Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt, és közülük a legtöbben idén is Horvátországba utaznak majd. A Visa a kelet-közép európai országok utazási szokásait vizsgáló idei kutatása szerint a magyarok igyekeznek kontroll alatt tartani a kiadásaikat a külföldi utazások során, miközben digitális eszközöket használnak nemcsak a fizetéshez, de a költéseik nyomon követéséhez is.

Horti Flóra
A technológia mostanra kulcsfontosságúvá vált a pénzügyeink kezelésében utazáskor is: a külföldre utazó magyarok közel harmada mobillal vagy okoseszközzel tervez fizetni. A tanulmány és az MBH Bank tapasztalatai szerint a fogyasztók elvárják a bankjuktól az olyan kényelmi szolgáltatásokat, amelyek javítják az utazási élményt és ezért valamennyit fizetni is hajlandóak.
A legutóbbi, hét közép-kelet-európai ország, köztük Magyarország utazási szokásait vizsgáló Visa tanulmány az általános utazási szokások mellett a magyar utazókra jellemző sajátosságokat is talált. Kiderült, hogy a külföldi utazást tervező magyarok több mint harmada (39%) felfedezőként járja a világot és az egyedi élményeket keresi, akár a komfortzónájából is kilépve. 22% az utazásszervező szerepét ölti magára, és mindent részletesen megterveznek, hogy az utazás zökkenőmentesebben alakuljon. Ugyanennyien a legjobb ajánlatok elcsípésében jeleskednek, és odafigyelnek arra, hogy a tervezett költségvetésen belül maradjanak. Ugyanakkor az utazók több mint negyede elismeri, hogy bár szereti a jó ajánlatokat, mégsem kötne kompromisszumot a kényelem, a biztonság vagy az étkezés terén. Érdekesség, hogy az utazók 12%-a a legjobb pillanatok és a legszebb helyek megörökítésével külön hangsúlyt fektet a közösségi média oldalaira kerülő tartalmak gyártására is.
Miből és mennyit költenek utazásra a magyarok?
A magyar utazók átlagosan 300 ezer forintot szánnak fejenként a külföldi utazásra, a legtöbben 80 és 400 ezer forint között költenek, ezzel némileg a régió átlaga alatt maradnak. 57% előre megtervezi, hogy mennyit szeretne költeni adott célállomáson, és kontroll alatt tartja a helyszíni költéseiket. Minden második magyar turista (55%) banki mobilappon keresztül követi nyomon a kiadásait.
Az MBH Bank reprezentatív piackutatása alapján a nyaralók 76%-a tudatosan készül a nyaralással járó kiadásokra és megtakarításaiból fedezi a kiadásokat, emellett többen élnek a SZÉP Kártya nyújtotta lehetőségekkel is – a válaszadók közel egynegyede ezzel egészíti ki vagy finanszírozza ilyen juttatásból a nyaralása költségeit. Jelentős azok száma is (34%), akik aktuális havi bevételükből tudják finanszírozni utazásukat, és kis mértékben, de jelen vannak olyan utazók is, akik valamilyen kölcsönt (8,5%) vesznek igénybe ehhez.
Kapcsolódó cikkeink
Egy felmérés szerint a magyarok 36 százaléka tervez külföldi nyaralást az idén
A magyarok 36 százaléka tervez külföldi nyaralást az idén nyáron,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >