Komoly turisztikai növekedés előtt áll Budapest, különösen konferenciaturizmus terén
A Budapesti turizmus jövőbeli növekedése kétszámjegyű mértékű lehet, ha a főváros megvalósítja azokat a fejlesztéseket, amelyek révén behozhatja a lemaradásokat a környező országok fővárosaival szemben. A McKinsey tanulmányának kapcsán Margaux Constantin és Havas András, a tanácsadó cég partnerei a Pénzcentrumnak kiemelték, hogy Budapest számos területen fejlesztheti turizmusát. A következő években a város képes lehet jelentős mértékű növekedésre, amennyiben sikerül vonzani a prémium utazókat, nagy kapacitású szállodákat építeni, és több közepes méretű rendezvényt, konferenciát megrendezni.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/07/kate-kasiutich-qnUg1rdnUlk-unsplash-1024x678.jpg)
Komoly stratégia épül az elkövetkezendő 30 évre
Havas András szerint a turizmus területén két forgatókönyvet határoztak meg: egy konzervatív és egy ambiciózus célt. Ezek éves szinten 7-12 százalékos növekedést eredményezhetnek a látogatók, a vendégéjszakák és a turisztikai kiadások tekintetében. Ezek az intézkedések hozzájárulhatnak Magyarország GDP-jének 1,5-2,5 százalékpontos bővüléséhez és 20-50 ezer új munkahely létrehozásához az évtized végére.
A turizmus fejlesztésében kiemelt szerepet kap a globális pozicionálás. Margaux Constantin rámutatott, hogy Budapest sokkal többet kínál, mint a gyakran említett fürdők és romkocsmák. A város gazdag történelmi, kulturális és gasztronómiai értékekkel bír, amelyeket jobban ki kellene használni a nemzetközi marketingben. Emellett fontos a légi és vasúti összeköttetések fejlesztése, a konferenciaturizmus erősítése, valamint a szállodai kapacitások bővítése, különösen a prémium kategóriában.
A város hosszú távú céljai között szerepel a turizmus fenntarthatóvá tétele, a turisztikai szezonalitás csökkentése és a nagy rendezvények hatékonyabb szervezése. E cél elérése érdekében Budapestnek erősítenie kell kapcsolatát a nemzetközi utazási irodákkal és javítania kell a luxus turizmusra való alkalmazkodását, hogy vonzóbbá váljon a magasabb költésű utazók számára is.
A McKinsey tanulmánya alapján Budapestnek minden esélye megvan arra, hogy 2030-ig jelentős fejlődést érjen el a turizmus területén, feltéve, hogy a város sikeresen valósítja meg a kitűzött stratégiai célokat és megoldja a fennálló kihívásokat – írja a Pénzcentrum.
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
Olaszországban május után júniusban is 0,8 százalék volt az éves infláció
Olaszországban az előzetes becsléssel összhangban 0,8 százalékkal nőttek a fogyasztói…
Tovább olvasom >Vidéki vendéglátóhelyek támogatása
13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek,…
Tovább olvasom >Hidrogén felhasználásával zöldíti tovább magyarországi gyártását a Wienerberger
A kerámiaiparban úttörőnek és egyedülállónak számító, ipari léptékű kísérletet hajtott…
Tovább olvasom >