Komoly múlt és komoly jövő a Rossmann-nál
Jubilált tavaly a Rossmann: 30 évvel korábban nyitotta meg első boltját, mára pedig már a 250.-nél tartanak. Alapértékeik – a törődés, odafigyelés, a színvonalas szolgáltatások – nem változtak, de mindezek mellett a nehéz tavalyi évben az árakba is invesztáltak, idézte fel 2023-as értékelőjében Flórián László, a Rossmann Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
Számok szintjén mindenkinek fejlődést jelentett 2023. Ez jórészt az inflációnak volt köszönhető, ami olyan mértékű volt, amilyet a 90-es évek óta nem láttunk. Az infláció hatására persze a költségek is megnőttek, az ezáltal csökkenő reálbérek megfékezték a fogyasztást, ami persze azonnali hatást gyakorolt az adóbevételekre. Ördögi kör…reméljük nem találkozunk vele még egyszer.
A vásárlók még tudatosabbak igyekeztek lenni, hiszen nem volt más lehetőségük. Elvárták a jó árakat, így a tavalyi évben a Rossmann-nál is fókuszba kerültek a klasszikus akciós árak, a minél jobb ajánlatok. Az ezekbe történő befektetés a cégnek kiemelkedő növekedést, kiemelkedő piaci részarányt eredményezett.
Megoldjuk!
A megváltozott piaci körülmények hatására igyekeztünk korábbi üzenetünket – „Tudjuk, mire vágysz” – még több tartalommal megtölteni, a márkát tovább erősíteni. Így született meg a „Nincsen tragédia, megoldjuk!” kampány, mely jól kifejezi azt a hozzáállást, segítőkészséget, problémamegoldást, törődést, többletet, amit a vásárlóinknak nyújtani szeretnénk.
A kommunikációnkat természetesen nagyban segíti, hogy minden social media felületen aktívan jelen vagyunk, a követők, interakciók számát tekintve piacvezetők vagyunk, a klasszikus és social media felületek mellett saját médiafelületeket is működtetünk. Ezek közül kiemelkedik a 700 ezer aktív taggal rendelkező mobilapplikációnk, melyen nemcsak vásárolni, árat ellenőrizni, termékeket vagy boltot keresni, akciós újságot nézegetni lehet, hanem még virtuális tükörrel, rutinvarázslóval is találkozhatunk.
A vevőszolgálatunk egyedülálló módon hétfőtől vasárnapig elérhető. A vásárlók kiszolgálását AI támogatta is chatbot segíti, a lojalitás programunk a tavalyi évben elérte a 2 millió regisztrált tagot.
Szolgáltatásokban az élen
Piacvezető online drogériánk a 16. legnagyobb online bolt Magyarországon, Budapesten és az agglomerációban 5 órán belüli saját kiszállítással és olyan szolgáltatásokkal, mint például a csomagolásmentes kiszállítás, a kisbabás házaknál a csöngetés mellőzése, közel 7000 csomagautomatában való elérési lehetőség.
Komoly nevekkel mutattuk be a magyar piacra készült termékcsaládjaikat, elég, ha Lilu, Ördög Nóri, Rubint Réka vagy Axente Vanessa termékeire gondolunk. A magyar márkák bemutatásának szentelt Beauty fesztiválunk kiemelkedően sikeres volt a vásárlók körében.
A szolgáltatásokra komoly hangsúlyt fektetünk, számos szolgáltatásban a piac előtt járunk, mint például az önkiszolgáló kasszák, az ajándékkártya, a fotók rendelése és nyomtatása.
A legkomolyabb hozzáadott értéket, minőséget persze azok munkatársak jelentik, akik visszajelzései alapján 2022 év végén megkaptuk a Legjobb Munkahely díjat, ami arra ösztönöz bennünket, hogy még több energiát fektessünk munkatársaink együttműködésébe, munkahelyi körülményeik javításába, munka és magánélet egyensúlyába.
Együtt ünnepeltünk
Tavaly december 17- én lett 30 éve, hogy a Rossmann megnyitotta első boltját Debrecenben a Jerikó utcában. A folytonosság szimbóluma, hogy a bolt a mai napig sikeresen működik, amit egy a helyszínen tartott karácsonyi vásárral ünnepeltek a bolt munkatársai és a Rossmann vezetése.
A 30 éves évforduló alkalmából minden munkatársunkat vendégül láttuk egy szeptemberi fesztiválra, ahova különvonat vitte a kollégákat, a 30 legrégebbi munkatársunk pedig egy budapesti hajókázással és közös vacsorával lett gazdagabb, ahogyan mi is az ő tudásukkal, példamutatásukkal.
2023-ban 24 boltot öltöztettük új köntösbe, bővítettünk vagy nyitottunk meg. Idén februárban megnyílt 250. boltunk, és belekezdtünk a 28 ezer négyzetméteres félautomata raktárunk és modern központunk építésébe. Ennek fényében azt gondolom, nem csak komoly múltja, hanem komoly jövője is van a cégnek Magyarországon. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették…
Tovább olvasom >Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat…
Tovább olvasom >Ritkábban használják a mesterséges intelligenciát a munkához a magyarok, mint a nemzetközi átlag
A magyar munkavállalók a globális átlagnál ritkábban használják a mesterséges…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >