Környezetbarát módszerrel fogja előállítani söreit a világ legnagyobb sörgyártója
Környezetbarát módon fogja előállítani termékeit a világ legnagyobb sörgyártója, amelynek eredményeként 5 százalékkal tudja a csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátását.
Az AB InBev belgiumi székhelyű vállalat egy olyan technológiát fejlesztette ki, amely az erjedés előtti malátázáshoz szükséges gázbuborékokat a víz és a komló forralása nélkül állítja elő.
A cég négy éven át kísérletezte ki a módszert egy leuveni üzemében, majd nagyobb mértékben két brit gyárában. Az új előállítási mód miatt az elkészült sör semmit sem veszít ízéből, de kevesebb hőt és vizet használnak fel a folyamatban – adta hírül a The Guardian brit napilap.
A buborékok létfontosságúak a sör ízének meghatározásában. Hagyományosan a sörfőzés korai szakaszaiban fejlesztik a gázbuborékokat természetes főzési folyamatban, amelyhez rengeteg víz és hő szükséges.
Az AB InBev új módszere alapján forráspont alattira melegítik a főzetet, majd nitrogént vagy szén-dioxidot engednek a tartályba, hogy buborékokat képezzenek. Mivel a sört a kezdeti szakaszban alacsony hőmérsékleten főzik, így hosszabban friss is marad. A késztermékben található buborékokat hagyományos módon képezik a maláta keményítőtartalmának cukorrá alakításával vagy túlnyomással a hordózás során.
David De Schutter, a vállalat európai kutatási igazgatója elmondta, hogy a melegítés és a gázbuborékok a sörfőzés szent receptje. „Innovációnk, amikor mindent csupán a forráspont alá hevítünk, 80 százalékos energia-megtakarítást tesz lehetővé ezen a ponton. Jóval kevesebb hő párolog el, ami azt jelenti, hogy kevesebb víz szükséges. Esetünkben sikerült az elpárolgott vizet öt százalékról egy százalékra leszorítani” – tette hozzá.
A cég közölte, hogy ha az új technológiát valamennyi üzemében bevezetik világszerte, akkor évi 5 százalékkal csökkentik széndioxid-kibocsátásukat, ami 120 ezer család energiafelhasználásának felel meg.
Azt remélik, hogy tíz éven beleül valamennyiz üzemük alkalmazhatja azt, és felajánlották, hogy ingyen megosztják a szabadalmaztatott technológiát a kisebb sörgyártókkal. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Stabilizálódó prémiumszegmens, erősödő alkoholmentes kínálat – így alakult az uniós és hazai sörpiac 2024-ben
Az Európai Unió tagállamai 2024-ben összesen 34,7 milliárd liter sört…
Tovább olvasom >A magyar fogyasztók továbbra is árérzékenyek, de egyre fontosabb a környezetvédelem
A PENNY évek óta következetesen vezet be olyan fenntartható megoldásokat,…
Tovább olvasom >Történelmi mélypontra süllyedt a német sörpiac – egyre népszerűbb az alkoholmentes változat
Több mint harmincéves mélypontra esett a német sörértékesítés 2025 első…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >