KKM: az exportfejlesztésben stratégiai partner a kamara
A magyar export fejlesztésében a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) stratégiai partner – mondta Joó István, a Külgazdasági és Külügyminisztérium helyettes államtitkára a Fókuszban a külpiacok címmel rendezett kamarai külgazdasági évnyitón szerdán, Budapesten.
Kiemelte, a magyar kormány elfogadta a 2019-2030-as időszakra szóló Nemzeti exportstratégiát, amelyben szerepel, hogy diverzifikálni kell az exportpiacot, az Európai Unión kívüli magyar kivitel arányát növelni szeretnék.
Magyarország exportszerkezetében az Európai Unió tagországaival való kereskedés mintegy 80 százalékot tesz ki, az odaszállított magyar termékek versenyképesek, magas minőséget és műszaki tartalmat képviselnek – mondta a helyettes államtitkár.
Joó István megjegyezte, a magyarországi beruházásokra egyre jellemzőbb, hogy azok magas technológiai szinten valósulnak meg, és növelik a termelés hatékonyságát.
A Nemzeti exportstratégia alapján 50 százalékkal növelnék 2018-hoz képest 2030-ra a saját termékkel és szolgáltatással rendelkező magyar kkv-k arányát az exportban. A stratégiában kiemelt ágazatokat is nevesítettek, az egészséggazdaságot, az élelmiszergazdaságot, az építésgazdaságot és a kreatív ipart, illetve a digitalizációt, valamint földrajzi irányokat is meghatároztak, a többi között a Nyugat-Balkánt emelték ki – ismertette Joó István.
Kiemelte, felülvizsgálják az exporthoz szükséges engedélyek kiadásának szabályozását, és ahol kell egyszerűsíteni fognak.
Parragh László, a MKIK elnöke azt hangsúlyozta, hogy a kamara erősíti nemzetközi szerepét, ezzel is segíti a magyar cégek önálló külpiacra lépését. Felhívta a figyelmet arra, hogy a külpiacon is jelen lévő magyar cégek innovációs képessége három és félszeresen felülmúlja a belföldön tevékenykedő kkv-két. A kamara elnöke szerint mindent el kell követni azért, hogy a keleti piacokon is növekedjen a magyar export. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >Öt újabb vállalat csatlakozott a Kiemelt exportőr partnerségi programhoz
Öt vállalattal írt alá Kiemelt exportőr partnerségi program szerződést a…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszerek, italok, dohány kivitelének volumene 35 százalékkal, míg a behozatalé 10 százalékkal lett nagyobb
2024. áprilisban a kivitel volumene 13, a behozatalé 2,5 százalékkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >