Koncentrálódik a bolti eladás
Idén az első négy hónap során a feldolgozott hús forgalma az élelmiszer-kiskereskedelemben meghaladta a 79 milliárd forintot. A növekedés mértéke 2 százalék, tavaly január–áprilishoz képest, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
Ebből a piacból szalámira 12, szárazkolbászra 10 százalék jutott legutóbb január–áprilisban. Stabil a főzőkolbász 4 százalékos piaci részesedése.
Ami a trendeket illeti: a szalámi bolti eladása értékben 8 százalékkal emelkedett, és 10 milliárd forinthoz közelít négyhónapos összehasonlításban.
Szárazkolbásznál a mínusz 5 százalék következtében a január–áprilisi bevétel kevesebb mint 8 milliárd forint.
Főzőkolbásznál 3 milliárd forint felett mozog a négyhónapos piac, és legutóbb 7 százalékkal bővült.
Mennyiséget tekintve szaláminál plusz 21, szárazkolbásznál pedig plusz 2 százalékot regisztráltunk, egyik négyhónapos időszakról a másikra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >