KKM-államtitkár: Magyarország számára a szállítmányozás és a logisztika stratégiai ágazat
Magyarország számára a szállítmányozás és a logisztika stratégiai ágazat, ezért a kormány már eddig is komoly infrastruktúra-fejlesztéseket valósított meg – mondta a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) kétoldalú kapcsolatokért felelős államtitkára szerdán Visegrádon.
Illés Boglárka a Magyar Szállítmányozók Napja alkalmából megtartott nemzetközi konferencián (CEE Freight Conference) hangsúlyozta: elengedhetetlen, hogy Közép-Európában a közúti és vasúti közlekedés könnyebb és gyorsabb legyen, ami a magyar kormány számára is kiemelt célkitűzés.
Hozzátette, amikor a „térségben, a régióban a határ menti fejlesztésekről beszélünk, akkor a kormány nem csak a gazdasági, hanem a nemzetpolitikai szempontokat is figyelembe kell, hogy vegye”. Fontos, hogy a gyorsforgalmi utakat elvezessük a határig és növeljük az új határátkelési pontok számát és áteresztőképességét – mondta az államtitkár.
Illés Boglárka elmondta, hogy Magyarország számára kiemelt célkitűzés a konnektivitás fejlesztése annak érdekében, hogy a határok és a távolságok ne képezzenek akadályt az áruforgalom és a személyforgalom számára, és ez Magyarország uniós elnökségének is fontos területe lesz. Hozzátette, hogy a kormány céljai között szerepel az is, hogy a nyugat-keleti irányú kapcsolatok mellett Közép-Európában az észak-déli irányú közlekedési összeköttetések is javuljanak.
„A kormány a Budapest-Belgrád vasútvonalra úgy tekint, mint ennek a projektnek a zászlóshajójára”
– ismertette az államtitkár.
Az államtitkár azt mondta, hogy a magyar-szlovák határszakaszon 2010-óta 18 új kapcsolat nyílt meg, ennek köszönhetően már 40 határátkelési lehetőség áll rendelkezésre. Hozzátette, hogy Ukrajnával is történtek megállapodások új határátkelők nyitásáról Nagyhódos és Nagypalád között, amelyeknek a jogi alapjai már el is készültek.
A magyar kormány bízik abban, hogy Románia hamarosan teljeskörű tagja lesz a schengeni övezetnek, és amint ez megvalósul, a már korábban megépült és jelenleg csak ideiglenes nyitva tartassál rendelkező 10 határátkelő, állandó határátkelővé válik. A két ország között harmadik gyorsforgalmi kapcsolatként az M49-es gyorsforgalmi út várhatóan 2026-ra elkészül és emellett folyamatosak a szakértői egyeztetések egy negyedik gyorsforgalmi út létrehozásáról, amely az M44-es gyorsforgalmi út határig történő elvezetését jelentené a jövőben – fűzte hozzá Illés Boglárka.
Az államtitkár beszélt arról, hogy a kormány délen a szerb határszakaszon is bővíteni kívánja a határátkelők áteresztő képességét. Hozzátette, hogy a meglévők fejlesztése mellett döntés született arról, hogy új gyorsforgalmi határátkelők létesítését készítik elő.
Illés Boglárka azt mondta, kiemelkedő lépés Magyarország részéről, hogy elsőként adta át teljes hosszában 2021 őszén a Via Carpatia közlekedési folyosó hazai szakaszát, amely miután elkészül, hét országon áthaladva összeköti a Balti-tenger, az Égei-tenger és a Fekete-tenger térségét Közép-Európa belső területeivel.
Az államtitkár úgy fogalmazott, a kormány egyértelmű célja, hogy Magyarország Ázsia és Európa között a kontinentális teherforgalom meghatározó szereplőjévé váljon. Ezt szolgálják a vasúti fejlesztések is, amelyek révén a vasúti áruforgalom részarányát nem csak növelni, hanem 2050-re meg is szeretnék duplázni – tette hozzá.
„Fontos kihívás, hogy a vasúti áruforgalom a főváros térségén is át tudjon haladni, ezért még ebben az évtizedben szeretné a kormány fejleszteni a Déli-körvasútat és a következő évtizedben pedig a Budapestet délről elkerülő V0-ás vasútvonalat szeretné megépíteni”
– fűzte hozzá Illés Boglárka.
Kapcsolódó cikkeink
Panelbeszélgetés a telephelyszínválasztás stratégiai szerepéről az Ipar Napjai keretében
Május 15-én, csütörtökön 10:00 órától kerül sor a II. HAD…
Tovább olvasom >A DSV befejezte a Schenker felvásárlását: a DSV lett a világ legnagyobb logisztikai szereplője
Miután teljesültek a mintegy 106,7 milliárd dán korona (hozzávetőleg 14,3…
Tovább olvasom >Gyűjtő-elosztó központtá lépett elő Magyarország az európai logisztikai hálózatban
Vegyes teljesítményt mutatott 2024-ben a magyar vasúti és intermodális árufuvarozás…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >