Konzerv és karácsony
A fém csomagolóanyagokkal foglalkozó Eviosys legújabb felmérése során Európa-szerte kérdezett meg embereket a fenntarthatóságról. Igen meglepő összefüggésre derült fény a fémdobozok és a karácsony között.

(Fotó: Pixabay)
A megkérdezett fogyasztók több mint háromnegyede (79%) havonta legalább egyszer vásárol élelmiszerkonzervet. Az emberek negyede (28%) gondolja úgy, hogy a konzerv élelmiszerek vásárlása hatékony módja a pénzmegtakarításnak, 40% pedig azt, hogy több konzervet vásárol majd, hogy átvészelje a megélhetési válságot. Mivel a konzervdobozos élelmiszerek hosszabb ideig tárolhatók, rugalmasabb étkezésszervezést tesznek lehetővé, elkerülve az élelmiszerpazarlást, ami óvja bolygónkat és a fogyasztók költségvetését is. Az infláció miatt a karácsonyi magatartásukon is változtattak a fogyasztók: 72%-uk nyilatkozott úgy, hogy nem köt kompromisszumot a fenntarthatóság terén, a fogyasztók 38%-a pedig kisebb karácsonyt tervez. 30%-uk tervez kisebb ajándékokat, például limitált csokoládét és cukorkát vásárolni, ami kielégíti a fenntarthatóság és a költség egyensúlyát, mivel ezeket gyakran fémdobozokba csomagolják.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >WWF: minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja
2025-ben minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja –…
Tovább olvasom >Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >