Környezetbarát lépésre szánta el magát a Tesco
A Tesco szupermarketlánc új, környezetbarát lépést jelentett be, amely az extra nagyméretű avokádók héjának lézeres gravírozását foglalja magában. Ezzel a módszerrel a műanyag matricák használatát csökkentik, ami hozzájárul a környezeti terhelés mérsékléséhez. Az Independent híroldal szerint ez az újítás nemcsak a környezetvédelem előmozdítását szolgálja, hanem a termékek könnyebb azonosíthatóságát is segíti.
A lézeres jelölés során egy nagy teljesítményű lézer kis részt távolít el az avokádók héjából, ami egyfajta „tetoválást” hagy a gyümölcsön. Ezen az avokádó mérete és fajtája is olvasható, így megkönnyítve a vásárlók és a pénztárosok dolgát. A Tesco fő avokádószállítója, a Westfalia Fruit, elmondta, hogy az avokádó vastag külső héja ideális a lézeres jelöléshez, és alapos teszteket végeztek annak biztosítása érdekében, hogy a gyümölcs minősége, íze és eltarthatósága ne sérüljön – írja az Independent.
A Tesco évente körülbelül 70 millió avokádót ad el, és a kereslet az elmúlt évben 15%-kal nőtt. Jelenleg csak az extra nagyméretű avokádókon alkalmazzák ezt a technológiát, mivel ezeken a legláthatóbb a jelölés. A lánc további csomagolás-csökkentő megoldásokat is tesztel, például áttérnek a műanyag tálcák helyett a könnyebben újrahasznosítható kartontartályokra néhány avokádófajtánál. Ezeket a változásokat jelenleg 270 délkelet-angliai üzletben próbálják ki, és amennyiben pozitív visszajelzéseket kapnak, tervezik az országos bevezetésüket.
Graham Isaac, a Westfalia Fruit vezérigazgatója kiemelte, hogy vállalata elkötelezett amellett, hogy javítsa környezeti teljesítményét és felelősségteljesen járjon el. Lisa Gilbey, a Tesco avokádófelvásárlója hozzátette: „Mindig keressük az innovatív lehetőségeket termékeink környezeti hatásának csökkentésére.” Az új lézerrel bevésett avokádók pozitív fogadtatása azt mutatja, hogy a vásárlók nyitottak az olyan megoldásokra, amelyekkel csökkenthető a műanyaghulladék mennyisége.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >