Kommunikációs iparági AI-kézikönyv készül a hazai szakmai szervezetek összefogásában
A hazai kommunikációs iparágban a mesterséges intelligencia (AI) használatának etikus és átlátható szabályozása érdekében új, iparági kézikönyv készül.
Az AI-rendszerek gyors fejlődése és alkalmazása új kihívások elé állítja a tartalomgyártást és -terjesztést, különös tekintettel az etikai és minőségi kérdésekre. Az Európai Unió tavasszal elfogadott AI-rendelete (EU AI ACT) elsősorban a fogyasztóvédelemre összpontosít, ugyanakkor önszabályozást is elvár a szakmai területeken. A jogszabály teljes körű alkalmazására 24 hónapos átmeneti időszakot határoztak meg, ami jelentős késést eredményezhet a gyorsan fejlődő technológiák szabályozásában.
A hazai szakmai szervezetek – köztük a MAKSZ, az MMSZ és az MLE – Blaskó Nikolett vezetésével összefogtak, hogy elkészítsék az AI használatának iparági szabályozását. Az együttműködésben tevékeny koordinációs és véleményező szerepet vállal az ÖRT (Önszabályozó Reklámtestület) is.
Az önszabályozó, iparági fókuszú kézikönyv célja átlátható keretrendszert biztosítanu, és a kommunikációs iparág minden szereplője számára iránymutatással szolgálni az AI etikus alkalmazására vonatkozóan. A projektbe több külső szakértő, köztük a KPMG, és nemzetközi tech cégek képviselői is bekapcsolódtak.
Kapcsolódó cikkeink
PwC Global CEO Survey: újratervezés van
A világ vezérigazgatóinak 60%-a optimistán tekint a következő 12 hónap…
Tovább olvasom >Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >Megéri fenntartható csomagolásra váltani?
A globális élelmiszeriparban a radikális innovációk száma 2007 óta folyamatosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >