Környezetbarát módszerrel fogja előállítani söreit a világ legnagyobb sörgyártója
Környezetbarát módon fogja előállítani termékeit a világ legnagyobb sörgyártója, amelynek eredményeként 5 százalékkal tudja a csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátását.
Az AB InBev belgiumi székhelyű vállalat egy olyan technológiát fejlesztette ki, amely az erjedés előtti malátázáshoz szükséges gázbuborékokat a víz és a komló forralása nélkül állítja elő.
A cég négy éven át kísérletezte ki a módszert egy leuveni üzemében, majd nagyobb mértékben két brit gyárában. Az új előállítási mód miatt az elkészült sör semmit sem veszít ízéből, de kevesebb hőt és vizet használnak fel a folyamatban – adta hírül a The Guardian brit napilap.
A buborékok létfontosságúak a sör ízének meghatározásában. Hagyományosan a sörfőzés korai szakaszaiban fejlesztik a gázbuborékokat természetes főzési folyamatban, amelyhez rengeteg víz és hő szükséges.
Az AB InBev új módszere alapján forráspont alattira melegítik a főzetet, majd nitrogént vagy szén-dioxidot engednek a tartályba, hogy buborékokat képezzenek. Mivel a sört a kezdeti szakaszban alacsony hőmérsékleten főzik, így hosszabban friss is marad. A késztermékben található buborékokat hagyományos módon képezik a maláta keményítőtartalmának cukorrá alakításával vagy túlnyomással a hordózás során.
David De Schutter, a vállalat európai kutatási igazgatója elmondta, hogy a melegítés és a gázbuborékok a sörfőzés szent receptje. „Innovációnk, amikor mindent csupán a forráspont alá hevítünk, 80 százalékos energia-megtakarítást tesz lehetővé ezen a ponton. Jóval kevesebb hő párolog el, ami azt jelenti, hogy kevesebb víz szükséges. Esetünkben sikerült az elpárolgott vizet öt százalékról egy százalékra leszorítani” – tette hozzá.
A cég közölte, hogy ha az új technológiát valamennyi üzemében bevezetik világszerte, akkor évi 5 százalékkal csökkentik széndioxid-kibocsátásukat, ami 120 ezer család energiafelhasználásának felel meg.
Azt remélik, hogy tíz éven beleül valamennyiz üzemük alkalmazhatja azt, és felajánlották, hogy ingyen megosztják a szabadalmaztatott technológiát a kisebb sörgyártókkal. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kommunikációs platformmal indítja a sörszezont a Dreher
Új vizuális arculatot, csomagolást és kommunikációs platformot kapott a Dreher…
Tovább olvasom >Sörszövetség: tavaly újra nőtt a magyarországi sörfogyasztás
A Covid-járvány időszakát idéző, 2023. évi 10 százalékos forgalomcsökkenés után…
Tovább olvasom >Rekordmennyiségű sört exportált tavaly Csehország
Rekordmennyiségű, 6,13 millió hektoliter sört exportáltak tavaly a csehországi sörgyárak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >