Komoly növekedés értékben és mennyiségben is
Azáltal, hogy a gyümölcslé kiskereskedelmi forgalma értéket tekintve 11 százalékkal bővült 2015. február–2016. januárban az előző hasonló időszakhoz viszonyítva, éves piaca immár meghaladja a 47 milliárd forintot. Így hetedik a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória érték szerinti rangsorában. Ezzel egy időben mennyiség szempontjából 8 százalékkal többet adtak el a boltok.
Itt is érzékeljük, hogy a vásárlási szokások befolyásolják a bolttípusok trendjeit. Két százalékponttal lett kisebb a 2 500 négyzetméteren felüli csatorna értékben mért piaci részesedése egyik kumulált évről a másikra. Nőtt viszont a 400–2 500 és 51–200 négyzetméteres üzlettípusok mutatója, 1-1 százalékponttal.
A gyártói márkák értékben mért piaci részesedése tovább erősödött tavaly, így a piac közel csaknem háromnegyedével, 74 százalékkal rendelkeznek.
Nyilván ösztönzi a vásárlási kedvet a több reklám. A Nielsen által szpotszinten
vizsgált tévécsatornákat alapul véve a piaci szereplők költése gyümölcslére – hivatalos listaáron – múlt évben 4,6 milliárd forintot ért el. Ez 14 százalékkal több, mint tavalyelőtt. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Belép a brit Müller a funkcionális egészségmegőrző joghurtok piacára
A Müller UK & Ireland megállapodott az Egyesült Királyság elsőszámú…
Tovább olvasom >Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak…
Tovább olvasom >