Kizárólag természetes összetevőket tartalmazó ajakápolók
Az ajakápolók piaca nem kifejezetten egy árérzékeny kategória. Választáskor a barátnők ajánlása, az internetes fórumokon megosztott tapasztalatok nagyon sokat nyomnak a latban. Ebben a kategóriában is megjelentek a kizárólag természetes összetevőket tartalmazó termékek. Férfiak számára az unisex termékeket javasolják, de vannak kifejezetten számukra kifejlesztett termékek is.
Az ajakápolók kategóriájában tavaly év közepén jelent meg a Creative World Kft. a piacon két új Himalaya Herbals ajakápolóval – tájékoztat Kiss Zoltán kereskedelmi igazgató. Az eddigi eladások alapján a termékek bevezetését nagyon sikeresnek ítélik meg. Termékeik sikerét a kedvező ár-érték arány mellett megjelenő magas minőség határozza meg.
– Ajakápolóink 100 százalékban növényi aktív hatóanyagot tartalmaznak. Nincs bennük petróleum, mesterséges színezék és tartósítószer, és vásárlóink egy nagyon barátságos áron vásárolhatják meg ajakápoló termékeinket – mondja Kiss Zoltán.
Idén további két új terméket vezetnek be, illetve ősszel kerül a polcokra egy új Himalaya Herbals ajakápoló termék 10 grammos tubusos változatban.
Természetesen, hatékonyan
Kiss Zoltán meglátása szerint, mint ahogyan más ápolási kategóriákban is, az ajakápolók tekintetében is egyre inkább elvárás a vásárlók részéről a hatékonyság mellett a természetes összetevők alkalmazása. Ha ez egy kedvező ár-érték aránnyal párosul, akkor a siker garantált. Természetesen a személyes tapasztalatok is sokat segítenek az eladásban. Ezek a vásárlói visszajelzések a legfontosabbak a Himalaya Herbals számára, és megerősítik őket abban, hogy helyes úton járnak.
Ajakápolás tekintetében a férfiakra külön nem összpontosítanak. A termékek összetevőit és illatanyagait tekintve a Himalaya Herbals ajakápolók mindkét nemnek szólnak, és tapasztalataik alapján a férfiak is előszeretettel használják.
A barátnő ajánlása
– Általános tapasztalat, hogy a fiatalabb lányok szegmensében a minél változatosabb gyümölcsillattal bíró variánsok, a csillogó hatás és a feltűnő színek a mérvadók, míg a 25 év feletti hölgyek korosztálya már jóval inkább a minőséget helyezi előtérbe – ismerteti Fóris Ágnes, a Target Sales Group brand menedzsere.
A 30 feletti korosztály számára már nemcsak a hidratálás és a fényvédelem a lényeg, hanem a szép és rugalmas bőr állagának megőrzése is egyre fontosabb. A különleges színek és illatok mellett a fényvédelem már alapvető plusz, hiszen ajkaink éppúgy érzékenyek a káros napsugarakra, mint a nap, a szél és a hideg szárító hatására.
A brand menedzser meglátása szerint választáskor a barátnők ajánlása nagy erővel nyom a latban. A különböző fórumokon nyilatkozó, minőséget kereső fogyasztók a kellemes, trendeknek megfelelő illat mellett azonban egyértelműen azt tartják a legfontosabbnak, hogy a termék ne szárítsa ki az ajkakat, és emiatt ne legyen szükség arra, hogy újból és újból újra kelljen kenni ajakápolóval.
Tapasztalataik szerint a piac nem feltétlenül árérzékeny: döntéskor tehát inkább a fentebb ismertetett szempontok relevánsak. Általánosságban nem jelenthető ki, hogy a legolcsóbb termékek fogynának el a leggyorsabban
a polcokról.
Fóris Ágnes tájékoztatása szerint a klasszikus, hidratáló hatásra fókuszáló variánsok nagyon jól teljesítenek. Az átlagoshoz képest extra ápoló hatással kiegészített változatokat – mint például a herpesz tüneteit csökkentő ajakápoló – az adott problémára fogékony célszegmens pedig rendkívül hálásan fogadja.
Melegben, gyümölcsösen
– A Labello termékek kapcsán elmondható, hogy elsősorban az alap ápolási igényeket kielégítő termékeket kedvelik leginkább a vásárlók – tájékoztat Tantics Viktória, a Beiersdorf Kft. brand activation menedzsere. Ilyen a Classic Care és a Soft Rosé, de évről évre megfigyelhető, hogy a melegebb hónapokban előtérbe kerülnek a gyümölcsös, enyhén színezett ajakápolók. Ennek megfelelően az idei két újdonságuk is gyorsan a fogyasztók kedvencévé vált: a barackos, illetve dinnyés változat is kiemelkedően jól teljesítő termék lett.
Tantics Viktória meglátása szerint a minőség alapvető szempont az ajakápolók esetében, hiszen ez határozza meg, mennyire kényelmes használni, illetve az ajkakon viselni ezeket az ápoló termékeket. Az alapkategória eladási aránya stabilan magas, és egyben ez az a termékcsoport, amelynek az árai is kedvezőbbek. Mivel egy alapvetően árérzékeny kategóriáról van szó, rendszeres akciókon keresztül ismertetik és teszik elérhetővé a magasabb árkategóriájú ajakápolókat is.
– A Labello termékkínálatában hagyományosan jelen vannak az unisex (Hydro Care, Classic Care, Sun Protect) stiftek, ezek mellett pedig kimondottan férfiaknak szánt termékkel is jelen vannak a piacon. Az Active Care teljesen szín- és illatmentes, ápoló formulája komlókivonatot tartalmaz – zárja gondolatait Tantics Viktória.
Vass E.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >