Komoly versenyhátrány, ha nem lehet kártyával fizetni

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 08. 05. 12:34

Az elektronikus fizetési lehetőségek hiánya komoly versenyhátrányt okozhat az üzletek számára. Az OTP Bank által megrendelt kutatás szerint Magyarországon egyre több vásárló részesíti előnyben a bankkártyás vagy egyéb elektronikus fizetési módokat a készpénz helyett. A kutatás eredményei rávilágítanak arra, hogy az üzletek számára kulcsfontosságú az elektronikus fizetési lehetőségek biztosítása, hogy ne veszítsenek el vásárlókat.

Egyre több vásárló részesíti előnyben a bankkártyás vagy egyéb elektronikus fizetési módokat a készpénz helyett

A felmérés, amelyet a Magyar Target Pulzus Média Kutató Kft. végzett az OTP Bank megbízásából, kimutatta, hogy a magyar vásárlók 44 százaléka előnyben részesíti az elektronikus fizetést. Ez azt jelenti, hogy az üzletek, amelyek nem kínálnak ilyen lehetőségeket, jelentős vásárlói kört veszíthetnek el.

A kutatásba 500 magyar mikro-, kis- és középvállalkozást vontak be, és kiderült, hogy az e-fizetést kínáló vállalkozások 86 százaléka már azelőtt biztosította ezt a lehetőséget, hogy a jogszabály kötelezővé tette volna bizonyos szegmensekben. Bár a legtöbb vállalkozás nem tapasztalt nagyobb változást, 12 százalékuk jelezte, hogy nőtt a vásárlók száma, és ugyancsak 12 százalékuk tapasztalta az átlagos kosárérték növekedését.

Azok a vállalkozások, amelyek csak készpénzes fizetést kínálnak, több problémával is szembesültek. Az OTP Bank adatai szerint minden harmadik vállalkozás tapasztalta már, hogy vásárlás hiúsult meg amiatt, hogy a vásárlónál nem volt elég készpénz, vagy nem tudtak nagyobb címletből visszaadni. Ezek a problémák rávilágítanak arra, hogy a készpénzes fizetés korlátai mennyire befolyásolhatják az üzletek forgalmát.

A kutatás szerint egyre több vállalkozás ismeri fel az elektronikus fizetési megoldások előnyeit. Az OTP Bank ügyfelei között az első negyedévben a POS-terminálok száma közel 9 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Ezenkívül a SimplePay Telefonos POS-t használó vállalkozások száma, amely lehetővé teszi a kereskedők számára, hogy mobiltelefonjukat terminálként használják, mintegy 30 százalékkal bővült.

Az elektronikus fizetési lehetőségek biztosítása elengedhetetlen a mai üzleti környezetben Magyarországon. Az OTP Bank kutatása rámutat, hogy a vásárlók egyre inkább elfordulnak a készpénztől, és az elektronikus fizetési megoldásokat részesítik előnyben. Az üzletek számára ez nemcsak a versenyben maradás feltétele, hanem lehetőséget kínál a forgalom növelésére és a vásárlói elégedettség javítására. Az elektronikus fizetési megoldások terjedése egyértelműen mutatja, hogy ez a trend tovább erősödik a jövőben.

Kapcsolódó cikkeink