Klasszikus zenei aláfestéssel termesztett zöldséget és gyümölcsöt kínál a Lidl Svédországban

Szerző: Rennack Sebastian Dátum: 2024. 08. 30. 09:20

A Lidl egy a Stockholmi Királyi Filharmonikus Zenekarral való szokatlan együttműködéssel szeretne a svéd fogyasztók kegyeibe férkőzni: az elkövetkező két hónapban a diszkont klasszikus zenére termesztett terményeket árusít majd. A német diszkont az országban a Lidl Plus alkalmazás segítségével igyekszik lábát megvetni, miközben bár egyelőre niche-szereplő, gyorsabban növekedhet, mint a svéd élelmiszer-kereskedelmi piac.

A svédországi Lidl új imázskampánnyal igyekszik közelebb kerülni a svéd fogyasztókhoz. E héttől kezdve a diszkont a Stockholmi Királyi Filharmonikus Zenekar zenei aláfestése mellett termesztett zöldségeket kínál. Június óta a Lidl több mint 20.000 négyzetméteren telepített hangszóró-rendszereket a beszállítók uborka-, paradicsom-, saláta-, fűszernövény- és almaültetvényein Svédország-szerte. A nem éppen megszokott terményeket az üzletben a vásárlók egy a részlegükön kihelyezetty violinkulcs és a “A Királyi Filharmonikus Zenekar dallamain nőttem fel” szlogenről ismerhetik fel. A diszkontkereskedő honlapja szerint a klasszikus zene akár 33%-kal is növelheti például a borsó hüvelyében fejlődő szemek mennyiségét. Az innovatív megközelítést a Lidl megbízásából készült tudományos tanulmány támasztja alá, amelyet a svéd RISE kutatóintézet publikált „Hangkörnyezet a növénytermesztésben” címmel.

A promóciót nagyszabású országos marketingkampány támogatja. A Lidl Sverige weboldalán a látogatók belehallgathatnak a Királyi Filharmonikus Zenekar által előadott 31 klasszikus zenei műbe. A kereskedő hűségalkalmazását is beveti ahhoz, hogy igazán megvesse lábát az országban: a Lidl Plus hűségprogram tagjai 20%-os kedvezményt kapnak a Stockholm Concert Hall-ban. Ugyanakkor a Lidl Plus nem csak komolyzenei eseményekre szóló jegyekre kínál kedvezményt, az alkalmazásban közel 20 svéd cég és szervezet partnerajánlata is elérhető. Ezek közé tartoznak az Astrid Lindgren vidámparkba, a svéd kézilabda válogatott és a svéd jégkorongszövetség mérkőzéseire szóló jegyek is.

Kreatívnak kell lennie a német diszkontnak a nagy hazai szereplők által dominált kiskereskedelmi környezetben. Bár a Lidl már több mint 20 éve van jelen a piacon, a svéd élelmiszer-kiskereskedelemben még mindig niche-szereplőnek számít, és a nagyon erőteljesen koncentrált piacon egyetlen külföldi kiskereskedőként veszteséget termelt. A legfrissebb, 2022-es összpiaci adatok szerint a piacvezető ICA Gruppen a piacból 50%-ot, az Axfood 21%-ot, a Coop 17%-ot és a Lidl 6%-ot hasít ki. A YouGov legfrissebb adatai szerint a Lidl 7,9%-os részesedéssel rendelkezik. A diszkont kereskedő a 2024 februárjával végződő pénzügyi évre vonatkozóan „több mint 11%-ra” teszi az értékesítés növekedését, ami meghaladja a teljes svéd élelmiszer-kereskedelem 7,5%-os bővülésének mértékét. És noha a Lidl-nek sikerült fokoznia jelenlétét, látni kell, hogy közvetlen versenytársa, a Willys (az Axfood diszkont formátuma) helyi pénznemben 16,8%-kal nőtt tavaly. Hosszú távon a jelenleg 204 üzletet üzemeltető Lidl úgy látja, országos hálózatában akár 300-ra is növelhetné üzleteinek számát.

Kapcsolódó cikkeink