Konzervatív üzleti tervet készített a Zwack Unicum Nyrt.
A nehéz piaci körülmények és a volatilis gazdasági környezet miatt konzervatív üzleti tervet készített a Zwack Unicum Nyrt.
A társaság csütörtöki éves közgyűlése után közzétett sajtó-összefoglaló rámutat, hogy az elmúlt három évben a szeszesital-fogyasztás csökkent, sőt ezen belül a háztartások fogyasztásának egyre kisebb a súlya.
Az eddig meghozott és az üzleti év során végrehajtandó intézkedések azonban csak tompítani tudják a negatív gazdasági hatásokat. Így a Zwack Unikum a 2012-2013-as üzleti évben 1,3 milliárd forintos adózott eredményt tervezett; ez 23 százalékos csökkenés az előző évihez képest – írták.
A társaság emlékeztet: míg 2009-2010-ben az összességében 3,4, illetve 1,1 százalékkal csökkenő lakossági fogyasztás a legális szeszesital-fogyasztás évi 10 százalékos esésével járt együtt, addig a tavalyi stagnáló lakossági fogyasztás mellett is 4,8 százalékos volt a visszaesés a társaság számára meghatározó belföldi szeszesitalpiacon.
A következő évre a gazdaságkutatók a lakossági fogyasztás további visszaesését prognosztizálják, ebből adódóan a piaci volumen nagyobb mértékű visszaesésére számítanak a Zwack Unicumnál.
Az alapvetően negatív piaci helyzetet további tényezők is súlyosbítják a cég szakértői szerint. Jelentősen nehezíti minden gazdasági szereplő helyzetét, és növeli a tervezés bizonytalanságát a gyorsan változó jogi és szabályozói környezet. Az idei évtől alapvetően átalakított (termékdíj, cafeteria), illetve újonnan bevezetett adójellegű terhek (felügyeleti díj) 100 millió forintot meghaladó költségnövekedést okoznak a társaságnak. Ezek a többletköltségek azonban eltörpülnek a jövedéki adó és az áfaemelés hatásai mellett – jegyzik meg.
További jelentős költségnövekedést okoz a lényegesen gyengébb forint: míg tavaly az eurót 276 forintos átlagos árfolyamon tudta fedezeti ügyletekkel biztosítani a cég, addig az új évben ehhez képest legalább 8-10 százalékos emelkedés várható – teszik hozzá. Ez a társaságnak további, legalább 250 millió forintos többletköltséget okoz.
A vállalat igyekszik tompítani a negatív folyamatok hatását. A portfolión belül továbbra is kiemelt figyelmet fordít a meghatározó prémium- és minőségi márkákra, valamint keresi az új üzleti lehetőségeket is. A belföldi volumencsökkenést a termékinnovációkkal kívánja ellensúlyozni, így bővítve a fogyasztók körét.
Az exportértékesítés fókuszában a négy legnagyobb piacra összpontosít a cég, ezek: Olaszország, Németország, Románia és Szlovákia. Aktívan keresik az új piacokat is – tartalmazza a közlemény. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >