Kóstolás haladóknak

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 04. 11. 10:08

A ma emberének fogyasztási szokásait nagyban befolyásolja a változatosság igénye. Nem is csoda, hogy nemcsak az élelmiszer-kiskereskedelemben, hanem a gasztronómiában is rendkívül népszerűek a kisadagos kiszerelések, illetve a kóstolóadagok, a falat-koncepciók. A nagyobb ízválasztékot, a többféle ital kipróbálásnak lehetőségét egy éttermi borozáskor a pohárnyi mennyiségek kóstolása jelenti – ami nem mellesleg lehetőséget ad arra is, hogy a fogyasztó eldöntse, melyek azok a fajták, amelyekből nagyobb mennyiséget érdemes vásárolnia. De mit tegyenek, akik a kóstolás élményét „haza akarják vinni”? Többek között nekik készülnek a WineSide cég díszdobozos borválogatásai: kémcsövek, látványos csomagolásban. Magát a kémcsövet egyébként már jó ideje használják italok adagolására – többnyire shotokat kínálnak benne bárokban, de láttuk „modern” italok hordozójaként a kiskereskedelemben itthon is. De hogy bort adtak volna benne – ilyenről korábban még nem hallottunk. Esetünkben egyébként nem is a kémia órákról ismert, klasszikus méretű kémcsövekről van szó, űrméretük 6 illetve 10 centiliter; az édes borokat kisebb, a szárazakat mindkét adagban kínálják. Az üvegcsöveket … zárja, de ez senkit ne tévesszen meg: bennük szuperprémium borokat (Pomerol, Chateau Neuf du Pape és hasonlók) töltenek, melyek ára hagyományos palackban 50-60 eurónál kezdődik. Kiindulva abból, hogy a visszakóstolás nem egyszerűen oldható meg, „haladó” legyen a talpán, aki ennek alapján mer bort rendelni néhány ládával…

Kapcsolódó cikkeink