KKM: Indiában két irodát nyit a nemzeti kereskedőház
A Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. (MNKH) még az év vége előtt két irodát nyit Indiában, egyet az ország északi, egyet pedig a déli részén, így közel 4 ezer magyar kis- és közepes vállalkozás (kkv) tudását, termékeit, technológiáját ismerhetik meg az indiai partnerek – mondta Szabó László, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) államtitkára pénteken, Budapesten, a Magyar-indai gazdasági együttműködési vegyes bizottság negyedik ülését követő sajtótájékoztatón.
Ramesh Abhishek, az indiai Ipari és Kereskedelmi Minisztérium iparpolitikai és promóciós államtitkára kiemelte: a kereskedelmi kapcsolatok további erősítése révén India is hasznosítani tudja majd azt a magas technológiai tudást, amivel a magyar cégek rendelkeznek.
Szabó László szerint a csütörtökön megrendezett üzleti találkozó, amelyen 70 magyar cég vett részt, szintén hozzájárult a két ország közötti üzleti lehetőségek feltáráshoz. Hangsúlyozta: az elmúlt években már számos indiai cég választotta befektetési célpontjának Magyarországot, egyebek között a TATA Consultancy services, az SMR Group, valamint az Apollo Tyres.
A magyar-indiai kapcsolatokat méltatva Szabó László arra is felhívta a figyelmet, hogy az indiai kormány évente 35 magyar egyetemista számára nyújt ösztöndíjat a hindi nyelv tanulására, a magyar kormány pedig évente 200 indiai egyetemistát tud fogadni a Stipendium Hungaricum program keretében. A sajtótájékoztatót követően a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. és az Indiai Kereskedelmi és Iparkamarák Szövetségének (FICCI) képviselői aláírták a két szervezet közötti együttműködési megállapodást.
A rendezvény végén Szabó László a magyar kormány nevében a magyar és az indiai nép kapcsolatának építése érdekében tett lépéseinek elismeréséért a Magyar Érdemrend Lovagkeresztjével tüntette ki Dinesh Thampit, a TATA Consultancy services elnökhelyettesét. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >2028-ig ezer kávézóra bővítené Starbucks hálózatát a Tata Indiában
A Tata Consumer Products (TCPL) jelentős bővítést tervez a Tata…
Tovább olvasom >Új programot indít a Coca-Cola Indiában a kis- és középvállalkozások támogatására
A Coca-Cola India bejelentette a Super Power Retailer Program nevű…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >