Komoly áruhiány jöhet Európában a jemeni húszi terroristák miatt
Az FMCG piacra komoly hatást gyakorolhatnak a Vörös-tenger térségében kialakult feszültségek és a jemeni húszi terroristák által végrehajtott hajótámadások. A kereskedelmi, áruszállító hajókon szolgálatot teljesítő tengerészek biztonságban tartása és a szállítmányok időbeni megérkezése kérdése most kulcsfontosságú a globális szállítási láncokban.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/01/francisco-de-legarreta-c-oy_Kwca00EA-unsplash-300x200.jpg)
A robbantások folyamatosak
Az ügy kapcsán számos kiskereskedelmi gigavállalat, köztük a Tesco, a Marks & Spencer és az IKEA is figyelmeztetést adott ki. Az áremelkedések elkerülhetetlenek, és az áruhiány a polcokon komoly kihívás elé állíthatja az FMCG szektor szereplőit. A Szuezi-csatorna forgalmának leállása és a térség instabilitása miatt a vállalatoknak alkalmazkodniuk kell az új helyzethez.
A jemeni húszi lázadók kiszámíthatatlan támadásai miatt a katonai intervenciók lehetősége is felmerült, ezáltal a kereskedelmi útvonalak még inkább bizonytalanná válnak. A vállalatok új szállítási útvonalakat keresnek, és néhány közülük már most átrendezte beszerzési stratégiáját a Jóreménység-foka felé.
A szállítási és logisztikai költségek emelkedése, a konténerek bérleti költségeinek növekedése és az áremelkedések hatással vannak az FMCG globális kereskedelmére. Az olajárak emelkedése tovább súlyosbítja a helyzetet, és az üzemanyagok árának növekedése az árak további emelkedéséhez vezethet.
Kapcsolódó cikkeink
Új típusú eladáshelyi hirdetőeszközt vezet be Magyarországon a Tesco
A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen…
Tovább olvasom >Megállni látszik a drasztikus drágulás a magyar bútorpiacon
Az elmúlt időszakban a magyar bútorpiacon megfigyelhető drasztikus drágulás üteme…
Tovább olvasom >Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >