Környezetbarát lépésre szánta el magát a Tesco
A Tesco szupermarketlánc új, környezetbarát lépést jelentett be, amely az extra nagyméretű avokádók héjának lézeres gravírozását foglalja magában. Ezzel a módszerrel a műanyag matricák használatát csökkentik, ami hozzájárul a környezeti terhelés mérsékléséhez. Az Independent híroldal szerint ez az újítás nemcsak a környezetvédelem előmozdítását szolgálja, hanem a termékek könnyebb azonosíthatóságát is segíti.

A műanyag tálcáknak annyi
A lézeres jelölés során egy nagy teljesítményű lézer kis részt távolít el az avokádók héjából, ami egyfajta „tetoválást” hagy a gyümölcsön. Ezen az avokádó mérete és fajtája is olvasható, így megkönnyítve a vásárlók és a pénztárosok dolgát. A Tesco fő avokádószállítója, a Westfalia Fruit, elmondta, hogy az avokádó vastag külső héja ideális a lézeres jelöléshez, és alapos teszteket végeztek annak biztosítása érdekében, hogy a gyümölcs minősége, íze és eltarthatósága ne sérüljön – írja az Independent.
A Tesco évente körülbelül 70 millió avokádót ad el, és a kereslet az elmúlt évben 15%-kal nőtt. Jelenleg csak az extra nagyméretű avokádókon alkalmazzák ezt a technológiát, mivel ezeken a legláthatóbb a jelölés. A lánc további csomagolás-csökkentő megoldásokat is tesztel, például áttérnek a műanyag tálcák helyett a könnyebben újrahasznosítható kartontartályokra néhány avokádófajtánál. Ezeket a változásokat jelenleg 270 délkelet-angliai üzletben próbálják ki, és amennyiben pozitív visszajelzéseket kapnak, tervezik az országos bevezetésüket.
Graham Isaac, a Westfalia Fruit vezérigazgatója kiemelte, hogy vállalata elkötelezett amellett, hogy javítsa környezeti teljesítményét és felelősségteljesen járjon el. Lisa Gilbey, a Tesco avokádófelvásárlója hozzátette: „Mindig keressük az innovatív lehetőségeket termékeink környezeti hatásának csökkentésére.” Az új lézerrel bevésett avokádók pozitív fogadtatása azt mutatja, hogy a vásárlók nyitottak az olyan megoldásokra, amelyekkel csökkenthető a műanyaghulladék mennyisége.
Kapcsolódó cikkeink
„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >Már javában tart a dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre jelentős mennyiségű magyar görögdinnyével látja el…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új korszak a világgazdaságban? – Új kihívások hazánk előtt
2025 májusa a világgazdaságban a változások felgyorsulását hozta. A Közel-Keleten…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új ciklus, stabil működés, változatlan irány – bizalmat kapott az ÖRT vezetése
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közgyűlése megerősítette a szervezet közvetlen…
Tovább olvasom >