Kóstolóval ünneplik Budapesten a kávé világnapját
Kávékóstolóval, latte art bajnoksággal, kávégép-bemutatóval és szakmai beszélgetésekkel ünnepli a kávé világnapját vasárnap a budapesti Akvárium Klubban A Kávé Napja elnevezésű rendezvény.

Változnak a kávétrendek Magyarországon is
Magyarországon tizedik alkalommal rendezik meg a kávé világnapja tiszteletére A Kávé Napja eseményt, melynek során magyar pörkölők, nemzetközi kávéforgalmazók, kávégép-kereskedők és baristák várják a közönséget számos különlegességgel, a csúcsminőségű espressóktól a kávékoktélokig.
Közleményükben kiemelik, hogy a látogatók különleges (specialty) kávékkal találkozhatnak a kiállítók asztalain; csúcsminőségű arabica fajtákból készülnek a korlátlanul kóstolható espressók, filteres kávék és tejes kávéitalok. A magyarországi Michelin-csillagos éttermek kávés partnerei közül többen is jelen lesznek a rendezvényen.
A világ egyik legismertebb olasz kávégépgyártója, a La Marzocco A Kávé Napján mutatja be Magyarországon az ikonikus Linea Classic modelljének új változatát – emelték ki a szervezők.
A gép azonnal munkába is áll: a Latte Art Throwdown bajnokságon is ezt a modellt használják a tejhaböntő baristák. A pénzdíjazású versenyre szakmabeliek és latte artban jártas amatőrök is jelentkezhetnek.
A színpadi beszélgetések során téma lesz a kávévilág helyzete a jelenlegi gazdasági válság tükrében, valamint a magyar piac túlélési lehetőségei is. Élőben jelentkezik be Tóth Sándor, a Bányai Kávé alapítója Costa Ricából, és a beans to cup koncepcióban rejlő lehetőségekről, valamint a nemzetközi trendekről is szó esik.
Az októberben ismét elstartoló Budapest-Bamako rally alapítója, Szabó Gál András arról mesél, hogyan kávéznak valójában az afrikaiak, miközben a legjobb minőségű arabicákat termesztik és adják el a nemzetközi kereskedőknek.
Bóka Csaba, a spanyol Xorxios nyerskávé-kereskedés képviseletében különleges kóstolóprogramot tart. A magas minőségű robusta kávé térhódítása egyre jellemzőbb világszerte, így a programban az idei fine robusta újdonságokat ismerheti meg a közönség.
Mindezeken felül lesznek kávékoktélok, növényi tejalternatívás verziók, izgalmas kínai teák, de bárki elkészítheti egyéni latte art mintáját is egy tejhabnyomtató segítségével – áll a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Trump új vámstratégiája átrajzolhatja a kávé- és kakaókereskedelem globális térképét
Vámmentességet élvezhetnek a jövőben a trópusi mezőgazdasági termékek – például…
Tovább olvasom >Starbucks: vége a csak elvitelre szóló kávézóknak – visszatérés a vendéglátás melegségéhez
Radikális stratégiai váltásba kezd a világ legnagyobb kávézólánca: a tőzsdén…
Tovább olvasom >Specialty kávé: új hullám a csészében
A kőolaj után a világ második legnagyobb mennyiségben forgalmazott terméke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >