Konszolidáció a teherautó-gyártásban
A világ közepes és nehéztehergépjármű-piacának felét (ami közel egymillió járművet jelent) hat cégcsoport fedi le. A Volvo (amely már évekkel ezelőtt felvásárolta a Renault VI-t és az amerikai Macket) idén márciusban megszerezte a Nissan Diesel japán teherautó-gyártót is.A DaimlerChryslerhez tartozik a Mercedes-Benz, a Freightliner és a Mitsubishi Fuso. A holland DAF néhány éve az amerikai Paccar-csoport tagja. Az elmúlt év legnagyobb visszhangot kiváltó kísérlete a MAN-é volt, amely sikertelenül próbálta meg felvásárolni a Scaniát. A piacon mára csak azok a gyártók tudtak fennmaradni, amelyek a kisáruszállítóktól az óriáskamionokig a teljes palettát le tudják fedni. Sőt, a Volvo idén útépítő és építőipari gépeket gyártó vállalatokat szerzett meg.
A gyártók konszolidációjának azért is nagy jelentősége van, mert a gépjárművásárlók is „fogynak”: vagyis egyre kevesebb fuvarozó cég marad a piacon. Márpedig elképzelhető, hogy a logisztikai szolgáltató a felvásárlás után egységes gépparkot akar kialakítani, és természetesen nem mindegy, milyen márkából.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
OKSZ: az árrésstop elérte a kívánt hatást, ki lehet vezetni
Az árrésstopban érintett élelmiszerek átlagos kosárértéke egyértelműen csökkent a rendelkezés…
Tovább olvasom >Éleződő vámháború és új piacok keresése: szorult helyzetbe került az európai élelmiszerexport
Az amerikai büntetővámok bejelentése és a kereskedelmi feszültségek fokozódása új…
Tovább olvasom >Megnövelten hőálló PET-csomagolóanyagot fejlesztett a Pro Form Kft. és a Műegyetem
Közösen fejlesztett megnövelt hőállóságú PET-csomagolóanyagot a Pro-Form Ipari és Kereskedelmi…
Tovább olvasom >