Komoly áruhiány jöhet Európában a jemeni húszi terroristák miatt
Az FMCG piacra komoly hatást gyakorolhatnak a Vörös-tenger térségében kialakult feszültségek és a jemeni húszi terroristák által végrehajtott hajótámadások. A kereskedelmi, áruszállító hajókon szolgálatot teljesítő tengerészek biztonságban tartása és a szállítmányok időbeni megérkezése kérdése most kulcsfontosságú a globális szállítási láncokban.

A robbantások folyamatosak
Az ügy kapcsán számos kiskereskedelmi gigavállalat, köztük a Tesco, a Marks & Spencer és az IKEA is figyelmeztetést adott ki. Az áremelkedések elkerülhetetlenek, és az áruhiány a polcokon komoly kihívás elé állíthatja az FMCG szektor szereplőit. A Szuezi-csatorna forgalmának leállása és a térség instabilitása miatt a vállalatoknak alkalmazkodniuk kell az új helyzethez.
A jemeni húszi lázadók kiszámíthatatlan támadásai miatt a katonai intervenciók lehetősége is felmerült, ezáltal a kereskedelmi útvonalak még inkább bizonytalanná válnak. A vállalatok új szállítási útvonalakat keresnek, és néhány közülük már most átrendezte beszerzési stratégiáját a Jóreménység-foka felé.
A szállítási és logisztikai költségek emelkedése, a konténerek bérleti költségeinek növekedése és az áremelkedések hatással vannak az FMCG globális kereskedelmére. Az olajárak emelkedése tovább súlyosbítja a helyzetet, és az üzemanyagok árának növekedése az árak további emelkedéséhez vezethet.
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >Dopamin dekor, kézműves darabok és funkcionalitás: megérkeztek az IKEA új kollekciói
Bemutatta új termékeit az IKEA, melyek az újrakezdést, optimizmust és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új csomagolásban a Lidl Húsfarm családja
Tavasszal a Lidl 75 termékből álló, saját márkás Húsfarm termékcsaládja…
Tovább olvasom >Paradicsommal segít a brit Aldi a rákbeteg fiatalokon
Az Aldi jótékonysági kampányt indít a Teenage Cancer Trust szervezettel…
Tovább olvasom >Világszerte kapható lesz a Nestlé Sinergity csecsemőtápszere
A Nestlé bejelentette, hogy globálisan bevezeti Sinergity nevű, tudományos kutatásokra…
Tovább olvasom >