Kóstolom: a Balatonfüred-Csopaki a borturisták kedvenc borvidéke
Elsöprő többséggel a Balatonfüred-Csopaki borvidéket jelölték meg első számú kedvencként a Kóstolom borturisztikai mobilalkalmazás által készített online felmérés válaszadói. A bortípusok közül a fehér, azon belül is az olaszrizling kapta a legtöbb szavazatot. A vörösborok között pedig a cabernet sauvignon végzett a népszerűségi lista élén.
Online felmérést készített felhasználói körében Magyarország első borturisztikai alkalmazása, a Kóstolom. A kérdőív célja az volt, hogy feltérképezze a borturizmus iránt érdeklődők hazai borvidékekkel és borfogyasztással kapcsolatos preferenciáit.
A Balatonfüred-Csopaki borvidék a favorit
A kérdőívre beérkező válaszok alapján toronymagasan (38%) a Balatonfüred-Csopaki borvidéket jelölték meg elsőszámú kedvencként a borturizmus iránt érdeklődők. A második helyen ebben a rangsorban holtversenyben Badacsony és Villány osztozik, míg a képzeletbeli dobogó harmadik fokára Tokaj került fel.
A felmérés további izgalmas eredménye, hogy a válaszadók több mint fele (55%) a fehér borokat jelölte meg kedvencként, míg a vörösbor épphogy megelőzve a rozé bortípust, második helyet ért el ebben a rangsorban. A Kóstolom felmérése arra a kérdésre is kiterjedt, hogy melyik a válaszadók kedvenc fehérbora. Az olaszrizling nagy fölénnyel nyert (35%), míg második helyre a furmint lépett fel. A harmadik helyet ezen a listán pedig megosztva az irsaiolivér és a juhfark érte el.
A kérdőív a válaszadók kedvenc vörösbor fajtájára is kíváncsi volt. Ebben a kategóriában a cabernet sauvignon került az első helyre. A második a listán a pinot noir és a kadarka lett holtversenyben, míg a harmadik helyet szintén azonos szavazatszámmal a kékfrankos és a cabernet franc szerezte meg.
Érdekesség, hogy a felmérésben résztvevők elsősorban az online médiából tájékozódnak egy-egy borvidék kínálata kapcsán, fontos információforrás még a közösségi média, illetve az ismerősök ajánlása is sokak döntését befoláysolja.
Új funkciókkal jön a Kóstolom alkalmazás
A Kóstolom alkalmazás a Rizling Tavasz ’16 elnevezésű rendezvényen debütált idén májusban. Az egyedülálló web alapú applikáció alapváltozata borkóstoló rendezvényeken segíti eligazodni a kóstolható borok és kiállító borászok kapcsán a vendégeket.A felhasználók amellett, hogy részletes információkhoz jutnak, értékelhetik is a kóstolt borokat az alkalmazáson keresztül. Az applikáció 2016. július 20-án bővített funkciókkal jelenik meg: átfogó információt szolgáltatva a felhasználók számára Budapest és Magyarország 22 borvidéke által kínált borok, borászatok, vendéglátó- és szálláshelyek, személyszállítási lehetőségek, illetve a boros- és gasztronómiai rendezvények kapcsán.
A Kóstolom online kérdőívét az alkalmazás eddigi felhasználói – elsősorban az Olaszrizling Szerintünk és a Rizling Tavasz’16 nevű rendezvények résztvevői töltötték ki.
További információk a Kóstolom alkalmazásról: http://www.kostolom.hu/ / http://kostolom-info.hu/
Kapcsolódó cikkeink
Nyárindító bor és pezsgő ünnep a Szabadság téren
A nagy sikerű Bor & Pezsgő Fesztivál és Junibor Ünnep…
Tovább olvasom >A mostani fejlesztések évtizedekre meghatározhatják a borászat jövőjét
A magyar borászat jövőjét évtizedekre meghatározhatják a mostani fejlesztések, a…
Tovább olvasom >Borpromóciós támogatás segíti a hazai termelők piacra jutását
Hamarosan indul a hazai borok bel- és külföldi népszerűsítését segítő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >