Kommunikációs iparági AI-kézikönyv készül
A hazai szakmai szervezetek – köztük a MAKSZ, az MMSZ és az MLE – Blaskó Nikolett vezetésével összefogtak, hogy elkészítsék az AI használatának iparági szabályozását. Az együttműködésben tevékeny koordinációs és véleményező szerepet vállal az ÖRT (Önszabályozó Reklámtestület) is.
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.
Az önszabályozó, iparági fókuszú kézikönyv célja átlátható keretrendszert biztosítani és a kommunikációs iparág minden szereplője számára iránymutatással szolgálni az AI etikus alkalmazására vonatkozóan. A projektbe több külső szakértő, köztük a KPMG és nemzetközi tech cégek képviselői is bekapcsolódtak.
Az AI-rendszerek gyors fejlődése és alkalmazása új kihívások elé állítja a tartalomgyártást és -terjesztést, különös tekintettel az etikai és minőségi kérdésekre. Az Európai Unió tavasszal elfogadott AI-rendelete (EU AI ACT) elsősorban a fogyasztóvédelemre összpontosít, ugyanakkor önszabályozást is elvár a szakmai területeken. A jogszabály teljes körű alkalmazására 24 hónapos átmeneti időszakot határoztak meg, ami jelentős késést eredményezhet a gyorsan fejlődő technológiák szabályozásában. //
Kapcsolódó cikkeink
Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Amazon: a mesterséges intelligencia miatt csökkenhet a vállalati dolgozók létszáma
Az Amazon vezérigazgatója, Andy Jassy belső üzenetben közölte, hogy a…
Tovább olvasom >Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >