Komoly turisztikai növekedés előtt áll Budapest, különösen konferenciaturizmus terén
A Budapesti turizmus jövőbeli növekedése kétszámjegyű mértékű lehet, ha a főváros megvalósítja azokat a fejlesztéseket, amelyek révén behozhatja a lemaradásokat a környező országok fővárosaival szemben. A McKinsey tanulmányának kapcsán Margaux Constantin és Havas András, a tanácsadó cég partnerei a Pénzcentrumnak kiemelték, hogy Budapest számos területen fejlesztheti turizmusát. A következő években a város képes lehet jelentős mértékű növekedésre, amennyiben sikerül vonzani a prémium utazókat, nagy kapacitású szállodákat építeni, és több közepes méretű rendezvényt, konferenciát megrendezni.

Komoly stratégia épül az elkövetkezendő 30 évre
Havas András szerint a turizmus területén két forgatókönyvet határoztak meg: egy konzervatív és egy ambiciózus célt. Ezek éves szinten 7-12 százalékos növekedést eredményezhetnek a látogatók, a vendégéjszakák és a turisztikai kiadások tekintetében. Ezek az intézkedések hozzájárulhatnak Magyarország GDP-jének 1,5-2,5 százalékpontos bővüléséhez és 20-50 ezer új munkahely létrehozásához az évtized végére.
A turizmus fejlesztésében kiemelt szerepet kap a globális pozicionálás. Margaux Constantin rámutatott, hogy Budapest sokkal többet kínál, mint a gyakran említett fürdők és romkocsmák. A város gazdag történelmi, kulturális és gasztronómiai értékekkel bír, amelyeket jobban ki kellene használni a nemzetközi marketingben. Emellett fontos a légi és vasúti összeköttetések fejlesztése, a konferenciaturizmus erősítése, valamint a szállodai kapacitások bővítése, különösen a prémium kategóriában.
A város hosszú távú céljai között szerepel a turizmus fenntarthatóvá tétele, a turisztikai szezonalitás csökkentése és a nagy rendezvények hatékonyabb szervezése. E cél elérése érdekében Budapestnek erősítenie kell kapcsolatát a nemzetközi utazási irodákkal és javítania kell a luxus turizmusra való alkalmazkodását, hogy vonzóbbá váljon a magasabb költésű utazók számára is.
A McKinsey tanulmánya alapján Budapestnek minden esélye megvan arra, hogy 2030-ig jelentős fejlődést érjen el a turizmus területén, feltéve, hogy a város sikeresen valósítja meg a kitűzött stratégiai célokat és megoldja a fennálló kihívásokat – írja a Pénzcentrum.
Kapcsolódó cikkeink
Prága is a tömegturizmus csapdájában vergődik
Prága világhírű látnivalói minden évben turisták millióit vonzzák, de a…
Tovább olvasom >Siófok volt a legnépszerűbb belföldi, vidéki úti cél tavaly
Siófok ismét az ország legnépszerűbb vidéki úti célja lett a…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és természetvédelem egy nagyberuházásban
Az idén tavasszal nyíló Le Primore Hotel & Spa nemcsak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >