Kommunikációs iparági AI-kézikönyv készül a hazai szakmai szervezetek összefogásában
A hazai kommunikációs iparágban a mesterséges intelligencia (AI) használatának etikus és átlátható szabályozása érdekében új, iparági kézikönyv készül.
Az AI-rendszerek gyors fejlődése és alkalmazása új kihívások elé állítja a tartalomgyártást és -terjesztést, különös tekintettel az etikai és minőségi kérdésekre. Az Európai Unió tavasszal elfogadott AI-rendelete (EU AI ACT) elsősorban a fogyasztóvédelemre összpontosít, ugyanakkor önszabályozást is elvár a szakmai területeken. A jogszabály teljes körű alkalmazására 24 hónapos átmeneti időszakot határoztak meg, ami jelentős késést eredményezhet a gyorsan fejlődő technológiák szabályozásában.
A hazai szakmai szervezetek – köztük a MAKSZ, az MMSZ és az MLE – Blaskó Nikolett vezetésével összefogtak, hogy elkészítsék az AI használatának iparági szabályozását. Az együttműködésben tevékeny koordinációs és véleményező szerepet vállal az ÖRT (Önszabályozó Reklámtestület) is.
Az önszabályozó, iparági fókuszú kézikönyv célja átlátható keretrendszert biztosítanu, és a kommunikációs iparág minden szereplője számára iránymutatással szolgálni az AI etikus alkalmazására vonatkozóan. A projektbe több külső szakértő, köztük a KPMG, és nemzetközi tech cégek képviselői is bekapcsolódtak.
Kapcsolódó cikkeink
Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Amazon: a mesterséges intelligencia miatt csökkenhet a vállalati dolgozók létszáma
Az Amazon vezérigazgatója, Andy Jassy belső üzenetben közölte, hogy a…
Tovább olvasom >Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >