Klasszikus holland márkák eladására készül az Unilever
Az Unilever olyan klasszikus holland márkák eladását fontolgatja, mint az Unox (levesek) és a Conimex (ázsiai fűszerek). A gyártó csak a harminc legnagyobb márkájára akar koncentrálni.
Az Unilever felkérte a holland ABN Amro bankot, hogy készítse elő néhány holland márkájának, köztük az Unox és a Conimex eladását – számolt be a Reuters három névtelenül nyilatkozó érdekeltre hivatkozva. A vállalat indoklása szerint történelmi értékük ellenére ezek a márkák nem tartoznak az Unilever alaptevékenységéhez, még akkor sem, ha mintegy 40 millió eurós nyereséget hoznak a multinacionális vállalatnak.
Hein Schumacher vezérigazgató a harminc legerősebb márkára akar koncentrálni. A cél – különösen Európában – a működés racionalizálása. Az átszervezést és a jégkrém üzletág tervezett eladását követően más kisebb európai élelmiszermárkák sorsa is hasonló lehet.
Az előző vezérigazgató, Alan Jope távozásának egyik oka az a kritika volt, hogy a csoport túl nagyra nőtt, és emiatt az olyan sztármárkák, mint a Knorr és a Dove növekedési lehetőségei beszűkültek. Mindazonáltal vannak, akik az élelmiszer- és a drogériaüzletágak szétválasztását is racionálisnak gondolnák.
Retail Detail
Kapcsolódó cikkeink
100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg…
Tovább olvasom >Új saját márkát indított a Jumbo Hollandiában és Belgiumban
Jumbo’s néven új saját márkás termékcsaládot vezetett be a Jumbo…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >