KKM: az exportfejlesztésben stratégiai partner a kamara
A magyar export fejlesztésében a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) stratégiai partner – mondta Joó István, a Külgazdasági és Külügyminisztérium helyettes államtitkára a Fókuszban a külpiacok címmel rendezett kamarai külgazdasági évnyitón szerdán, Budapesten.
Kiemelte, a magyar kormány elfogadta a 2019-2030-as időszakra szóló Nemzeti exportstratégiát, amelyben szerepel, hogy diverzifikálni kell az exportpiacot, az Európai Unión kívüli magyar kivitel arányát növelni szeretnék.
Magyarország exportszerkezetében az Európai Unió tagországaival való kereskedés mintegy 80 százalékot tesz ki, az odaszállított magyar termékek versenyképesek, magas minőséget és műszaki tartalmat képviselnek – mondta a helyettes államtitkár.
Joó István megjegyezte, a magyarországi beruházásokra egyre jellemzőbb, hogy azok magas technológiai szinten valósulnak meg, és növelik a termelés hatékonyságát.
A Nemzeti exportstratégia alapján 50 százalékkal növelnék 2018-hoz képest 2030-ra a saját termékkel és szolgáltatással rendelkező magyar kkv-k arányát az exportban. A stratégiában kiemelt ágazatokat is nevesítettek, az egészséggazdaságot, az élelmiszergazdaságot, az építésgazdaságot és a kreatív ipart, illetve a digitalizációt, valamint földrajzi irányokat is meghatároztak, a többi között a Nyugat-Balkánt emelték ki – ismertette Joó István.
Kiemelte, felülvizsgálják az exporthoz szükséges engedélyek kiadásának szabályozását, és ahol kell egyszerűsíteni fognak.
Parragh László, a MKIK elnöke azt hangsúlyozta, hogy a kamara erősíti nemzetközi szerepét, ezzel is segíti a magyar cégek önálló külpiacra lépését. Felhívta a figyelmet arra, hogy a külpiacon is jelen lévő magyar cégek innovációs képessége három és félszeresen felülmúlja a belföldön tevékenykedő kkv-két. A kamara elnöke szerint mindent el kell követni azért, hogy a keleti piacokon is növekedjen a magyar export. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: júniusban 978 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Júniusban 978 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet; a kivitel…
Tovább olvasom >Újra lendületben a magyar dinnye: nőtt a termőterület, erősödik az export
Bár a boltok polcain már megjelentek az idei nyár első…
Tovább olvasom >Drágult a tej, csökkent a túró: átalakulóban a hazai tejtermékpiac
A hazai tejtermékek ára 2025 első felében jelentős éves drágulást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >