Konszolidációba kezd az Aldi Nord Németországban
Az évek óta tartó költségmegtakarítás után a diszkont nemzetközi terjeszkedést tervez
Tovább egyszerűsíti értékesítési struktúráját és optimalizálja üzleteinek ellátását az Aldi Nord Németországban. Az év végére a jelenlegi 22 regionális Aldi vállalatból kettőt bezár, a mintegy 2000 alkalmazottat foglalkoztató 146 érintett üzletet pedig a hat szomszédos régióhoz rendeli. A két regionális központ bezárását követően a 35 regionális Aldi Nord egységből mindössze 20 marad. Ily módon kívánja a kiskereskedő működését költséghatékonyabbá tenni. A versenytárs Lidl az Aldi Nord által lefedett területen 22, országszerte pedig összesen 39 regionális vállalatot működtet. Az Aldi Nord testvérvállalata, az Aldi Süd délen 25 régiót tart fenn, így a két Aldi az év fordulóján együttesen 45 régióval rendelkezik majd.
Iparági források szerint a regionális vállalatokhoz kapcsolódó régebbi logisztikai központok közül sok már nem korszerű, és nem képes költséghatékonyan kezelni a növekvő termékkínálatot. Ennek oka, hogy az Aldi standard termékválasztéka az elmúlt években jelentősen bővült, ami megnövekedett igényeket támaszt a logisztikai struktúrákkal szemben. Míg a németországi Aldi Nord standard termékválasztéka a vállalat adatai szerint 2015-ben 1183 tételből állt, addig 2022-re ez a szám 1866-ra emelkedett, ami közel 60%-os bővülést jelent. Emellett az Aldi Nord már 2022 őszén központosította a zöldség-gyümölcs, a pékáru és a regionális cikkek beszerzési funkcióját, amelyet korábban a regionális csapatok kezeltek.
A lépés egy hosszú távú intézkedéscsomag része, amellyel az Aldi a hatékonyság és a nyereségesség javítását célozza. Az Aldi Nord a vállalat történetében először 2018-ban volt veszteséges, és csak 2020-ban tudott újra a nyereségzónába kerülni. Az elmúlt tíz évben a diszkontcég mintegy 200 üzletet zárt be Németországban. A vállalat szerint a kiskereskedő jelenleg Észak- és Kelet-Németország mintegy 2200 pontján értékesít.
Konszolidálja üzlethálózatát az Aldi Nord Németországban
Az ábrát készítette: Sebastian Rennack az Aldi Nord adatai alapján
Az Aldi Nord értékesítési hálózatának konszolidációja az optimalizálás hosszú szakasza után úgy tűnik, véget ért. Tavaly ősszel az Aldi csoport ambiciózus hároméves tervről tett bejelentést: A diszkont 2026-ra a jelenleg 5300 üzletből álló bolthálózatát 6000 egység fölé kívánja bővíteni Európában. A hangsúlyt a cég a franciaországi, lengyelországi és spanyolországi leányvállalatokra helyezi majd. Ennek érdekében a diszkont már tavaly szeptemberben létrehozott egy új nemzetközi holdingstruktúrát kifejezetten a nemzetközi üzletág számára. A külföldi üzletág a csoport 2022-ben 27 milliárd eurós forgalmának mintegy 50%-át adja. Emellett ott van még az Aldi Nordhoz tartozó amerikai Trader Joe’s üzletág, amely forgalma becslések szerint 16,5 milliárd dollárra rúg.
Míg más kiskereskedelmi vállalatok terjeszkedése sok esetben megtorpant a magas hitelkamatok miatt, az Aldi nagyrészt független a külső tőkepiactól. A diszkont szinte teljes egészében külső tőke bevonása nélkül működik.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Csökkenőben a pezsgőfogyasztás Németországban
Németországban az elmúlt tíz évben jelentősen visszaesett a pezsgőfogyasztás: 2023-ban…
Tovább olvasom >Online gyógyszertár indításán dolgozik a dm Németországban
A dm drogérialánc 2025-től saját online gyógyszertárral kezd Németországban recept…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >