KOMÉTA: csökkentett sótartalmú termékek bevezetése
A Kométa kiemelt figyelmet fordít a korszerű táplálkozás elősegítésére, ezért kizárólag minőségi alapanyagokat használ termékei gyártásához magyarországi feldolgozó üzemében. A fejlesztések eredményeként, a Kométa termékei kiválóan beilleszthetőek a helyes, változatos és tudatos életmódot követők étrendjébe.
Elsődleges céljául tűzte ki zászlajára a fogyasztók aktív életmódjának és helyes táplálkozásának elősegítését.
A Kométa folyamatosan fejleszti termékeit, és fejlesztésének irányát minden esetben az egészséges táplálkozás elvei jelölik ki. Termékei hozzáadott- gluténmentesek, szójamentesek, laktózmentesek, tejfehérje mentesek, kiemelt termékei pedig glutamátmentesek is.
A Kométa mint felelős élelmiszeripari gyártó nagy horderejű bejelentése:
a kék címkével jelölt termékei sótartalmát 25%-kal csökkentette úgy, hogy azok ízélménye változatlan maradt.
„ Célunk, hogy minél magasabb beltartalmi értékű termékeket gyártsunk, és elkerüljük a szükségtelen adalékanyagok használatát. Magyarországon a sóbevitel többszöröse az ajánlottnak, ezért döntöttünk a csökkentett sótartalmú termékek gyártása mellett. Hiszen mi, itt a Kométánál, csak olyan termékeket készítünk, amit a saját családunknak is szívesen kínálunk.”- mondta el Giacomo Pedranzini a cég ügyvezető igazgatója.
A szív- és érrendszeri megbetegedések és a magas vérnyomás egyik fő rizikófaktora a túlzott sóbevitel. Az OTÁP 2014-es felmérése szerint a magyar lakosság sóbevitele jelentősen meghaladja az ajánlott napi 5 grammot. A férfiak átlagosan 15,9 gramm, a nők mintegy 11,2 gramm sót fogyasztanak naponta, ami többszöröse az ajánlottnak.
Kométa háttér:
A Kométa egyike a hazai húsipar legnagyobb szereplőinek, 2017-ben több, mint 43 milliárd Forint forgalmat bonyolítva. A vállalat évente 50 000 tonna húst dolgoz fel, melyet a hazai piacon értékesít, illetve a világ több, mint 40 országába exportál.
Kaposvári székhelyén és a fővárosi telephelyén több, mint 700 főnek ad munkát. A somogyi régió egyik legnagyobb foglalkoztatójaként kiemelt figyelmet fordít a kiváló magyar szakemberek alkalmazására, fejlesztésére és motivációjára, akik hozzájárulnak a kiváló minőségű termékek fejlesztéséhez, gyártásához.
A Kométa beruházásainak összértéke az elmúlt 10 évben meghaladta a 8 milliárd forintot, megújult a szalámi érlelő, bővült a vágóhíd kapacitása és a csomagoló üzemegységben is jelentős fejlesztések történtek. Az országban egyedülálló módon a húsipari szereplők között, a legmodernebb technológia alkalmazásával létesült saját szennyvíztisztító üzeme. A környezetvédelem iránti elkötelezettséget az ISO 14001 és az energiairányítási rendszer (ISO 50001) tanúsítványok fenntartása is jól tükrözi.
A cég szigorú minőségpolitikát folytat már a saját sertéstelepen tartott állatok tartásától és feldolgozásától kezdve az asztalra kerülés pillanatáig. A HACCP, a BRC és az IFS szabványkövetelmények teljesítésével garantálja, hogy termékei a legmagasabb fokú élelmiszer-biztonságot nyújtsák fogyasztóinak.
Kiemelten minőségi és főként magyar forrásból származó (ennek jelentős részét képezik a saját sertéstelepről származó sertések) sertéshúst dolgoz fel, szigorúan ellenőrzött körülmények között.
Az idei évben bevezetésre került a Kométa Gold termékcsalád, melynek tagjai nem tartalmaznak mesterséges színezéket.
Bevezetésre került a magyar piacra a Pedranzini olasz termékcsalád a Kométa által fémjelezve, mely megfizethető áron, kitűnő minőségben, Itália ízeinek kedvelőit és a Gusto Mediterraneo termékcsalád, mely a különlegességek kedvelőit célozza meg.
Bővült a népszerű Kemencés Sült Termékcsalád: Sült Prágai sonka, Csirkemell és Pulykamell sonka is a kínálat része lett. A kerti sütögetésekhez pedig a Gyorsvacsora termékcsaládjukat kínálják, újdonságaink: Hamburger, Húspogácsa és Húsgolyó Lázár Chef által fémjelezve.
A Kométa aktív szerepet vállal az egészséges táplálkozás és életmód elősegítésében, tagja a TÉT platformnak és aktív részese az ágazati kommunikációnak.
A Kométa márka többszörös Magyar Brands és Superbrands, valamint Business Superbrands díjas. A vállalat birtokosa a Hazai feldolgozású termék védjegynek.
2016-ban beválasztották a TOP 50 innovatív vállalkozás, 2017-ben pedig a TOP 50 Élelmiszergyártó közé Magyarországon.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nő a vágómarha termelői ára
Az AKI vágási statisztikai adatai szerint 2024-ben a szarvasmarha vágása…
Tovább olvasom >Új trendek a húsiparban: Az IFFA 2025 a fenntartható fehérjeforrásokra fókuszál
A világ vezető húsipari és fehérjeipari szakkiállítása, az IFFA 2025…
Tovább olvasom >Drágulhat a karácsonyi menü: mire számítsunk az ünnepi időszakban?
Ahogy közeledik az ünnepi időszak, sokan már tervezik a karácsonyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >