Koncentráltabb eladás, növekvő önkiszolgálás
Tavaly március–áprilisban a kiskereskedelem több mint 7 milliárd forint forgalmat ért el; ez 2 százalék pluszt jelent az egy évvel korábbi hasonló periódushoz képest. Mennyiség szempontjából 3 százalékkal többet adtak el a boltokban.
Ahogyan a korábbi években, úgy legutóbb is a főtt sonka dominált: 92 százalék jutott rá a kategória teljes bevételéből a húsvét környéki két hónap alatt. „Egyéb” sonkák részaránya 8 százalék.
Ami az átlagárakat illeti, csak a füstölt-főtt sonka drágult érzékelhetően egyik húsvéti időszakról a másikra: Kilogrammonként a tavalyi átlag 1343 forint az előző évit 12 százalékkal haladja meg. Ezzel egy időben a főtt sonka és a többi sonkaféle ára 1 százaléknál kisebb mértékben emelkedett.
Erősen koncentrált a bolti eladás: A sonka értékben mért forgalmából 76 százalékot vittek el a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek. Szemben az egy évvel korábbi 75 százalékkal.
Azt tapasztaljuk, hogy a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek piaci részesedése csökken, miközben a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya fokozatosan növekszik.
Miközben erős a modern üzlettípusok pozíciója, egyre inkább előtérbe kerül az önkiszolgálás; értékben mért piaci részaránya a legutóbbi két húsvéti időszakban 57, majd 59 százalékot ért el.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 184 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Csökkent az ipari termelés Magyarországon: a német függés mérséklését sürgeti az NGM
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb, naptárhatástól megtisztított adatai szerint…
Tovább olvasom >NGM: Fogyasztóvédelmi Tanács ülés a fogyasztói jogok védelme és a hazai fogyasztóvédelmi intézményrendszer hatékonysága érdekében
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) rendezte meg az év…
Tovább olvasom >