Komoly reklámellenőrzések jönnek
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok idén a kiszolgáltatott fogyasztónak minősülő gyermekeket és fiatalkorúakat célzó reklámokat ellenőrzik kiemelten, de vizsgálják az influenszerek reklámtevékenységét is – közölte az NKFH az MTI-vel hétfőn.
Megjegyezték: a tavalyi ellenőrzések során feltárt jogsértések is indokolják a reklámszabályok, valamint kereskedelmi előírások betartásának ellenőrzését.
A témavizsgálat során idén olyan reklámokra fókuszálnak, amelyek a gyermekek fejlődését károsítják, illetve a gyermekeket veszélyes, vagy erőszakos helyzetben mutatják be.
A csaknem 600 ellenőrzött reklám közült tavaly 39 nem felelt meg a jogszabályi előírásoknak, elsősorban alkoholtermékek iskolák közvetlen közelében történő reklámozása miatt – írták, hozzátéve, hogy idén sem maradnak el az alkoholtartalmú italok reklámozására vonatkozó korlátozások ellenőrzése. Ezek a vizsgálatok kiterjednek minden reklámhordozóra: szabadtéri reklámhordozókat, kirakatokat, újságokat és reklámújságokat, szórólapokat, rádiót és televíziót, valamint az internetet is vizsgálja a hatóság.
A mobiltelefonon elérhető játékszoftvereket is ellenőrzi az NKFH, mivel ennél a kategóriánál az ellenőrzések minden esetben problémát találtak a játékok korhatár-besorolásának megfelelőségében.
Az ellenőrzések idén kiterjednek a véleményvezérek működésére is, ugyanis sok esetben az előállított tartalomból nem derül ki, hogy reklámot tartalmaz – áll a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Az NKFH az országos szamócaellenőrzésnél csaknem 3 millió forintnyi bírságot szabott ki
Lezárult a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) négy héten…
Tovább olvasom >NKFH: élelmiszer-biztonsági razzia a nyári szezonban, elsősorban a fagylaltozókban és strandbüfékben
A fogyasztók biztonságának védelme érdekében országos ellenőrzést végez a Nemzeti…
Tovább olvasom >Új pályán a kiskereskedelem
A kiskereskedelem nem csupán a gazdasági növekedés motorja, hanem a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >