Klasszikus holland márkák eladására készül az Unilever
Az Unilever olyan klasszikus holland márkák eladását fontolgatja, mint az Unox (levesek) és a Conimex (ázsiai fűszerek). A gyártó csak a harminc legnagyobb márkájára akar koncentrálni.
Az Unilever felkérte a holland ABN Amro bankot, hogy készítse elő néhány holland márkájának, köztük az Unox és a Conimex eladását – számolt be a Reuters három névtelenül nyilatkozó érdekeltre hivatkozva. A vállalat indoklása szerint történelmi értékük ellenére ezek a márkák nem tartoznak az Unilever alaptevékenységéhez, még akkor sem, ha mintegy 40 millió eurós nyereséget hoznak a multinacionális vállalatnak.
Hein Schumacher vezérigazgató a harminc legerősebb márkára akar koncentrálni. A cél – különösen Európában – a működés racionalizálása. Az átszervezést és a jégkrém üzletág tervezett eladását követően más kisebb európai élelmiszermárkák sorsa is hasonló lehet.
Az előző vezérigazgató, Alan Jope távozásának egyik oka az a kritika volt, hogy a csoport túl nagyra nőtt, és emiatt az olyan sztármárkák, mint a Knorr és a Dove növekedési lehetőségei beszűkültek. Mindazonáltal vannak, akik az élelmiszer- és a drogériaüzletágak szétválasztását is racionálisnak gondolnák.
Retail Detail
Kapcsolódó cikkeink
AI-generált kampányforradalom: az Unilever új szintre emeli a marketinget
Az Unilever látványos újítással reformálja meg marketingfolyamatait: mesterséges intelligencia segítségével…
Tovább olvasom >Elkelt az Unilever növényi alapú húsmárkája
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Viverától…
Tovább olvasom >Nehéz menet lehet a Unilever növényi alapú hús üzletágának eladása
Nehézségekbe ütközhet a Unilever növényihús-üzletágának értékesítése, mivel a fogyasztói kereslet…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A kiskereskedelmi forgalom bővülése 4-5 százalékos sávban van jelenleg
Az idei a gazdasági áttörés éve, 2025 második felében már…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek
2025 februárjában az ipari termelői árak átlagosan 8,2 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Emelkednek a reálbérek, nő a bizalom, emelkedik a kiskereskedelmi forgalom
Januárban folytatódott a bérek dinamikus emelkedése, állapította meg a legfrissebb…
Tovább olvasom >