Kompaktálás: a Henkel következő lépése a fenntarthatóság útján
Ahogy azt már a sajtótájékoztatót követően mi is megírtuk, a Henkel az iparági szereplők között elsőként hajtja végre mosószerei kompaktálásának következő fázisát Közép-Kelet-Európában, amelynek keretében a Persil termékcsaládba tartozó mosóporok tömegét 20 százalékkal csökkenti. Az új, hatékonyabb formulának köszönhetően a Persil Expert mosóporok kisebb kiszerelésben is ugyanannyi mosásra elegendőek, mint a korábbi csomagolások.
A Henkel CEE, Közép-Kelet-Európa egyik legjelentősebb mosószergyártója bejelentette a megújult, kompakt Persil Expert termékcsalád bevezetését. A termékbevezetés szorosan kapcsolódik a 2006-ban elindított iparági mozgalomhoz, amely a „Mosóporok a fenntartható fejlődésért” (Laundry Sustainability Project, LSP1) nevet viselte és célja az volt, hogy első ízben vezesse be a kompakt mosószereket a közép- és kelet-európai piacokon. A Henkel a Persil Expert bevezetésével a régióban elsőként teszi meg a következő lépést a mosóporok környezetre gyakorolt hatásának csökkentése terén, és a nyugat-európai fenntarthatósági követelmények szintjére emeli termékeit itthon is.
A Persil Expert mosóporok kiszerelése 20 százalékkal kisebb, mint a korábbi változatoké, ám a kompakt formula révén ugyanakkora mennyiségű ruha tisztítására elegendőek, így tehát az egy mosásra jutó mosópor költsége változatlan marad. A kompaktálási technológia révén, egy újabb fejlesztési lépés következtében, bizonyos töltőanyagok mennyisége csökkent, ezáltal a mosásonként ajánlott adagolási mennyiség a korábbi 100 gramm helyett mindössze 80 grammra változott. Emellett az új, kompakt Persil Expert mosóporba integrálták először a folyékony folteltávolító pektát-liáz enzimet kapszula formájában, amelynek köszönhetően a fogyasztó hatékonyabb mosási eredményt kap.
A kompakt mosószerekre való áttérés követendő példa. A termékek nemcsak a fogyasztó szempontjából kényelmesebbek és hatékonyabbak, hanem a környezet számára is előnyösebbek. A kompakt formula által nyújtott előny teljes mértékű kihasználásához azonban szükséges az adagolási útmutató betartása, hiszen ugyanannyi ruha tisztításához a kompakt mosószerből kevesebb mennyiségre van szükség – mondta Horváth Judit, környezetgazdálkodási szakértő.
A Henkel alapvető értékeinek egyike a fenntarthatóság, ezért olyan termékek kifejlesztésére törekszik, amelyek nemcsak kiváló minőségűek, hanem a környezetet is kímélik. A kompakt mosószerek előállítása kevesebb vegyszert, csomagolóanyagot, üzemanyagot és szállítást igényel, így a termékek teljes életciklusa során csökken a szén-dioxid kibocsátás. Ha minden Magyarországon forgalmazott mosópor 20 százalékkal kompaktabb lenne, akkor 7.894 tonna mosóport lehetne megtakarítani.1 A kompakt termék csomagolásához 24 százalékkal kevesebb csomagolóanyagra van szükség, amely hozzájárul a kereskedelem és a háztartások által termelt hulladék csökkentéséhez.
A kompakt Persil Expert kisebb mérete előnyökhöz juttatja a Henkel logisztikai partnereit azáltal, hogy a jobb raktározási lehetőségeknek köszönhetően optimalizálni tudják a szállítási és tárolási képességeiket, így kevesebb helyre lesz szükség ugyanakkora darabszámú szállítmány esetében. A Henkel termékeket szállító kamionok évente 207 ezer km-rel kevesebb utat tesznek meg, amely 72 ezer literrel kevesebb üzemanyagot jelent a kompakt termékek esetében. A közép-kelet-európai régióban, ezáltal évente 409 tonnával csökken a szén-dioxid kibocsátás. Ez pontosan megfelel annak a mennyiségnek, amelyet 560 fa átlagos élettartamának 200 éve alatt megköt.
A Henkel célja, hogy az ökológiai lábnyom csökkentése mellett több értéket közvetítsen a fogyasztói felé. Büszkék vagyunk rá, hogy a régióban először a Persil Expert kínál olyan környezetkímélő alternatívát a mosóporok területén, amelynek használatával a fogyasztók maguk is hozzájárulhatnak a fenntarthatósághoz. Az új termék a nyugat-európai minőségi szabványoknak is megfelel. A termékbevezetésen túl folyamatos erőfeszítéseket teszünk azért is, hogy az emberekben tudatosítsuk a mosószer-adagolás fontosságát, és felelős fogyasztói magatartásra ösztönözzük őket – mondta Tomas Duffek, a Henkel Magyarország mosó- és háztartási tisztítószerek üzletágának igazgatója.
A Henkel vezető márkáival és technológiáival világszerte három üzleti területen működik: mosó- és háztartási tisztítószerek, kozmetika, illetve adhesive technologies (ragasztás technológiák). Az 1876-ban alapított Henkel vállalatnak mind a lakossági mind az ipari területeken vezető pozíciói vannak többek között olyan jól ismert márkákkal, mint a Persil, Schwarzkopf és a Loctite. A vállalat 2010-ben közel 48 ezer munkatársával 15,092 milliárd euró árbevételt és 1,862 milliárd euró üzleti eredményt ért el. A Henkel elsőbbségi részvényeit jegyzi a DAX német tőzsdeindex és a vállalat a Fortune Global 500-as listáján is szerepel.
A Henkel Magyarország Kft. 2010-ben 82,9 milliárd forint értékesítési árbevételt ért el és állományi létszáma az éves átlagot tekintve 548 fő volt. Legismertebb márkái például a Biopon, Ceresit, Loctite, Persil, Schwarzkopf, Thomsit, Tomi.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: októberben 3,2 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,2 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >