Klasszikus holland márkák eladására készül az Unilever

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 11. 18. 09:11

Az Unilever olyan klasszikus holland márkák eladását fontolgatja, mint az Unox (levesek) és a Conimex (ázsiai fűszerek). A gyártó csak a harminc legnagyobb márkájára akar koncentrálni.

Az Unilever felkérte a holland ABN Amro bankot, hogy készítse elő néhány holland márkájának, köztük az Unox és a Conimex eladását – számolt be a Reuters három névtelenül nyilatkozó érdekeltre hivatkozva. A vállalat indoklása szerint történelmi értékük ellenére ezek a márkák nem tartoznak az Unilever alaptevékenységéhez, még akkor sem, ha mintegy 40 millió eurós nyereséget hoznak a multinacionális vállalatnak.

Hein Schumacher vezérigazgató a harminc legerősebb márkára akar koncentrálni. A cél – különösen Európában – a működés racionalizálása. Az átszervezést és a jégkrém üzletág tervezett eladását követően más kisebb európai élelmiszermárkák sorsa is hasonló lehet.

Az előző vezérigazgató, Alan Jope távozásának egyik oka az a kritika volt, hogy a csoport túl nagyra nőtt, és emiatt az olyan sztármárkák, mint a Knorr és a Dove növekedési lehetőségei beszűkültek. Mindazonáltal vannak, akik az élelmiszer- és a drogériaüzletágak szétválasztását is racionálisnak gondolnák.

Retail Detail

Kapcsolódó cikkeink