Konszolidáció a teherautó-gyártásban
A világ közepes és nehéztehergépjármű-piacának felét (ami közel egymillió járművet jelent) hat cégcsoport fedi le. A Volvo (amely már évekkel ezelőtt felvásárolta a Renault VI-t és az amerikai Macket) idén márciusban megszerezte a Nissan Diesel japán teherautó-gyártót is.A DaimlerChryslerhez tartozik a Mercedes-Benz, a Freightliner és a Mitsubishi Fuso. A holland DAF néhány éve az amerikai Paccar-csoport tagja. Az elmúlt év legnagyobb visszhangot kiváltó kísérlete a MAN-é volt, amely sikertelenül próbálta meg felvásárolni a Scaniát. A piacon mára csak azok a gyártók tudtak fennmaradni, amelyek a kisáruszállítóktól az óriáskamionokig a teljes palettát le tudják fedni. Sőt, a Volvo idén útépítő és építőipari gépeket gyártó vállalatokat szerzett meg.
A gyártók konszolidációjának azért is nagy jelentősége van, mert a gépjárművásárlók is „fogynak”: vagyis egyre kevesebb fuvarozó cég marad a piacon. Márpedig elképzelhető, hogy a logisztikai szolgáltató a felvásárlás után egységes gépparkot akar kialakítani, és természetesen nem mindegy, milyen márkából.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >