Klikkelj, és nyerj!
Nincs már igazi marketingkampány internetes felület nélkül. A fogyasztói szokások átalakulásával az interneten elérhető közönséget is meg kell szólítani, ott kell nekik játékokat, hűséget erősítő programokat kínálni.Az internet már nem a kevesek kiváltsága, már nem egy nehezen elérhető médium, az online világ egyre nagyobb részét kitölti mindennapi életünknek, médiafogyasztásunk részévé vált.
Magyarországon 2007 első felében az internet penetrációja a 16–69 éves lakosok körében 41 százalékos volt, ami azt jelenti, hogy havonta több mint 3 millióan csatlakoztak rendszeresen a világhálóhoz – derül ki a TNS-NRC Visitor Research tanulmányából.
Az internetet ennél többen próbálták már ki, ugyanakkor a lakosság feléről még mindig elmondható, hogy semmilyen személyes tapasztalattal nem rendelkezik az internettel, illetve az ott található tartalmakkal, szolgáltatásokkal kapcsolatban.
Az FMCG-cégek számára viszont jó hír, hogy az internet fiatalos médiumnak számít, amit jelez, hogy míg a 15–24 évesek 72 százaléka rendszeresen internetezik, addig a 25–34 éveseknek már csak 52 százaléka – az 50 felettiek körében pedig az átlagosnál lényegesen alacsonyabb, mindössze 14 százalékos a penetráció.
Az internetezők 93 százaléka a világhálót információgyűjtésre használja – komolyabb vásárlási döntés meghozatala előtt tájékozódik a gyártók, forgalmazók weboldaláról, a különböző ár-összehasonlító honlapokról vagy éppen vásárlói fórumokról, ahol a termékek, szolgáltatások fogyasztói megoszthatják egymással pozitív, illetve negatív tapasztalataikat.
A kutatás szerint az is érdekes, hogy fél év alatt jelentősen, 53-ról 60 százalékra nőtt azok aránya, akik kipróbálták már az online vásárlást.
Megkerülhetetlen online
– Az internet és az online marketing nagyon fontos területek, a fogyasztók jelentős része ma már valahol mindenképp hozzá tud férni az internethez – mondja Zarándy Katalin, a SIÓ-Eckes marketingigazgatója. – Ez egy kihagyhatatlan terület, ahol aktívan jelen kell lenni.
A kommunikációs kampányok elengedhetetlen része az online kampány, ami lehet banner, PR vagy egyéb, az offline kiegészítéseként, csak az integrált kommunikáció segítségével lehetünk hatékonyak. Hogy ezek a kampányok milyen válaszadási arányt generálnak, az minden esetben változó – mondja a marketingigazgató. Az mindenképp előny, hogy az online felület hatékony elérést biztosít, ha pedig a kampány jól átgondolt és kitalált, akkor a válaszok azonnal beérkeznek, a hatás azonnali.
A cégnél a hohes C esetében fut jelenleg két online kampány, ezt április végén zárják le. A noklapjacafe.hu és a mindmegette.hu oldalakon egészséges életmódról szóló ismeretterjesztő cikkeket tesznek közzé a cég termékeiről, majd lehetőség adódik egy teszt kitöltésére, ahol a termékekkel kapcsolatban tesznek fel kérdéseket.
A SIÓ-Eckesnél annyira hatékony eszköznek tartják az online felületet, hogy jótékonysági programjuk kommunikációját, és magát az egész támogatási program adminisztrációját igyekeznek exkluzívan, elektronikus úton, az internet, e-mail segítségével lebonyolítani.
Üdítőért zene
Más márkák tekintetében is exkluzívnak bizonyult az online felületet. A Coca-Cola tavaly indította el azt hűségakcióját, amikor a coke.hu oldalon regisztráltak az üdítőital kupakjában lévő kódért cserébe pontokat kaptak, a pontokért zenét vásárolhattak, vagy részt vehettek a nyereményjátékon.
– A Coca-Cola digitális irányba fordult el nemzetközi szinten, ezért találták ki a coke.hu oldalon elérhető hűségprogramot – mondja Kovaliczky Tamás, a promóciót lebonyolító Neo Interactive új médiaigazgatója.
Szerinte ebben a projektben a kihívást az volt, hogy rövid idő alatt kellett felépíteni az óriási digitális zeneáruházat, ahol a felhasználók hűségpontjaikat zenére váltották. Minőségi tartalomra volt szükség, sok zeneszámot igényeltek a felhasználók, illetve egy olyan robusztus rendszert kellett kiépíteni, amely bírja a látogatók rohamát. Az oldal beváltotta a hozzá fűzött reményeket, több százezren regisztráltak, nagyon sokan zenére váltották hűségpontjaikat, és így az oldal Magyarország egyik legnagyobb zeneáruházává vált – mondja Kovaliczky Tamás.
A Pöttyös Túró Rudi marketingesei is kedvelik az online hirdetést. Régóta szerveznek internetes kampányokat, jelenlegi akciójukban termék megvásárlását követően a www.pottyos.hu oldalon lehet regisztrálni, ahol a kód beváltása után kapott pontok fejében ajándéktárgyakra lehet licitálni. Nyeste Dániel, a Pöttyös marketingmenedzsere szerint azért az internetet használják akciójuk lebonyolítására, mert ez a legjobb médium a célcsoport elérésére, a felület pedig interaktív és hatékony.
Vass Enikő
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >