Konszolidáció a teherautó-gyártásban
A világ közepes és nehéztehergépjármű-piacának felét (ami közel egymillió járművet jelent) hat cégcsoport fedi le. A Volvo (amely már évekkel ezelőtt felvásárolta a Renault VI-t és az amerikai Macket) idén márciusban megszerezte a Nissan Diesel japán teherautó-gyártót is.A DaimlerChryslerhez tartozik a Mercedes-Benz, a Freightliner és a Mitsubishi Fuso. A holland DAF néhány éve az amerikai Paccar-csoport tagja. Az elmúlt év legnagyobb visszhangot kiváltó kísérlete a MAN-é volt, amely sikertelenül próbálta meg felvásárolni a Scaniát. A piacon mára csak azok a gyártók tudtak fennmaradni, amelyek a kisáruszállítóktól az óriáskamionokig a teljes palettát le tudják fedni. Sőt, a Volvo idén útépítő és építőipari gépeket gyártó vállalatokat szerzett meg.
A gyártók konszolidációjának azért is nagy jelentősége van, mert a gépjárművásárlók is „fogynak”: vagyis egyre kevesebb fuvarozó cég marad a piacon. Márpedig elképzelhető, hogy a logisztikai szolgáltató a felvásárlás után egységes gépparkot akar kialakítani, és természetesen nem mindegy, milyen márkából.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Így változnak a gyógyszerárak: árkorlátozást vezetett be a kormány
Július 1-jétől életbe lépett a Nemzetgazdasági Minisztérium gyógyszerekre vonatkozó árkorlátozása,…
Tovább olvasom >