Komoly turisztikai növekedés előtt áll Budapest, különösen konferenciaturizmus terén
A Budapesti turizmus jövőbeli növekedése kétszámjegyű mértékű lehet, ha a főváros megvalósítja azokat a fejlesztéseket, amelyek révén behozhatja a lemaradásokat a környező országok fővárosaival szemben. A McKinsey tanulmányának kapcsán Margaux Constantin és Havas András, a tanácsadó cég partnerei a Pénzcentrumnak kiemelték, hogy Budapest számos területen fejlesztheti turizmusát. A következő években a város képes lehet jelentős mértékű növekedésre, amennyiben sikerül vonzani a prémium utazókat, nagy kapacitású szállodákat építeni, és több közepes méretű rendezvényt, konferenciát megrendezni.

Komoly stratégia épül az elkövetkezendő 30 évre
Havas András szerint a turizmus területén két forgatókönyvet határoztak meg: egy konzervatív és egy ambiciózus célt. Ezek éves szinten 7-12 százalékos növekedést eredményezhetnek a látogatók, a vendégéjszakák és a turisztikai kiadások tekintetében. Ezek az intézkedések hozzájárulhatnak Magyarország GDP-jének 1,5-2,5 százalékpontos bővüléséhez és 20-50 ezer új munkahely létrehozásához az évtized végére.
A turizmus fejlesztésében kiemelt szerepet kap a globális pozicionálás. Margaux Constantin rámutatott, hogy Budapest sokkal többet kínál, mint a gyakran említett fürdők és romkocsmák. A város gazdag történelmi, kulturális és gasztronómiai értékekkel bír, amelyeket jobban ki kellene használni a nemzetközi marketingben. Emellett fontos a légi és vasúti összeköttetések fejlesztése, a konferenciaturizmus erősítése, valamint a szállodai kapacitások bővítése, különösen a prémium kategóriában.
A város hosszú távú céljai között szerepel a turizmus fenntarthatóvá tétele, a turisztikai szezonalitás csökkentése és a nagy rendezvények hatékonyabb szervezése. E cél elérése érdekében Budapestnek erősítenie kell kapcsolatát a nemzetközi utazási irodákkal és javítania kell a luxus turizmusra való alkalmazkodását, hogy vonzóbbá váljon a magasabb költésű utazók számára is.
A McKinsey tanulmánya alapján Budapestnek minden esélye megvan arra, hogy 2030-ig jelentős fejlődést érjen el a turizmus területén, feltéve, hogy a város sikeresen valósítja meg a kitűzött stratégiai célokat és megoldja a fennálló kihívásokat – írja a Pénzcentrum.
Kapcsolódó cikkeink
Siófok, Budapest és Eger népszerűsége a nyáron is töretlen a magyar vendégek körében
Siófok továbbra is a legvonzóbb nyári úti cél a magyarok…
Tovább olvasom >Magyar lány a fesztivál 11 milliomodik látogatója
Egy Ománban élő magyar lány lett a Sziget fesztivál történetének…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát!
Ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát – figyelmeztetett a Balaton-átúszás…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >