folytatódik az alma promóció, amely a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Igazgatóságának támogatásával valósul meg. A SPAR áruházakba 380 termelő által termesztett almát szállítanak, akik körülbelül 1700 hektár területen termelik az almát, jellemzően Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében. A 2010. és 2011. évek átlagában évente mintegy 6,2 millió kg magyar almát értékesített a SPAR hálózata.
A kóstoltatás célja egyrészt a hazai almapiac erősítése és az almatermelés, különösen a szabolcsi almatermelés hírnevének újjáélesztése, lehetőséget teremtve a nagyobb belföldi fogyasztás elérésére, valamint az Oroszországba irányuló export növelésére. A kampány másik fontos célja a vásárlók ösztönzése annak érdekében, hogy keressék a jó minőségű magyar almát frissen és szezonon kívül is, előnyben részesítve azt az importtal szemben. A gazdag fajtaválasztékú magyar almák utánozhatatlan íz-világa mellett igen pozitívak az egészségügyi hatásai, így fontos lenne, hogy a családok minél nagyobb mennyiséget vásároljanak, s az almafogyasztás a napi étkezések részévé váljon.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >