Komoly reklámellenőrzések jönnek
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok idén a kiszolgáltatott fogyasztónak minősülő gyermekeket és fiatalkorúakat célzó reklámokat ellenőrzik kiemelten, de vizsgálják az influenszerek reklámtevékenységét is – közölte az NKFH az MTI-vel hétfőn.
Megjegyezték: a tavalyi ellenőrzések során feltárt jogsértések is indokolják a reklámszabályok, valamint kereskedelmi előírások betartásának ellenőrzését.
A témavizsgálat során idén olyan reklámokra fókuszálnak, amelyek a gyermekek fejlődését károsítják, illetve a gyermekeket veszélyes, vagy erőszakos helyzetben mutatják be.
A csaknem 600 ellenőrzött reklám közült tavaly 39 nem felelt meg a jogszabályi előírásoknak, elsősorban alkoholtermékek iskolák közvetlen közelében történő reklámozása miatt – írták, hozzátéve, hogy idén sem maradnak el az alkoholtartalmú italok reklámozására vonatkozó korlátozások ellenőrzése. Ezek a vizsgálatok kiterjednek minden reklámhordozóra: szabadtéri reklámhordozókat, kirakatokat, újságokat és reklámújságokat, szórólapokat, rádiót és televíziót, valamint az internetet is vizsgálja a hatóság.
A mobiltelefonon elérhető játékszoftvereket is ellenőrzi az NKFH, mivel ennél a kategóriánál az ellenőrzések minden esetben problémát találtak a játékok korhatár-besorolásának megfelelőségében.
Az ellenőrzések idén kiterjednek a véleményvezérek működésére is, ugyanis sok esetben az előállított tartalomból nem derül ki, hogy reklámot tartalmaz – áll a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
NKFH: nem engedélyezett adalékanyagokat tartalmazó zselés édességet hívott vissza a forgalmazó
Az Európai Unió élelmiszer- és takarmánybiztonsági gyors riasztási rendszerén (Rapid…
Tovább olvasom >Strandokat és fagyizókat ellenőrzött a fogyasztóvédelmi hatóság
Strandokat és fagyizókat ellenőrzött a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság…
Tovább olvasom >NKFH: az ellenőrzött hűtők negyedénél probléma volt az energiacímkézési szabályok betartásával
Idén tavasszal a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) irányítása…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >