Környezetbarát lépésre szánta el magát a Tesco
A Tesco szupermarketlánc új, környezetbarát lépést jelentett be, amely az extra nagyméretű avokádók héjának lézeres gravírozását foglalja magában. Ezzel a módszerrel a műanyag matricák használatát csökkentik, ami hozzájárul a környezeti terhelés mérsékléséhez. Az Independent híroldal szerint ez az újítás nemcsak a környezetvédelem előmozdítását szolgálja, hanem a termékek könnyebb azonosíthatóságát is segíti.

A műanyag tálcáknak annyi
A lézeres jelölés során egy nagy teljesítményű lézer kis részt távolít el az avokádók héjából, ami egyfajta „tetoválást” hagy a gyümölcsön. Ezen az avokádó mérete és fajtája is olvasható, így megkönnyítve a vásárlók és a pénztárosok dolgát. A Tesco fő avokádószállítója, a Westfalia Fruit, elmondta, hogy az avokádó vastag külső héja ideális a lézeres jelöléshez, és alapos teszteket végeztek annak biztosítása érdekében, hogy a gyümölcs minősége, íze és eltarthatósága ne sérüljön – írja az Independent.
A Tesco évente körülbelül 70 millió avokádót ad el, és a kereslet az elmúlt évben 15%-kal nőtt. Jelenleg csak az extra nagyméretű avokádókon alkalmazzák ezt a technológiát, mivel ezeken a legláthatóbb a jelölés. A lánc további csomagolás-csökkentő megoldásokat is tesztel, például áttérnek a műanyag tálcák helyett a könnyebben újrahasznosítható kartontartályokra néhány avokádófajtánál. Ezeket a változásokat jelenleg 270 délkelet-angliai üzletben próbálják ki, és amennyiben pozitív visszajelzéseket kapnak, tervezik az országos bevezetésüket.
Graham Isaac, a Westfalia Fruit vezérigazgatója kiemelte, hogy vállalata elkötelezett amellett, hogy javítsa környezeti teljesítményét és felelősségteljesen járjon el. Lisa Gilbey, a Tesco avokádófelvásárlója hozzátette: „Mindig keressük az innovatív lehetőségeket termékeink környezeti hatásának csökkentésére.” Az új lézerrel bevésett avokádók pozitív fogadtatása azt mutatja, hogy a vásárlók nyitottak az olyan megoldásokra, amelyekkel csökkenthető a műanyaghulladék mennyisége.
Kapcsolódó cikkeink
Milliószámra viszik a jégkrémet a Tescókból
Több millió darab jégkrémet vásárolnak a magyarok a nyári szezonban…
Tovább olvasom >A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marad 2026-ra is a kiskereskedelmi különadó
A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság követeli az árréscsökkentés eltörlését
Az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen az élelmiszerekre,…
Tovább olvasom >Drágult a tej, csökkent a túró: átalakulóban a hazai tejtermékpiac
A hazai tejtermékek ára 2025 első felében jelentős éves drágulást…
Tovább olvasom >