Kölni Anuga: Egészség, jó közérzet, biztonságos fogyasztás a fő trend
A világ idei legnagyobb élelmiszer szakvására, az Anuga Kölnben megnyílt szombaton. Szerdáig több mint 100 országból 6 600 kiállító, köztük 31 magyar vállalat mutatja be élelmiszer-kínálatát. A rendezők 170 országból mintegy 150 ezer látogatóra számítanak öt nap alatt, az előzetes érdeklődés alapján.
Guido Westerwelle német külügyminiszter mellett az idei partnerország, Olaszország mezőgazdasági, élelmezési és erdészeti minisztere, Francesco Saverio Romano üdvözölte a megnyitó ünnepség résztvevőit szombaton délelőtt. Az olasz élelmiszertermelést ezúttal rekord számú, 1057 vállalat képviseli kiállítóként.
– „Kóstoljunk bele a jövőbe” címmel rendezik az idei árubemutatót. Tizenegy élelmiszer termékcsoport jól áttekinthetően várja az érdeklődőket. A magyar kiállítók összesen 579 négyzetmétert vesznek igénybe, és legnagyobb hangsúllyal a húskészítmények, mélyhűtött termékek, valamint az általános élelmiszer csarnokaiban mutatkoznak be – tájékoztat Kakuk Márta, a Köln Messe vásárvállalat magyarországi képviselője. – Idén először állami támogatás nélkül jöttek a magyar cégek. Részvételük minden költségét maguk állják.
Már az első napon rengeteg látogató kereste fel az új termékek „Íz11” című világversenyéne győztes innovációk árubemutatóját. Ott ugyanis a közeljövő trendjeit jelzi öt világrész vállalatainak 54 új élelmiszere. Összesen 500 cég 1 200 újdonsággal versenyzett azért, hogy ezen a kiemelt fórumon bemutatkozhasson. A zsűri által kiválasztott innovatív élelmiszerek többsége az egészség megőrzését vagy a jó közérzetet szolgálja, illetve fokozott biztonsággal fogyasztható.
„Globális kihívások, helyi megoldások – stratégiák jövőnk számára” címmel tartottak csúcstalálkozót élelmiszergyártó és kereskedelmi vállalatainak felső vezetői számára, a megnyitó előestéjén. Előadást a kereskedelem részéről Markus Mosa, a német élelmiszer értékesítés piacvezetője, az Edeka igazgatóságának elnöke tartott. A gyártók képviseletében Paul Bulcke, a világ legnagyobb élelmiszergyártó cége, a Nestlé elnök-vezérigazgatója beszélt.
Az Anuga lényegének nevezi Kakuk Márta, hogy „tizenegy szakvásár egy fedél alatt” tekinthető meg a világhírű kölni dómmal szemben, a Rajna parti vásárterületen. Az egy fedél alá kerülő, különböző profilú élelmiszer szakvásárok: 1. Általános élelmiszer (csemege és delikátesz). 2. Hűtött. 3. Hús. 4. Mélyhűtött. 5. Tejtermék. 6. Kenyér, sütőipar és forró ital. 7. Ital. 8. Catering technológia. 9. Kereskedelmi technológia. 10. Bio. 11. Anuga Foodervice.
Bajai Ernő
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
AI a vezetésben: több mint automatizálás, a munka támogatása
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása az üzleti életben már nemcsak…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Bioélelmiszerek a közétkeztetésben? Jön a 34. Biokultúra Nap!
A Magyar Biokultúra Szövetség immár 34. alkalommal rendezi meg a…
Tovább olvasom >