Komoly reklámellenőrzések jönnek
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok idén a kiszolgáltatott fogyasztónak minősülő gyermekeket és fiatalkorúakat célzó reklámokat ellenőrzik kiemelten, de vizsgálják az influenszerek reklámtevékenységét is – közölte az NKFH az MTI-vel hétfőn.
Megjegyezték: a tavalyi ellenőrzések során feltárt jogsértések is indokolják a reklámszabályok, valamint kereskedelmi előírások betartásának ellenőrzését.
A témavizsgálat során idén olyan reklámokra fókuszálnak, amelyek a gyermekek fejlődését károsítják, illetve a gyermekeket veszélyes, vagy erőszakos helyzetben mutatják be.
A csaknem 600 ellenőrzött reklám közült tavaly 39 nem felelt meg a jogszabályi előírásoknak, elsősorban alkoholtermékek iskolák közvetlen közelében történő reklámozása miatt – írták, hozzátéve, hogy idén sem maradnak el az alkoholtartalmú italok reklámozására vonatkozó korlátozások ellenőrzése. Ezek a vizsgálatok kiterjednek minden reklámhordozóra: szabadtéri reklámhordozókat, kirakatokat, újságokat és reklámújságokat, szórólapokat, rádiót és televíziót, valamint az internetet is vizsgálja a hatóság.
A mobiltelefonon elérhető játékszoftvereket is ellenőrzi az NKFH, mivel ennél a kategóriánál az ellenőrzések minden esetben problémát találtak a játékok korhatár-besorolásának megfelelőségében.
Az ellenőrzések idén kiterjednek a véleményvezérek működésére is, ugyanis sok esetben az előállított tartalomból nem derül ki, hogy reklámot tartalmaz – áll a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Operatív idők – X. Zsendülés Kertészeti Konferencia
A tavasz beköszöntével nem csupán a természet, hanem a kertészek…
Tovább olvasom >Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >