Környezetbarát lépésre szánta el magát a Tesco
A Tesco szupermarketlánc új, környezetbarát lépést jelentett be, amely az extra nagyméretű avokádók héjának lézeres gravírozását foglalja magában. Ezzel a módszerrel a műanyag matricák használatát csökkentik, ami hozzájárul a környezeti terhelés mérsékléséhez. Az Independent híroldal szerint ez az újítás nemcsak a környezetvédelem előmozdítását szolgálja, hanem a termékek könnyebb azonosíthatóságát is segíti.

A műanyag tálcáknak annyi
A lézeres jelölés során egy nagy teljesítményű lézer kis részt távolít el az avokádók héjából, ami egyfajta „tetoválást” hagy a gyümölcsön. Ezen az avokádó mérete és fajtája is olvasható, így megkönnyítve a vásárlók és a pénztárosok dolgát. A Tesco fő avokádószállítója, a Westfalia Fruit, elmondta, hogy az avokádó vastag külső héja ideális a lézeres jelöléshez, és alapos teszteket végeztek annak biztosítása érdekében, hogy a gyümölcs minősége, íze és eltarthatósága ne sérüljön – írja az Independent.
A Tesco évente körülbelül 70 millió avokádót ad el, és a kereslet az elmúlt évben 15%-kal nőtt. Jelenleg csak az extra nagyméretű avokádókon alkalmazzák ezt a technológiát, mivel ezeken a legláthatóbb a jelölés. A lánc további csomagolás-csökkentő megoldásokat is tesztel, például áttérnek a műanyag tálcák helyett a könnyebben újrahasznosítható kartontartályokra néhány avokádófajtánál. Ezeket a változásokat jelenleg 270 délkelet-angliai üzletben próbálják ki, és amennyiben pozitív visszajelzéseket kapnak, tervezik az országos bevezetésüket.
Graham Isaac, a Westfalia Fruit vezérigazgatója kiemelte, hogy vállalata elkötelezett amellett, hogy javítsa környezeti teljesítményét és felelősségteljesen járjon el. Lisa Gilbey, a Tesco avokádófelvásárlója hozzátette: „Mindig keressük az innovatív lehetőségeket termékeink környezeti hatásának csökkentésére.” Az új lézerrel bevésett avokádók pozitív fogadtatása azt mutatja, hogy a vásárlók nyitottak az olyan megoldásokra, amelyekkel csökkenthető a műanyaghulladék mennyisége.
Kapcsolódó cikkeink
Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >Visit Hungary: már több mint 10 millió turista érkezett az országba
Idén július 23-án lépte túl a vendégek száma a 10…
Tovább olvasom >K&H: a szolgáltató szektor lendülete némileg ellensúlyozza az ipar akadozását
“A GKI frissen publikált konjunktúraindexe 2 ponttal csökkent a legutóbbi…
Tovább olvasom >