Komoly elismeréseket kaptak a Lidl borai
A magyar borkultúra és a hazai borágazat melletti elköteleződését bizonyítják a Lidl Magyarország legutóbb elnyert Champion és arany díjai, melyek egyben a vállalat innovációit és törekvéseit is elismerik.
A piacvezető diszkontlánc törekvéseit ezúttal a 2023-as nemzetközi VinAgora Borversenyen jutalmazták rangos díjakkal, ahol a szigorú zsűri 15 országból több mint 900 mintát kóstolt meg és választotta ki a legjobbakat. A VinAgora Magyarország egyetlen nemzetközi borversenye, mely tagja a legszigorúbb szakmai nívót képviselő versenyeket tömörítő világszervezetnek, a VINOFED-nek, és számos további tényező biztosítja minden egyes palackra kerülő VinAgora érem hitelességét.
A vállalat és a Grand Tokaj pincészet évek óta tartó kiváló együttműködésének eredményeként a Lidl 5 Puttonyos Tokaji Aszú bora a megmérettetésen a legmagasabb, Champion díjat érdemelte ki, míg az áruházlánc saját márkás Tolnai Chardonnay borát, a saját házasítású Dereszla Oak Selection Furmint száraz fehérbort, valamint a Dereszla Brut pezsgőt aranyéremmel tüntették ki. A győztes borok mindegyike kizárólag a Lidl Magyarország áruházaiban kaphatóak.
„Nagy örömmel tölt el bennünket, hogy kiváló minőségű boraink idén már második alkalommal részesültek rangos elismerésben, mely bizonyítja, hogy a hazai borászatokkal közös együttműködésünk sikeres és eredményessége nemzetközi viszonylatban is megmutatkozik”
– mondta a VinAgora Borversenyen elért díjakkal kapcsolatban Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
A Lidl Magyarország közel egy évtizede határozta el, hogy a „Lidl a magyar beszállítókért” programjának részeként kiemelten kezeli a kiváló magyar palackos borok népszerűsítését és a belföldi értékesítés növelése mellett a Lidl Wine Expo-n keresztül a külpiacokra jutásban is segíti a hazai borászatokat, pincészeteket. Ezen törekvéseknek köszönhetően a vállalat 2022-ben 14,2 milliárd forinttal járult hozzá a magyar borágazat bel- és külpiaci értékesítéséhez, mely több mint 60 százalékos növekedést jelent az öt évvel ezelőttihez képest. A kitartó munka eredményeként az elmúlt évben a Lidl Magyarország több mint 15 millió palack bort értékesített a külpiacokon, így Európa szerte 16 országban, több mint 200 féle hazai borral találkozhatnak a vásárlók, ahol a legkedveltebb fehérborok a Furmint, a Királyleányka és a Szürkebarát, melyekből az elmúlt öt évben 44,7 millió palack fogyott. Az áruházlánc hazai értékesítése is figyelemre méltó, hiszen közel 8 milliárd forint értékben vásárolt kitűnő ár-érték arányú magyar borokat mind a hazai neves mind pedig a családi pincészetektől, ami öt év alatt több mint 80%-os növekedést jelent.
Az áruházlánc célja, hogy stabil partnerként álljon a magyar borászatok, pincészetek mellett és ezáltal hozzájáruljon a teljes borágazat és a hazai gazdaság fejlődéséhez, amit a fenti, kiemelkedő sikerek egyértelműen alátámasztanak, hiszen 2018-2022 között több, mint 60 milliárd forint realizálódott a hazai beszállítóknál.
Kapcsolódó cikkeink
A borok suttogója vagy tudós? Avagy mit tud egy Master of Wine?
A Master of Wine (MW) hivatást ezernyi mítosz lengi körül…
Tovább olvasom >Vízválasztó év a szőlészetben: így küzdenek a borászok az aszállyal
A virágzás utáni szakaszban járó szőlőültetvények számára most kritikus a…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >További cikkeink
Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >300 millió eurós finanszírozáshoz jutott a horvát Studenac
A horvát Studenac kiskereskedelmi lánc 300 millió eurós finanszírozási csomagot…
Tovább olvasom >Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >