Konszolidáció a teherautó-gyártásban
A világ közepes és nehéztehergépjármű-piacának felét (ami közel egymillió járművet jelent) hat cégcsoport fedi le. A Volvo (amely már évekkel ezelőtt felvásárolta a Renault VI-t és az amerikai Macket) idén márciusban megszerezte a Nissan Diesel japán teherautó-gyártót is.A DaimlerChryslerhez tartozik a Mercedes-Benz, a Freightliner és a Mitsubishi Fuso. A holland DAF néhány éve az amerikai Paccar-csoport tagja. Az elmúlt év legnagyobb visszhangot kiváltó kísérlete a MAN-é volt, amely sikertelenül próbálta meg felvásárolni a Scaniát. A piacon mára csak azok a gyártók tudtak fennmaradni, amelyek a kisáruszállítóktól az óriáskamionokig a teljes palettát le tudják fedni. Sőt, a Volvo idén útépítő és építőipari gépeket gyártó vállalatokat szerzett meg.
A gyártók konszolidációjának azért is nagy jelentősége van, mert a gépjárművásárlók is „fogynak”: vagyis egyre kevesebb fuvarozó cég marad a piacon. Márpedig elképzelhető, hogy a logisztikai szolgáltató a felvásárlás után egységes gépparkot akar kialakítani, és természetesen nem mindegy, milyen márkából.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
„Falatnyi történetek: Mesék maradék nélkül” – meseíró pályázatot hirdetett a Nébih
Első alkalommal hirdette meg országos meseíró pályázatát a Nemzeti Élelmiszerlánc-…
Tovább olvasom >AM: a térséget érintő válságok leküzdésében is óriási szerepe van a FAO-na
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >A FAO európai és közép-ázsiai tagországainak informális konzultációja Magyarországon
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >