Komoly turisztikai növekedés előtt áll Budapest, különösen konferenciaturizmus terén
A Budapesti turizmus jövőbeli növekedése kétszámjegyű mértékű lehet, ha a főváros megvalósítja azokat a fejlesztéseket, amelyek révén behozhatja a lemaradásokat a környező országok fővárosaival szemben. A McKinsey tanulmányának kapcsán Margaux Constantin és Havas András, a tanácsadó cég partnerei a Pénzcentrumnak kiemelték, hogy Budapest számos területen fejlesztheti turizmusát. A következő években a város képes lehet jelentős mértékű növekedésre, amennyiben sikerül vonzani a prémium utazókat, nagy kapacitású szállodákat építeni, és több közepes méretű rendezvényt, konferenciát megrendezni.

Komoly stratégia épül az elkövetkezendő 30 évre
Havas András szerint a turizmus területén két forgatókönyvet határoztak meg: egy konzervatív és egy ambiciózus célt. Ezek éves szinten 7-12 százalékos növekedést eredményezhetnek a látogatók, a vendégéjszakák és a turisztikai kiadások tekintetében. Ezek az intézkedések hozzájárulhatnak Magyarország GDP-jének 1,5-2,5 százalékpontos bővüléséhez és 20-50 ezer új munkahely létrehozásához az évtized végére.
A turizmus fejlesztésében kiemelt szerepet kap a globális pozicionálás. Margaux Constantin rámutatott, hogy Budapest sokkal többet kínál, mint a gyakran említett fürdők és romkocsmák. A város gazdag történelmi, kulturális és gasztronómiai értékekkel bír, amelyeket jobban ki kellene használni a nemzetközi marketingben. Emellett fontos a légi és vasúti összeköttetések fejlesztése, a konferenciaturizmus erősítése, valamint a szállodai kapacitások bővítése, különösen a prémium kategóriában.
A város hosszú távú céljai között szerepel a turizmus fenntarthatóvá tétele, a turisztikai szezonalitás csökkentése és a nagy rendezvények hatékonyabb szervezése. E cél elérése érdekében Budapestnek erősítenie kell kapcsolatát a nemzetközi utazási irodákkal és javítania kell a luxus turizmusra való alkalmazkodását, hogy vonzóbbá váljon a magasabb költésű utazók számára is.
A McKinsey tanulmánya alapján Budapestnek minden esélye megvan arra, hogy 2030-ig jelentős fejlődést érjen el a turizmus területén, feltéve, hogy a város sikeresen valósítja meg a kitűzött stratégiai célokat és megoldja a fennálló kihívásokat – írja a Pénzcentrum.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Újabb hónapban remekelt a turisztikai ágazat
Március után, áprilisban ismét pörgött a turizmus: a vendégek száma…
Tovább olvasom >K&H: kopogtat a vakáció, irány a nagyvilág!
A nyári külföldi utazások sok középiskolás számára az első igazi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >