Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt, és közülük a legtöbben idén is Horvátországba utaznak majd. A Visa a kelet-közép európai országok utazási szokásait vizsgáló idei kutatása szerint a magyarok igyekeznek kontroll alatt tartani a kiadásaikat a külföldi utazások során, miközben digitális eszközöket használnak nemcsak a fizetéshez, de a költéseik nyomon követéséhez is.

Horti Flóra
A technológia mostanra kulcsfontosságúvá vált a pénzügyeink kezelésében utazáskor is: a külföldre utazó magyarok közel harmada mobillal vagy okoseszközzel tervez fizetni. A tanulmány és az MBH Bank tapasztalatai szerint a fogyasztók elvárják a bankjuktól az olyan kényelmi szolgáltatásokat, amelyek javítják az utazási élményt és ezért valamennyit fizetni is hajlandóak.
A legutóbbi, hét közép-kelet-európai ország, köztük Magyarország utazási szokásait vizsgáló Visa tanulmány az általános utazási szokások mellett a magyar utazókra jellemző sajátosságokat is talált. Kiderült, hogy a külföldi utazást tervező magyarok több mint harmada (39%) felfedezőként járja a világot és az egyedi élményeket keresi, akár a komfortzónájából is kilépve. 22% az utazásszervező szerepét ölti magára, és mindent részletesen megterveznek, hogy az utazás zökkenőmentesebben alakuljon. Ugyanennyien a legjobb ajánlatok elcsípésében jeleskednek, és odafigyelnek arra, hogy a tervezett költségvetésen belül maradjanak. Ugyanakkor az utazók több mint negyede elismeri, hogy bár szereti a jó ajánlatokat, mégsem kötne kompromisszumot a kényelem, a biztonság vagy az étkezés terén. Érdekesség, hogy az utazók 12%-a a legjobb pillanatok és a legszebb helyek megörökítésével külön hangsúlyt fektet a közösségi média oldalaira kerülő tartalmak gyártására is.
Miből és mennyit költenek utazásra a magyarok?
A magyar utazók átlagosan 300 ezer forintot szánnak fejenként a külföldi utazásra, a legtöbben 80 és 400 ezer forint között költenek, ezzel némileg a régió átlaga alatt maradnak. 57% előre megtervezi, hogy mennyit szeretne költeni adott célállomáson, és kontroll alatt tartja a helyszíni költéseiket. Minden második magyar turista (55%) banki mobilappon keresztül követi nyomon a kiadásait.
Az MBH Bank reprezentatív piackutatása alapján a nyaralók 76%-a tudatosan készül a nyaralással járó kiadásokra és megtakarításaiból fedezi a kiadásokat, emellett többen élnek a SZÉP Kártya nyújtotta lehetőségekkel is – a válaszadók közel egynegyede ezzel egészíti ki vagy finanszírozza ilyen juttatásból a nyaralása költségeit. Jelentős azok száma is (34%), akik aktuális havi bevételükből tudják finanszírozni utazásukat, és kis mértékben, de jelen vannak olyan utazók is, akik valamilyen kölcsönt (8,5%) vesznek igénybe ehhez.
Kapcsolódó cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Megduplázódott az érdeklődés az északi nyaralások iránt
Egyre többen választják a nyári hőség elkerülésére Észak-Európa hűvös úti…
Tovább olvasom >Egy felmérés szerint a magyarok 36 százaléka tervez külföldi nyaralást az idén
A magyarok 36 százaléka tervez külföldi nyaralást az idén nyáron,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Márkahangolás 2025-re – A kommunikáció, amit ma már elvárnak
A digitális zaj, a túlkommunikált márkák és a változó fogyasztói…
Tovább olvasom >A Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének állásfoglalása a kereskedelmi rendeltetésű ingatlanokra vonatkozó rendeletmódosítás kapcsán
Megjelent a 143/2018. (VIII. 13.) „plázastop” Kormányrendelet módosításának tervezete, amely…
Tovább olvasom >Mozgolódás a plázastop körül: módosulhat a kiskereskedelmi ingatlanpiacot szabályozó rendelet
Módosulhat a kereskedelmi ingatlanpiac egyik legmeghatározóbb jogszabálya: megjelent a 143/2018.…
Tovább olvasom >