Komoly versenyhátrány, ha nem lehet kártyával fizetni
Az elektronikus fizetési lehetőségek hiánya komoly versenyhátrányt okozhat az üzletek számára. Az OTP Bank által megrendelt kutatás szerint Magyarországon egyre több vásárló részesíti előnyben a bankkártyás vagy egyéb elektronikus fizetési módokat a készpénz helyett. A kutatás eredményei rávilágítanak arra, hogy az üzletek számára kulcsfontosságú az elektronikus fizetési lehetőségek biztosítása, hogy ne veszítsenek el vásárlókat.
A felmérés, amelyet a Magyar Target Pulzus Média Kutató Kft. végzett az OTP Bank megbízásából, kimutatta, hogy a magyar vásárlók 44 százaléka előnyben részesíti az elektronikus fizetést. Ez azt jelenti, hogy az üzletek, amelyek nem kínálnak ilyen lehetőségeket, jelentős vásárlói kört veszíthetnek el.
A kutatásba 500 magyar mikro-, kis- és középvállalkozást vontak be, és kiderült, hogy az e-fizetést kínáló vállalkozások 86 százaléka már azelőtt biztosította ezt a lehetőséget, hogy a jogszabály kötelezővé tette volna bizonyos szegmensekben. Bár a legtöbb vállalkozás nem tapasztalt nagyobb változást, 12 százalékuk jelezte, hogy nőtt a vásárlók száma, és ugyancsak 12 százalékuk tapasztalta az átlagos kosárérték növekedését.
Azok a vállalkozások, amelyek csak készpénzes fizetést kínálnak, több problémával is szembesültek. Az OTP Bank adatai szerint minden harmadik vállalkozás tapasztalta már, hogy vásárlás hiúsult meg amiatt, hogy a vásárlónál nem volt elég készpénz, vagy nem tudtak nagyobb címletből visszaadni. Ezek a problémák rávilágítanak arra, hogy a készpénzes fizetés korlátai mennyire befolyásolhatják az üzletek forgalmát.
A kutatás szerint egyre több vállalkozás ismeri fel az elektronikus fizetési megoldások előnyeit. Az OTP Bank ügyfelei között az első negyedévben a POS-terminálok száma közel 9 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Ezenkívül a SimplePay Telefonos POS-t használó vállalkozások száma, amely lehetővé teszi a kereskedők számára, hogy mobiltelefonjukat terminálként használják, mintegy 30 százalékkal bővült.
Az elektronikus fizetési lehetőségek biztosítása elengedhetetlen a mai üzleti környezetben Magyarországon. Az OTP Bank kutatása rámutat, hogy a vásárlók egyre inkább elfordulnak a készpénztől, és az elektronikus fizetési megoldásokat részesítik előnyben. Az üzletek számára ez nemcsak a versenyben maradás feltétele, hanem lehetőséget kínál a forgalom növelésére és a vásárlói elégedettség javítására. Az elektronikus fizetési megoldások terjedése egyértelműen mutatja, hogy ez a trend tovább erősödik a jövőben.
Kapcsolódó cikkeink
Generali kutatás: A magyarok csupán tizede gondolja azt, hogy fantasztikus év lesz 2025
Nemzetközi háborús konfliktus kiterjedésétől kevésbé, az infláció és az árak…
Tovább olvasom >Egy ősi gyógynövény, amely segít megszűntetni a fájdalmat
Az emberiség évezredek óta fordul a természet erejéhez, ha egészségének…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >