A kormány elkötelezett a kertészeti ágazat fejlesztése mellett
Az agrárkormányzat fontosnak tartja a kertészeti ágazat fejlesztését, a mezőgazdaságban ugyanis ez a legmunkaigényesebb terület, mintegy 300-350 ezer család megélhetését biztosítja – mondta Nagy István parlamenti államtitkár szombaton egy szakmai rendezvényen, Tuzséron a Földművelésügyi Minisztérium (FM) tájékoztatása szerint.
A közlemény szerint az államtitkár emlékeztetett, hogy a tárca zöldség-gyümölcs ágazati stratégiájában megfogalmazott cél, hogy az ágazat a jelenlegi 2,5 millió tonna helyett 1 millió tonnával többet termeljen. A tervek szerint a fejlesztések eredményeként a zöldségtermesztés termésátlaga 35, a gyümölcstermesztésé pedig 70 százalékkal emelhető.
Nagy István hangsúlyozta, sikeres fejlesztéssel százezer új munkahely is létesülhet az ágazatban, folytatni kívánják a kis- és közepes gazdaságok támogatását, az intenzív ágazatok fejlesztését és a magasabb hozzáadott értékű termékek kibocsátásának növelését a foglalkoztatási képesség javítása érdekében – tájékoztatott a Földművelésügyi Minisztérium.
Az államtitkár szerint folytatják a kis- és közepes gazdaságok támogatását, az intenzív ágazatok fejlesztését és a magasabb hozzáadott értékű termékek kibocsátásának növelését a foglalkoztatási képesség javítása érdekében.
Nagy István kiemelte, hogy a támogatás mértéke a gyümölcstermesztésre 62 ezer, az ipari zöldségnövény termesztésre 38 ezer, a zöldségnövény termesztés esetében pedig 34 ezer forint hektáronként. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mezőgazdasági államtitkár: a kormány mindent megtesz azért, hogy ukrán gabona ne kerülhessen többet Magyarországra
A kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy Magyarországra még egyszer…
Tovább olvasom >A fiatal gazdák számára is elérhetővé teszi ingyenes pályázatírással kapcsolatos szolgáltatását a NAK
Újabb szolgáltatással segíti tagjait a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara. A tavasszal…
Tovább olvasom >Operatív idők – X. Zsendülés Kertészeti Konferencia
A tavasz beköszöntével nem csupán a természet, hanem a kertészek…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >